Притесненията относно безопасността на самоуправляващите се камиони нарастват в Калифорния, което предизвиква дебат за нови ограничения. Това се случва след няколко инцидента с превозни средства, разработени от Cruise и Alphabet.
В момента одобрението на автономни превозни средства в Калифорния попада под юрисдикцията на държавните регулатори. Въпреки това, сенатор Дейв Кортез внесе законопроект, който предлага значителни регулаторни промени, предполагайки, че градовете трябва да контролират разрешителните за автомобили без водачи и свързаните с тях разпоредби.
Освен това с отделен законопроект трябва да се въведе задължение водачът да присъства зад волана на всяко безпилотно превозно средство с тегло над 4536 кг. Предложението идва четири месеца след като дебатът за автономните превозни средства по пътищата на Калифорния достигна връхната си точка, когато пътуващо робот такси блъсна пешеходец през октомври. Въпреки че този инцидент не включваше самоуправляващ се камион, както неотдавнашния случай на автомобил Waymo, блъснал велосипедист, настроенията против автономните превозни средства се разпространяват в много калифорнийски общности.
Ройтерс отбелязва, че по-ранна версия на законопроекта, свързан с камионите, беше приета от калифорнийските законодатели миналата година, но по-късно беше наложено вето от губернатора Гавин Нюсъм, който твърди, че настоящата регулаторна рамка не е адекватна.
В момента автономните камиони са забранени в Калифорния, но се разработва регулаторна рамка, която да позволи използването им. Щати като Тексас и Арканзас вече позволяват тестването и експлоатацията на самоуправляващи се камиони. Според анализаторите, всички тези настроения определено ще забавят пускането на масови самоуправляващи се превозни средства не само в САЩ, а и по целия свят.