IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes предвижда спад на печалбите през 2023 година

В компанията започнаха да намалят разходите с нова система на продажбите

Германският производител Mercedes-Benz предвижда 2023 г. да бъде сериозно предизвикателство, като очаква намаляване на приходите си заради несигурността по света. Компанията прогнозира, че продажбите ще останат на същите нива, но възвращаемостта ще спадне с 12-14%.


Mercedes-Benz


Основният приоритет за Mercedes ще бъде балансиране между цената и обема, коментира главният финансов директор Харалд Вилхелм. Според него, основните фактори, които се очаква да повлияят на компанията през годината, са слабо търсене в Европа, високи разходи за енергия и суровини, инфлационен натиск и бавно облекчаване на коронавирусните ограничения в Китай.

Mercedes-Benz също така ще продължи да търси начини за пестене на пари през 2023 г., продължавайки обещанието от 2020 г., че ще се стреми да намали фиксираните разходи, капиталовите разходи и разходите за научноизследователска и развойна дейност с повече от 20% до 2025 г. спрямо нивата от 2019 г.

Ключов начин, по който Mercedes-Benz ще може да намали разходите, е чрез преминаване към модел на директни продажби на различни пазари в цяла Европа. Компанията вече прави това на пазарите в Великобритания и Германия.

„Вие се превръщате от търговец на едро в търговец на дребно. Това променя цялото ви отношение към начина, по който управлявате бизнеса“, коментира главният изпълнителен директор на Mercedes Ола Калениус за този ход.

Германската автомобилна асоциация, на свой ред, смята, че тази година в световен мащаб ще бъдат продадени 74 милиона автомобила. Това ще представлява 4% увеличение от миналата година, но все пак ще бъде с 8% по-малко от нивата преди пандемията, съобщава Reuters.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 1 година )
    GENESIS GV60 WINS BEST ELECTRIC SUV AT WHAT CAR? AWARDS 2023 - с др.думи: THE BEST BAND in THE LAND - GENESIS мачка всичко по пътя си и е НЕДОСТИЖИМ!
  • #6
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом китайци и корейци са ти еталон - ясно ми е какъв си "експерт"
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Може да са били качествени едно време преди 30 години. Сега на последните места по качество и надеждност. Всички първи места са заети от японски и корейски фирми.
  • #4
    1 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бе дай ги тука тия "непродаваеми" Мерджани, бе!! Най-качественния автомобил! Вервате ли си, като пишете щуротии?!?
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мерцедес е една от марките с най бързо обезценяване. Новите им коли губят средно 52% от стойността си през първите 5 години. В САЩ някой от моделите им са почти непродаваеми. Никой не ги иска. Хората са принудени да ги продават за смешни суми само за да се отърват.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма да има намаление на цените с елиминиране на дилъра, точно обратното ще има повишение и цялата печалба ще отива при тях.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ДЗдвхтв ( преди 1 година )
    Еха, а беше време, когато ни обясняваха, че моделът с дилърите е по-добър, защото така могат да се фокусират върху основната си дейност, а именно проиктирането и производството на автомобили. Сега, ново 20 - повече народ по веригата, значело по-високи цени. Шок и ужас от това епохално "откритие"! Но, няма страшно. След 20-30 години пак ще обърнат палачинката за фокусирането върху основната дейност, намаляването на паразитните структури и другите подобни мениджърски алабализми.