Dacia е вероятно най-ярката история на успеха в автомобилния бизнес за 2023 година. Бюджетната марка на Renault, започнала толкова скромно преди две десетилетия върху развалините от някогашния проект на Чаушеску, отчете най-големите продажби в историята си, норма на печалба, надвишаваща тази на премиум гигантите, и потвърди плановете да разшири гамата и да навлезе в нови сегменти в следващите години. Нашият пратеник на автосалона в Женева разговаря с Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia, за плановете за бъдещето на марката и ролята на България в тях.
9 въпроса на Automedia към шефа на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Това е добър въпрос. Достъпни автомобили - това сме ние. Нашата задача е да правим колите достъпни. И те все още са, в сравнение с останалите. Но и нашите коли се правят от истински материали: истинска пластмаса, истински алуминий, с истинска енергия. Така че и ние трябва да се съобразим с поскъпването на тези неща, и да повишим цените, както правят и всички останали. Но все пак, ако търсите най-достъпната градска кола, вероятно ще стигнете до Sandero. За най-достъпната електрическа - до Spring. За най-достъпния SUV - до Duster. И така нататък.
НА СНИМКАТА: таблото на новия Duster
Видео от разговора ни с Дени Ле Вот вижте тук: