Dacia е вероятно най-ярката история на успеха в автомобилния бизнес за 2023 година. Бюджетната марка на Renault, започнала толкова скромно преди две десетилетия върху развалините от някогашния проект на Чаушеску, отчете най-големите продажби в историята си, норма на печалба, надвишаваща тази на премиум гигантите, и потвърди плановете да разшири гамата и да навлезе в нови сегменти в следващите години. Нашият пратеник на автосалона в Женева разговаря с Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia, за плановете за бъдещето на марката и ролята на България в тях.
9 въпроса на Automedia към шефа на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Онова, което виждаме на пазара като цяло, е, че автомобилите стават по-скъпи заради цените на суровините, заради инфлацията при заплатите и заради енергоносителите. Затова цените на колите в глобален мащаб все повече растат. А колкото повече растат те, толкова повече хора започват да поглеждат към Dacia. Защото това, което ние предлагаме, не е нещо повърхностно: ние нямаме по 20 екрана в колите си, или всякакви електронни играчки. Ние правим автомобили, които са здрави, надеждни и изглеждат добре. Това е различен начин да се правят автомобили. Ние не използваме хром в нашите модели. Използваме пластмаса - и тя изглежда добре. Това е различно предложение от останалите на пазара. И все повече хора го избират.
НА СНИМКАТА: Дени Ле Вот (вляво) с рали легендата Себастиян Льоб, който ще кара за заводския тим на Dacia в Дакар догодина, и с главния изпълнителен директор на групата Renault Лука де Мео
Видео от разговора ни с Дени Ле Вот вижте тук: