IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всички "автопилоти" са кръгла нула, установи IIHS

Tesla и Volvo се представиха най-плачевно в последните тестове на американския институт за пътна безопасност

Всички така наречени "автопилоти" са абсолютно недостойни за името си и ползата от тях за безопасността е малка, ако изобщо я има: това е заключението на американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Организацията, която е щатският аналог на европейските тестове за безопасност EuroNCAP, провери работата на 14 такива системи от девет производителя, и установи, че само една от тях е достойна за оценка "приемлив" (acceptable), две заслужават "граничен" (marginal), а всички останали са оценени като слаби (poor). Най-зле се представя нашумелият автопилот на Tesla. В галерията под статията можете да видите оценките на отделните системи.
   
   
Lexus LS, интериор
Системата Lexus Teammate, вграждана във върховите версии на LS, единствена получава оценка "приемлив" от IIHS. Институтът обаче е тествал флагмана на японците срещу относително базови модели на BMW и Mercedes
  
     
Освен да пробват активните системи за подпомагане на водача, като тази за смяна на лентата например, инженерите на IIHS наблегнаха върху това как работят механизмите за следене дали водачът внимава за пътната обстановка. Изпитателите опитаха да блокират камерите за вътрешно наблюдение в автомобила, а също и накараха шофьорите да държат смартфон в ръцете си, докато автопилотът е включен (и по закон водачът е длъжен да следи пътя и да е готов по всяко време да поеме управлението). Нито една от 14-те тествани системи не е издържала този тест - тоест нито един от т. нар. "автопилоти" не пречи по никакъв начин на шофьора да се разсейва.

"Повечето тествани системи не включват адекватни мерки срещу злоупотреби и за запазване на вниманието на шофьора върху пътя", обясни президентът на института Дейвид Харки. "Тези системи може и да правят пътуванията на дълги разстояния по-лесни, но има твърде малко доказателства, че ги правят и по-безопасни".
  
     
От Tesla до Lexus: Кой как се справи? (ГАЛЕРИЯ):


 
   

 

 

 

0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Sdf ( преди 7 месеца )
    Новия FSD 12.3.xx направо кърти по улиците вСАЩ и не те управлява - никой не може да управлява балкански шоп само помага - ако искаш , не е насила и определено не е за България :)
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Иван Иванов ( преди 7 месеца )
    Аз съм против това машина да ме управлява вместо мен, не си оставям животеца ей така да виси на косъм !
  • #36
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Само *** може да повери живота си на няколко камери, сензори и "добре обучен" компютър. Уличното движение е хаотично и непредвидимо, защото е пълно с диваци. Диваците и каубойте не се поддават на дресировка и нямат логичност в действията. Който не го осъзнава това - да ходи да се трепе, ама да не си качва семейството в тия ковчези.
  • #35
    3 rate up comment 3 rate down comment
    е знаеме ( преди 7 месеца )
    Добър ден че са пълна нула .. тия дни една китайска милиардерка тесла пак я хвърли в проспаст
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    35 ( преди 7 месеца )
    И ти питаш модела "ще имам ли хранително натравяне", а той ти кава не. И зщаото е прав "в повечто случаи", няма проблем. А и ако имаш хранително натравяне, ще изкараш 4-5 неприятни час в таолетнат, но това ще е. Обаче при колите ... грешно решение, може да те убие. Затова изискват "ръце на волана" и прочие. Системата няма "лоши помисли", но след толкова труд, десетки и стотоци милиони часове тренировъчен материал, просто не излгежда, че скоро ще псотигнем напълно автономни автомобили.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 29 - Буквално прави "предсказания". Всичко е статистика. Все едно, да знаеш, че 98 процента от хората, които ядът къри, не получават проблеми, но 1,5% ги боли корема, а другите 0,5% имат хранително натравяне.
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Естествен Интелект ( преди 8 месеца )
    Адобрютро! И т.нар. ИИ(изкуствен интелект) е същата помия. Тоя народ съвсем обезумя, най-вероятно от простотията, която е навсякъде. Балъците кълват на трици, на които и маймуните не се ловят...
  • #31
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Моето мнение е че автопилота на Тесла все още не е готов и никога няма да бъде по-добър шофьор от добрите шофьори, но засега няма автопилот който да е по-напреднал от този на Тесла. Съгласен ли си или не? Пожарогасителя, автопилота, и резервната гума са опции които не е задължително да ползваш. С това съгласен ли си?
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 35 ( преди 8 месеца )
    Не отговори на основния въпрос, а отново изписах 1000 думи които предварително си планирал, които на практика повтарят моето мнение по друг начин и потвърждаваш че си съгласен с него. И двамата смятаме че автопилотите не стават за нищо и не бихме ги ползвали. Въпросът е съвсем друг. Кой има по-добър автопилот от този на Тесла. Разбра ли въпроса или ще трябва да ти го задам още стоти на пътя докато се успокоиш за да го разбереш? Гледай да не скъсаш някоя жила от злоба. Успокой се!
  • #29
    13 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 8 месеца )
    И нещо което всички експерти в тази област казват, анонимна адреналинке - автопилота никога няма да има интуицията на човека! Пусни си в любимито "тубе" клипчета от щатите как се бъзикат с автономините таксита с тениски на които е принтиран знака STOP ! Ей това е бъдещето на автопилота!все повече хора които да се бъзикат с такива коли!Защото НОРМАЛНИТЕ хора, адреналинке, искаме свобода! Затова обичаме колите,защото са свобода!А ти хем ги мразиш, хем по цял ден си наврях тук да тролиш!