IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всички "автопилоти" са кръгла нула, установи IIHS

Tesla и Volvo се представиха най-плачевно в последните тестове на американския институт за пътна безопасност

Всички така наречени "автопилоти" са абсолютно недостойни за името си и ползата от тях за безопасността е малка, ако изобщо я има: това е заключението на американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Организацията, която е щатският аналог на европейските тестове за безопасност EuroNCAP, провери работата на 14 такива системи от девет производителя, и установи, че само една от тях е достойна за оценка "приемлив" (acceptable), две заслужават "граничен" (marginal), а всички останали са оценени като слаби (poor). Най-зле се представя нашумелият автопилот на Tesla. В галерията под статията можете да видите оценките на отделните системи.
   
   
Lexus LS, интериор
Системата Lexus Teammate, вграждана във върховите версии на LS, единствена получава оценка "приемлив" от IIHS. Институтът обаче е тествал флагмана на японците срещу относително базови модели на BMW и Mercedes
  
     
Освен да пробват активните системи за подпомагане на водача, като тази за смяна на лентата например, инженерите на IIHS наблегнаха върху това как работят механизмите за следене дали водачът внимава за пътната обстановка. Изпитателите опитаха да блокират камерите за вътрешно наблюдение в автомобила, а също и накараха шофьорите да държат смартфон в ръцете си, докато автопилотът е включен (и по закон водачът е длъжен да следи пътя и да е готов по всяко време да поеме управлението). Нито една от 14-те тествани системи не е издържала този тест - тоест нито един от т. нар. "автопилоти" не пречи по никакъв начин на шофьора да се разсейва.

"Повечето тествани системи не включват адекватни мерки срещу злоупотреби и за запазване на вниманието на шофьора върху пътя", обясни президентът на института Дейвид Харки. "Тези системи може и да правят пътуванията на дълги разстояния по-лесни, но има твърде малко доказателства, че ги правят и по-безопасни".
  
     
От Tesla до Lexus: Кой как се справи? (ГАЛЕРИЯ):


 
   

 

 

 

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Доказваш че си завършен психопат патологичен лъжец който се извърта всеки път като му зададеш конкретен въпрос и те засипва споредната лъжа. Защо не цитира десето мнение от същата статия? Както виждаш днес дословно повтарям написаното 2020 : #10 Автопилота не е перфектенНо засега друг производител не може да предложи дори толкова. Въпреки това не вярвам до края на годината да го направят с напълно автономен. Ще има ПОНЕ ОЩЕ НЯКОЛКО ГОДИНИ ЗАКЪСНЕНИЕ, въпреки че очевидно доста са напреднали. ...
  • #18
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Автопилотът" на Тесла е отличен инструмент за естествен подбор и повишаване на средната интелигентност на човечеството, както личи от горния линк за 736-те инцидента. За жалост нашите форумни интелектуалци не могат да си я позволят теслАта, така че ще трябва да ги потърпим още доста
  • #17
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    До 13: Ха-ха, поредния "осведомен" манекен на Дънинг-Кругър, рецитиращ дословно опорките на лъжлив нагъл Илон. Пропуснал си да включиш "Дожо" и това как Тесла сами си проектирали чиповете за изкуствения в дитирамбата. Зомбирани маймунки, ей! Ха-ха-ха!
  • #16
    10 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Тесла още не могат да направят сензор за дъжд като хората,автономното им паркиране е пълен шит! Но иначе "разбирачи" които дори не са се качвали в тесла,много им хвалят автопилота, на база на клипчета!повечето производители са на технологичното ниво на Тесла,че и повече от към self driving, но не се пъчат с него защото имат нещо,което тесла и мъск нямат - чувство за ОТГОВОРНОСТ!" Пуснете кола без волан,ако стане нещо аз ще нося отговорност" кой го е казал, и каква отговорност точно ще понесе!?!?
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    до 19 ( преди 1 месец )
    Значи ти дори Стиви Уондър не си, защото Тесла има 6 камери, а ти само 2. Кой ти е дал книжка?
  • #14
    9 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Разбира се,някакви неуки *** от някакъв си институт нищо не разбират,за разлика от всезнаещите и всеможещи, вече дори анонимни изп атканяци драскащи тук!Чак се чудя как още не съм видял примера с теслата стигнала от София до Бургас!И разбира се някакъв смешен институт тествал колите,срещу "опита" на анонимния *** каняк от хилядите клипове изгледал в "тубето", но иначе каращ дизелова Киа!Как да им вярваш на този институт при "капацитета" който се вихри тук!Адреналинке, Дани какво е казал?
  • #13
    4 rate up comment 8 rate down comment
    v-1 ( преди 1 месец )
    Абсолютно измислена статия.Има хиляди клипове и тестове от потребители, и до сега автопиолта на тесла ми изглежда най-развит и добър. Също и Мерцедес и БМВ имат по-голям напредък.
  • #12
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до 17 ( преди 1 месец )
    понеже немалко зеленчуци повтарят едни и същи мантри, да уточним: автопилот може да има единствено автомобил, който има достатъчно сензори да засича всички фактори в околната среда. Тесла, с камера и един преден радар, може да има автопилот толкова, колкото Стиви Уондър може да пилотира F16
  • #11
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много интересно как IIHS е тествала FSD по тези критерии, при положение, че тя няма въпросните функции. Пълен провал за агенцията. FSD не е съвкупност от няколко изолирани функции като всичките и останали тествани системи, а е изкуствен интелект, обучен да се държи като шофьор-човек, включително с всички дребни оптимизации и нарушения, които правим всеки ден, като например че не спираме напълно на знак Стоп.
  • #10
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 месец )
    FSD на Тесла и по-специално последната им 12-та версия е на принципа video in - control out. Информация от 5 млн. автомобили Тесла се обработва ежедневно и софтуера управлява автомобила сам на базата на наученото от 5 млн. шофьори - без да има софтуерен код, който да казва на колата какво да прави в конкретна ситуация. В нета има достатъчно видео, за това как работи FSD 12. Разбира се, има стотици хиляди тъппаци, като теб, които вият срещу Мъск, но невежеството е човешка черта, за съжаление