IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето го най-мощното Porsche в историята

Taycan Turbo GT развива 1108 к.с. и струва поне 250 000 евро (ВИДЕО)

Германският производител Porsche представи новата топ-версия на Taycan. Тя се казва Turbo GT и развива 1108 к.с., което я прави най-мощната кола в историята на марката. Спортният седан вече държи рекордите за най-бързата кола на две легендарни писти - „Нюрбургринг" и „Лагуна Сега".


Porsche Taycan Turbo GT


Благодарение на тези забележителни характеристики (максималният въртящ момент е 1340 Нм), Porscje Taycan Turbo GT се превръща в истинска наземна ракета. Седанът ще се предлага в „нормална“ версия, както и с допълнителен пакет Weissach - име, което се дава само на най-екстремните коли, създавани в Цуфенхаузен. А тази е една от тях.

Задвижването на Turbo GT става с нов, по-мощен импулсен инверторен двигател, монтиран отзад с максимален ток от 900 ампера - с 300 повече от останалата част от гамата. Това води до повече мощност и въртящ момент, но не само това. Силициевият карбид е използван като полупроводников материал, който позволява по-високи честоти на превключване.


Porsche Taycan Turbo GT


Резултатът е 789 к.с. базова мощност и 1033 к.с. с активиран Launch Control. В режим overboost максимум за 2 секунди мощността достига 1108 к.с. Това означава ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,3 секунди при Taycan Turbo GT и 2,2 секунди при версията с пакет Weissach.

От Porsche допълват, че ускорението от 0 до 200 км/ч става съответно за 6,6 и 6,4 секунди, като максималната скорост е 290 км/ч (за стандартния модел) и 305 км/ч с пакет Weissach. Капацитетът на батериите не се посочва, но би трябвало той да е 98 kWh за максимален обявен пробег от 555 км. Разбира се, ако задвижването се използва максимално, пробегът ще намалее значително.


Porsche Taycan Turbo GT


За модела се предлагат и други подобрения, които Porsche Taycan Turbo GT още по-уникално и по-екстремно. Например има стандартен пакет Dynamic с окачване Porsche Active Ride със специфична за GT настройка, специални гуми с висока производителност, 21-цолови лети джанти и оптимизирана за теглото карбоново-керамична спирачна система.

Най-мощният Taycan на всички времена е със 75 кг по-лек от версията Turbo S благодарение на въглеродните влакна, използвани за централните колони, капаците на огледалата, страничните прагове и капака на багажника без автоматична система за затваряне. Всеки детайл е от значение и има и олекотени CFRP седалки със специфичен дизайн.


Porsche Taycan Turbo GT


Porsche Taycan Turbo GT почти не се отличава от стандартния Taycan, освен ако не е оборудвано с пакета Weissach, който включва стандартно фиксирано задно крило, предлагащо 220 кг носеща сила. След това има различни допълнителни аеродинамични елементи като новия преден дифузьор.

И двете версии са стандартно оборудвани с LED матрични проектори и, при поискване и без допълнително заплащане, с HD LED матрични проектори. Отзад също има надпис Turbo GT.



В интериора има вече споменатите обгръщащи се седалки с открити въглеродни влакна и електрическо регулиране. Както при фаровете, те се предлагат без допълнително заплащане. Ако бъде избран пакет Weissach, седанът няма задни седалки, няма постелки и няма централен часовник от пакета Chrono, така че, също благодарение на други подобрения, като например товарно отделение с единичен люк с ръчно отваряне, се спестяват допълнителни 70 кг. в сравнение с Turbo GT. 

Цените на Porsche Taycan Turbo GT стартират от 249 188 евро, а доставките се очаква да започнат през пролетта.


Още снимки на най-мощното Porsche - вижте в галерията:


0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    Въпреки че ми казват тесльо, няма как да се съглася с тебе. Тесла никога не е била луксозен бранд, а от известно време дори не е премиум и не можеш да се хвалиш колко много пари си дал за автомобил, ако това е целта на покупката. Тесла набляга на технологиите, бързината и ефективността, но най-вече на практичността. Да си купиш спортно porsche е всичко друго , но не и практичен избор.
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 14 ( преди 1 месец )
    Само че в момента Тесла има по-високо реноме от БМВ и се нарежда на една линия с Порше, така че описаната от теб ситуация не съществува за нея.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Порше какво ги бърка, че Теслата е по-бърза и по-евтина. То и Супърб 270 коня е по-бърз и по-евтин от повечето БМВ 3-та и 4-та серия. По пространство даже конглокира 5-та серия. Но хората с пари кое ще си купят? Едва ли ще е Шкодилака.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Ако някой ще се взима автомобил за писта, даже няма да обърне внимание на електромобилите. Ще трябва да почака няколко години да се оптимизират батериите. Засега не стават. Прекалено са тежки. Стават само за къси писти, където спирачките могат да издържат на огромната тежест и бързите ускорения. Повечето хора които ще си купят този автомобил, а не Тесла, така или иначе няма да го направят заради технически характеристики, а заради статута на porsche. Тогава високата цена е предимство.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Така е. Porsche са едни от най-добрите от настройките на автомобил за движение в завой. Те са царе на пистата и надали някой ще го отрече. Но смяташ ли че 90% от собствениците на porsche някога въобще са стъпвали на писта с автомобилите си? А ти говориш даже за състезания? Тесла е евтин ежедневен семеен автомобил. Самият факт, че въобще го сравняваме с оптимизиран за писта автомобил е достатъчен. Голяма част от собствениците на СПОРТНИ поршета, карат Тесла в ежедневието. Не Кайен или Тайкан.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Тесланар ( преди 1 месец )
    Тесланарите, като агресивно кухи ***, продължават да изтъкват само 0-100 и четвърт миля за предимство на Трошла. Забравят обаче, че 90% ги вълнува поведението на пътя и писта с завои, а не някакви си елементарни движения в права линия за 10 секунди. Поради тази причина състезанията на писта са 100 пъти по популярни и Порше доминира, а Трошла няма никакви компетенции в тази сфера.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тест
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 и 7 ( преди 1 месец )
    Ще се правим на интересни ли? Ами ето ви новина от преди няколко часа. Сравняват ябълки с ябълки цените в САЩ са съответно $231,995 и $89,990 за porsche и Тесла. Както винаги ще ви дам и източник на информация за сравнителен тест между lucid, porsche и Tesla. Не съм го писал аз, Не убивайте вестоносеца. Аз само казвам факти и цифри. Оригиналното заглавие на статията на мотор 1 е How the Taycan Turbo GT Compares Against The Model S Plaid And Air Sapphire
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 4 - Според мен Биг Мак през 2002-а си заслужаваше парите, но в Лисабон за него ми взеха 27 лева, а в Ню Йорк 34 ... Добре, че имат други вериги. И не, не ям Макдоналдс попринцип, но като си на път и бързаш, винаги има един наблизо.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За да се доближат до теглото на Модел S, който е доста по-голяма кола, се е наложило да махнат задните седалки и разни механизми, да заменят един куп части с карбон и дори часовника. Лол. А на всичкото отгоре мощността им е само за 2 сек. Пак лол. И пак са по-бавни от Тесла 0-100 и 0-200. Три пъти ЛОЛ. Окачването, обаче кърти. Ако могат да пренесат това съвършенство и в задвижващата система, колата ще стане истинско Порше.