Първо беше преходът от въздушно към течно охлаждане, а след това дойде приемането на турбото. Porsche 911 претърпя няколко революции през годините, като успя да убеди и най-скептичните си фенове, че промени са за добро. Сега предстои още едно подобно „земетресение“ в историята на легендарния модел, като то обещава да бъде най-разрушителното.
При представянето на резултатите на марката за 2023 година ръководството на компанията официално обяви предстоящото излизане на първото хибридно Porsche 911 в историята. От компанията са категорични, че „появата на хибридно задвижване с висока производителност е епохална стъпка в развитието на модела“.
Излизането на хибридното 911 съвпада с предстоящата обща актуализация на модела, планирана за лятото на 2024 г. Спортното купе ще получи нови стил, технологии и гама двигатели, която обаче няма да предаде класическа конфигурация с 6-цилиндров „боксер“. Той обаче ще бъде електрифициран.
Германският производител съобщи още, че хибридното 911 ще използва огромния опит на компанията в моторните спортове, като ще използва някои технологии от 963, което се състезава в шампионатите в WEC и IMSA. Очевидно V8 двигателят не е сред тях.
Най-голям интерес, естествено, предизвиква въпросът „Как ще изглежда задвижването на Porsche 911 hybrid?" Конкретна информация липсва, но със сигурност няма да бъде plug-in, тъй като това ще добави прекалено много тегло. По същата причина вероятно няма да бъде и класически хибрид.
Най-лесно е да се използва 48-волтова система и електромотор на предните колела, докато 6-цилиндровия боксер ще бъде поставен на задната ос. Батерията трябва да намери място зад задните седалки, много близо двигателя и да не тежи повече от 100 кг. За презареждане той ще използва енергията, разсейвана при спиране, и двигателя с вътрешно горене, който следователно ще функционира и като генератор.
Интересното е, че хибридното задвижване ще бъде поставено на няколко версии на 911. Сред тях е следващото GT2 RS, което ще получи 800 к.с. мощност и 800 Нм въртящ момент.