IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо повечето шофьори се страхуват от автономни автомобили

Вижте най-големите притеснения относно използването на новата технология

Автономните автомобили са толкова технологично напреднали, че променят начина, по който хората мислят за бъдещето на автомобилната индустрия. Те обещават да подобрят пътната безопасност, да направят пътуването по-удобно и ефективно, но въпреки всичките им предимства много шофьори се страхуват от тях. Проучване на изданието Carsweek разкрива опасенията на повечето водачи относно използването на автономни автомобили.


автономни коли


Една от основните причини е липсата на доверие в технологията и опасенията за нейната надеждност. Шофьорите се страхуват от възможни повреди в системата за управление на автомобила, както и от неспособността на превозните средства да реагират адекватно на трудни ситуации на пътя.

Друга често срещана причина за страх от автономните автомобили е загубата на контрол над превозното средство. За много шофьори колата им е не само средство за придвижване, но и вид символ на свобода и независимост. Прехвърлянето на управлението на автомобил на компютър може да накара хората да се чувстват притеснени и да не могат да упражнят контрол върху пътуванията си..

Сред важните аспекти, които предизвикват безпокойство сред шофьорите, е въпросът за киберсигурността. С развитието на дигиталните технологии и „интернет на нещата“ заплахата от хакерски атаки срещу автономни автомобили става все по-реална. Страхът от хакнати системи за контрол и заплахите за личната безопасност се превръщат в основни пречки пред широкото приемане на автономни превозни средства.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    миналия месец, милиардерът и главен изпълнителен директор на Foremost Group, Анджела Чао e починала след като колата й е потънала в езеро намиращо се в нейното ранчо в Тексас докладът твърди че докато се опитва да тръгне напред Чао погрешка е включила Tesla на заден ход което е бутнало колата в езерото
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Щом Geohot, човекът, дето хакна първия iPhone, пoсле Sony PlayStation3, после беше дъгли години в Google, а сега има собствена комапния за навигация и "автономност" за автомобили (Coma AI) казва, че това е фантазия, не знам акво да ви кажа ...
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    И обърнете внимание - почти автономни влакове,последно поколение, се блъскат един в друг,на изцяло затворено трасе,без насрещно движение,без кръстовища,без пешеходни пътеки ..... и пак катастрофа с над 40 жертви. Заради един повреден сензор и незнанието на машиниста как да реагира когато трябва да поеме управлението.Сега си представете милиони коли,колела,мотори,по улици с ремонти,светофари,пешеходци,изкачащи деца зад коли ..... Доверявайте се, аз няма :-)
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Сигурно автономно управление може да съществува на затворени трасета и движение само на автономни коли по тях.Всичко друго е лъжа и фантазии!Атопилота не може да "предсказва"!Не може да предвижда злонамерени действия,или реакция на стотици пешеходци по натоварени булеварди.Човека да се нмесва в критични ситуации е още по-голяма глупост!Шофьор с притапени умения и реакции да реагира адекватно точно като стане напечено?!Точно така е станала една от най-големите влакови катастрофи последните години
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ..... При цена от 100к долара масовата употреба е изключена, защото за да се наложи автономното управление е необходимо автомобила да е масов. За това си мисля, че само концепцията на Тесла е работеща. Проблемът с автономността е, че можеш да стигнеш до 99% и последния процент до пълно съвършенство да е непостижима цел или да е много трудна за постигане. И при първия смъртен случай може да бъде забранена, въпреки, че обективно да е допринесла за това да са избегнати много катастрофи.
  • #3
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гост 1 ( преди 1 месец )
    Със софтуерен код не става, защото обективно е невъзможно всички възможни варианти за ситуации на пътя да бъдат програмирани. Единствената работеща концепция е тази на Тесла с video in - control out, макар, че аз не съм фен на техните автомобили, съответно модели. Дали ще стигнат до пълна автономия е отделен въпрос, но концепцията за кола със софтуерен код, накичена с радари и сензори, е неработеща, най-малко защото такъв автомобил вероятно струва над 100к долара .......
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За шофьорите не знам, но пътниците и останалите участници в движението имат основание за притеснения.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    най-вече, защото тая работа не е като оная. Пътнаата обстановка е много динамична и изобщо не съм сигурен, че една автономна кола би реагирала адекватно. Зависи колко адекватен е бил, този който е писал кода.