fallback

Mercedes Vision EQXX счупи собствения си рекорд за ефективност

Концептуалният модел измина 1010 км с едно зареждане на батерията

Концепцията за електрически автомобил на Mercedes - Vision EQXX, счупи собствения си рекорд за пробег и ефективност, изминавайки 1010 км с едно зареждане, похвалиха се от компанията-производител.

Това беше третото пътуване на автомобила на дълги разстояния след два предишни опита в Европа и вторият път, когато той изминава над 1000 км Той продължи 14,42 минути при средна от 79,3 км/ч. В края на теста бордовият компютър показва оставащ пробег от 309 км/ч, което означава, че общият пробег е 1318 км. Постигнатият разход на енергия е рекорден - 7,49 кВт/ч на 100 км.

Предишните два подобни теста на EQXX бяха от от Щутгарт (Германия) до Касис (Испания) - 1008 км, и от Щутгарт до Силвърстоун (Англия) - 1020 км. Тогава прототипът постигна разход на енергия съответно 8,75 кВт/ч на 100 км и 8,28 кВт/ч на 100 км.

Третото пътуване включваше градски и крайградски райони на Рияд и Дубай, с престой в интензивен трафик и шофиране по открити пътища през пустинята. Mercedes твърди, че истинската цел е била да се увеличи максимално ефективността и да се проучи топлинното управление на специално проектираната от компанията система за електромобили.

Инженерите от Щутгарт също така са анализирали работата на соларния покрив на автомобила, който се състои от 117 слънчеви клетки и поддържа системата за високо напрежение. През пустинята покривът поема 1,8 кВт/ч енергия, което според Mercedes добавя около 25 км допълнителен пробег.

Климатикът на EQXX – функция, която често оказва силно влияние върху обхвата на електрическите автомобили, е бил включен за цялото пътуване „с минимално отрицателно въздействие върху енергийната ефективност“, като е поддържан от новоразработена термопомпа. Тя се появи в Concept CLA Class, която беше представена на автомобилното изложение в Мюнхен през 2023 г. и ще намери място в бъдещите бъдещите електрически автомобили на Mercedes.

Vision EQXX се захранва от батерия с капацитет 100 кВт/ч. Задвижва се от единичен синхронен двигател с постоянен магнит с 241 к.с. и въртящ момент от 499 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,4 секунди.

 

fallback
  • #23
    До турбо ( преди 8 месеца )
    Кажи сега че и от Мерцедес не разбират като мен защото не са чели от вашите учебници. Как си позволяват да ми повтарят опорните точки, че 100 км се изминават с киловатчаса, а не с киловати? Как богохулстват че работа се извършва с енергия, а не с мощност! Как си позволяват да застават на моя страна, че за изкачването всеки тон товар на прохода Шипка с претоварената баничарка се нуждае от едно и също количество енергия, независимо от мощността или скоростта на изкачване? Научи я тази разлика!
  • #22
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Турбо, пета година вече не можеш да схванеш, че когато се говори за киловат часа става въпрос за енергия. Колкото и да вярваш че твърденията си ти правилни, то и при електрическия двигател няма мощност в киловатчаса. И за електрическият двигател и за ДВГ както и за мускулната ти сила важат абсолютно едни и същи закони и мощност се мери в киловати, а енергията за извършена работа в киловатчаса. Горивото няма механична мощност, набий си го в главата. Електричеството също няма. Имат енергия.
  • #21
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Аууу ако ще и 10 000км. да изминава с едно зареждане толкова грозна кола трябваше да бъде задраскана още на чертожната дъска,а дизайнера със заведено дело.
  • #20
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Тесльо,това е ДВГ не е електрически двигател.Горивото се превръща в механична мощност в двигателя,не в електрическа.Няма ДВГ с мощност в киловатчаса.
  • #19
    За антиелектрици ( преди 8 месеца )
    Очевидно от mercedes са неграмотни като мен и превръщат литри на 100 в kWh/100, а не в kW/100км. Не са професори като Радев и не са му чели учебника : "На предизвикателен профил на маршрут, обхващащ оживени градски улици и открита пустиня, пионерското тестово превозно средство осигури консумация на електроенергия от 7,4 kWh/100 km (8,4 мили/kWh). Това се равнява на еквивалент на около 0,9 л/100 км или 282 MPGe за автомобил с бензиново гориво. При околни температури до 34 градуса по Целзий"
  • #18
    От оригинала ( преди 8 месеца )
    Дестинацията беше наскоро откритият Mercedes-Benz Brand Center в Дубай, ОАЕ. Маршрутът от 1010 км (627,6 мили) беше изминат за общо време на шофиране от 14 часа и 42 минути. След като напусна Рияд в 4:15 ч. сутринта с пълна батерия, VISION EQXX все още имаше 309 километра (192 мили) обхват, когато пристигна в Дубай в 19:57 ч. Маршрутът включваше градски и крайградски участъци в Рияд и Дубай с тежък трафик, както и дълги магистрални участъци през откритата пустиня.
  • #17
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Който не иска да вярва на информацията на този пасквил ( това би трябвало да е всеки нормален човек, който знае че 1000 километра е невъзможно да се изминат за 14 минути, разстояние не се мери в километри в час, както и че няма понятие кВт/ч защото енергия се измерва в кВтч) може да прочете оригиналната статия директно от официалния сайт на mercedes benz . Заглавието на статията е: From Riyadh to Dubai VISION EQXX once again delivers groundbreaking energy efficiency
  • #16
    До 15 ( преди 8 месеца )
    Освен че е технически неграмотно написана, тази статия също така е манипулативна. Голяма част от информацията е скрита, а друга е изкарана от контекста, за да не могат да се видят предимствата на електромобилите И въпреки че са писали за рекорда, да създадат точно обратните внушения към електромобилите. Част от поредицата статии за това, че ако миналия януари са продадени 1 милион електромобила, А тази година януари са продадени 1,8 миТова е огромен срив на продажбите .
  • #15
    До 17 ( преди 8 месеца )
    Казваш да си мълчим, че: първо 1 000 км се минават за 14 минути? Второ - че са писали 14,42 минути, като вероятно имат предвид 14:42. Трето - смисълът на цялото това изречение " Той продължи 14,42 минути при средна от 79,3 км/ч." Средна какво? Според антиелектриците вероятно е средна мощност на километър. Четвърто. "бордовият компютър показва оставащ пробег от 309 км/ч" тук вече имаме разстояние в километри в час. Пето " разход на енергия е рекорден - 7,49 кВт/ч на 100 км." Киловата на час?
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Каква е тая нотция за минутите?
fallback
Последни