Германският производител Mercedes-Benz предвижда 2023 г. да бъде сериозно предизвикателство, като очаква намаляване на приходите си заради несигурността по света. Компанията прогнозира, че продажбите ще останат на същите нива, но възвращаемостта ще спадне с 12-14%.
Основният приоритет за Mercedes ще бъде балансиране между цената и обема, коментира главният финансов директор Харалд Вилхелм. Според него, основните фактори, които се очаква да повлияят на компанията през годината, са слабо търсене в Европа, високи разходи за енергия и суровини, инфлационен натиск и бавно облекчаване на коронавирусните ограничения в Китай.
Mercedes-Benz също така ще продължи да търси начини за пестене на пари през 2023 г., продължавайки обещанието от 2020 г., че ще се стреми да намали фиксираните разходи, капиталовите разходи и разходите за научноизследователска и развойна дейност с повече от 20% до 2025 г. спрямо нивата от 2019 г.
Ключов начин, по който Mercedes-Benz ще може да намали разходите, е чрез преминаване към модел на директни продажби на различни пазари в цяла Европа. Компанията вече прави това на пазарите в Великобритания и Германия.
„Вие се превръщате от търговец на едро в търговец на дребно. Това променя цялото ви отношение към начина, по който управлявате бизнеса“, коментира главният изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус за този ход.
Германската автомобилна асоциация, на свой ред, смята, че тази година в световен мащаб ще бъдат продадени 74 милиона автомобила. Това ще представлява 4% увеличение от миналата година, но все пак ще бъде с 8% по-малко от нивата преди пандемията, съобщава Reuters.