Dacia е вероятно най-ярката история на успеха в автомобилния бизнес за 2023 година. Бюджетната марка на Renault, започнала толкова скромно преди две десетилетия върху развалините от някогашния проект на Чаушеску, отчете най-големите продажби в историята си, норма на печалба, надвишаваща тази на премиум гигантите, и потвърди плановете да разшири гамата и да навлезе в нови сегменти в следващите години. Нашият пратеник на автосалона в Женева разговаря с Дени Ле Вот, главния изпълнителен директор на Dacia, за плановете за бъдещето на марката и ролята на България в тях.
9 въпроса на Automedia към шефа на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- О, няма да отговоря на този въпрос. Или поне няма да отговоря пряко, засега.
Ние сме още в първата глава на плана, наречен Renault-lution. Той предвижда да правим и по-големи коли - знаете, че от самото начало показахме виждането си за Bigster. Но действаме стъпка по стъпка - започнахме със Sandero, после дойдоха Jogger и Spring, новата емблема и цветове на марката, и сега новият Duster. Следващата стъпка е с Bigster. Ние вече потвърдихме, че ще представим още два модела в C-сегмента. Тези две бъдещи коли ще покриват нуждите на хората и ще запълнят нишите, опразнени не само от Renault. Много други производители също напускат този сегмент или се насочват към електрически решения. Ние смятаме, че това ще освободи място за ново предложение от Dacia.
НА СНИМКАТА: Така графиците на L'Argus си представят бъдещия компактен хечбек на Dacia
Видео от разговора ни с Дени Ле Вот вижте тук: