IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche потвърди революцията при 911

Хибридният вариант на на легендарния модел ще бъде представен през лятото

Първо беше преходът от въздушно към течно охлаждане, а след това дойде приемането на турбото. Porsche 911 претърпя няколко революции през годините, като успя да убеди и най-скептичните си фенове, че промени са за добро. Сега предстои още едно подобно „земетресение“ в историята на легендарния модел, като то обещава да бъде най-разрушителното.


Porsche 911


При представянето на резултатите на марката за 2023 година ръководството на компанията официално обяви предстоящото излизане на първото хибридно Porsche 911 в историята. От компанията са категорични, че „появата на хибридно задвижване с висока производителност е епохална стъпка в развитието на модела“.

Излизането на хибридното 911 съвпада с предстоящата обща актуализация на модела, планирана за лятото на 2024 г. Спортното купе ще получи нови стил, технологии и гама двигатели, която обаче няма да предаде класическа конфигурация с 6-цилиндров „боксер“. Той обаче ще бъде електрифициран.

Германският производител съобщи още, че хибридното 911 ще използва огромния опит на компанията в моторните спортове, като ще използва някои технологии от 963, което се състезава в шампионатите в WEC и IMSA. Очевидно V8 двигателят не е сред тях.

Най-голям интерес, естествено, предизвиква въпросът „Как ще изглежда задвижването на Porsche 911 hybrid?" Конкретна информация липсва, но със сигурност няма да бъде plug-in, тъй като това ще добави прекалено много тегло. По същата причина вероятно няма да бъде и класически хибрид.

Най-лесно е да се използва 48-волтова система и електромотор на предните колела, докато 6-цилиндровия боксер ще бъде поставен на задната ос. Батерията трябва да намери място зад задните седалки, много близо двигателя и да не тежи повече от 100 кг. За презареждане той ще използва енергията, разсейвана при спиране, и двигателя с вътрешно горене, който следователно ще функционира и като генератор.

Интересното е, че хибридното задвижване ще бъде поставено на няколко версии на 911. Сред тях е следващото GT2 RS, което ще получи 800 к.с. мощност и 800 Нм въртящ момент.


0 от 500