Dacia е вероятно най-ярката история на успеха в автомобилния бизнес за 2023 година. Бюджетната марка на Renault, започнала толкова скромно преди две десетилетия върху развалините от някогашния проект на Чаушеску, отчете най-големите продажби в историята си, норма на печалба, надвишаваща тази на премиум гигантите, и потвърди плановете да разшири гамата и да навлезе в нови сегменти в следващите години. Нашият пратеник на автосалона в Женева разговаря с Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia, за плановете за бъдещето на марката и ролята на България в тях.
9 въпроса на Automedia към шефа на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Как се отразяват новите европейски изисквания за безопасност и за емисии върху цените на автомобилите?
- Имат отражение, разбира се, но тук говорим и за минуси, и за плюсове. Когато става дума за въглеродни емисии например, ние използваме много проста философия: нашите коли са леки. Дори Jogger е само 1.2 тона. При това тегло ние постигаме много добри нива на емисии с еднолитров мотор на газ. Това е двигател, който не струва твърде скъпо на клиентите и който е много ефективен. Всичките ни модели са леки. Ако вземете Spring, той тежи по-малко от тон и затова може спокойно да се задвижва от едва 27-киловатчасова батерия. Съответно и цената на колата е по-ниска. Или вижте Jogger: всички други седемместни автомобили са поне на платформа от Це сегмента, и включват безброй много технологии. Нашият модел започва от 17,000 евро. Няма друг, който да предложи такава цена. Просто защото останалите вграждат твърде много технологии в колите си.
- Имат отражение, разбира се, но тук говорим и за минуси, и за плюсове. Когато става дума за въглеродни емисии например, ние използваме много проста философия: нашите коли са леки. Дори Jogger е само 1.2 тона. При това тегло ние постигаме много добри нива на емисии с еднолитров мотор на газ. Това е двигател, който не струва твърде скъпо на клиентите и който е много ефективен. Всичките ни модели са леки. Ако вземете Spring, той тежи по-малко от тон и затова може спокойно да се задвижва от едва 27-киловатчасова батерия. Съответно и цената на колата е по-ниска. Или вижте Jogger: всички други седемместни автомобили са поне на платформа от Це сегмента, и включват безброй много технологии. Нашият модел започва от 17,000 евро. Няма друг, който да предложи такава цена. Просто защото останалите вграждат твърде много технологии в колите си.
Видео от разговора ни с Дени Ле Вот вижте тук: