Германският производител Porsche представи новата топ-версия на Taycan. Тя се казва Turbo GT и развива 1108 к.с., което я прави най-мощната кола в историята на марката. Спортният седан вече държи рекордите за най-бързата кола на две легендарни писти - „Нюрбургринг" и „Лагуна Сега".
Благодарение на тези забележителни характеристики (максималният въртящ момент е 1340 Нм), Porscje Taycan Turbo GT се превръща в истинска наземна ракета. Седанът ще се предлага в „нормална“ версия, както и с допълнителен пакет Weissach - име, което се дава само на най-екстремните коли, създавани в Цуфенхаузен. А тази е една от тях.
Задвижването на Turbo GT става с нов, по-мощен импулсен инверторен двигател, монтиран отзад с максимален ток от 900 ампера - с 300 повече от останалата част от гамата. Това води до повече мощност и въртящ момент, но не само това. Силициевият карбид е използван като полупроводников материал, който позволява по-високи честоти на превключване.
Резултатът е 789 к.с. базова мощност и 1033 к.с. с активиран Launch Control. В режим overboost максимум за 2 секунди мощността достига 1108 к.с. Това означава ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,3 секунди при Taycan Turbo GT и 2,2 секунди при версията с пакет Weissach.
От Porsche допълват, че ускорението от 0 до 200 км/ч става съответно за 6,6 и 6,4 секунди, като максималната скорост е 290 км/ч (за стандартния модел) и 305 км/ч с пакет Weissach. Капацитетът на батериите не се посочва, но би трябвало той да е 98 kWh за максимален обявен пробег от 555 км. Разбира се, ако задвижването се използва максимално, пробегът ще намалее значително.
За модела се предлагат и други подобрения, които Porsche Taycan Turbo GT още по-уникално и по-екстремно. Например има стандартен пакет Dynamic с окачване Porsche Active Ride със специфична за GT настройка, специални гуми с висока производителност, 21-цолови лети джанти и оптимизирана за теглото карбоново-керамична спирачна система.
Най-мощният Taycan на всички времена е със 75 кг по-лек от версията Turbo S благодарение на въглеродните влакна, използвани за централните колони, капаците на огледалата, страничните прагове и капака на багажника без автоматична система за затваряне. Всеки детайл е от значение и има и олекотени CFRP седалки със специфичен дизайн.
Porsche Taycan Turbo GT почти не се отличава от стандартния Taycan, освен ако не е оборудвано с пакета Weissach, който включва стандартно фиксирано задно крило, предлагащо 220 кг носеща сила. След това има различни допълнителни аеродинамични елементи като новия преден дифузьор.
И двете версии са стандартно оборудвани с LED матрични проектори и, при поискване и без допълнително заплащане, с HD LED матрични проектори. Отзад също има надпис Turbo GT.
В интериора има вече споменатите обгръщащи се седалки с открити въглеродни влакна и електрическо регулиране. Както при фаровете, те се предлагат без допълнително заплащане. Ако бъде избран пакет Weissach, седанът няма задни седалки, няма постелки и няма централен часовник от пакета Chrono, така че, също благодарение на други подобрения, като например товарно отделение с единичен люк с ръчно отваряне, се спестяват допълнителни 70 кг. в сравнение с Turbo GT.
Цените на Porsche Taycan Turbo GT стартират от 249 188 евро, а доставките се очаква да започнат през пролетта.
Още снимки на най-мощното Porsche - вижте в галерията: