Mercedes представи AMG-версия на новия E-Class, която получава префикс „53“ и ще се предлага както като седан, така и като комби. И ако досега електрификацията при подобни автомобили на марката идваше с намаляване на мощността двигателя, в случая не е така. Тази AMG-версия все още има редови мотор с 6 цилиндъра, но тук той дори е по-мощен от преди.
Старият AMG E53 имаше 429 к.с., докато неговият заместник, който отново е с 3,0-литров турбомотор, вече развива 443 к.с. Двигателят с вътрешно горене сега работи заедно с електрически мотор с мощност 161 к.с., което позволява обща мощност на системата от 577 к.с. Активирането на Race Start, което е маркетингов жаргон за системата за управление на стартирането (лаунч-контрол), комбинираната мощност се увеличава до временно 603 к.с. Максималният въртящ момент е 750 Нм, докато при предишния модел беше 520 Нм.
Всичко това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди при седана и 3,9 секунди при комбито. И в свата случая максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч, но при покупка на предлагания като опция AMG Driver's Package тя достига 280 км/ч за седана и 275 км/ч за комбито. Когато се движат само на електричество, новите E53 развиват до 140 км/ч.
Под пода на багажника е монтирана батерия с използваем капацитет от 21,22 kWh. Mercedes твърди, че това е достатъчно, за да се изминат повече от 100 км в цикъла WLTP само на ток. Пакетът батерии осигурява енергията си на електромотор, вграден в деветстепенната автоматична скоростна кутия, за да спести място.
В сравнение със стандартната E-Class, версията AMG E53 има по-твърда каросерия, по-големи спирачки и стандартно управление на задните колела. Напълно променливата AWD система е комбинирана с адаптивно окачване с променливо амортисиране. Спортният модел получава малко по-агресивен дизайн с по-широки предни калници, осветена решетъчна решетка и четири кръгли накрайници на ауспуха. Интересното е, че предната ос е малко по-широка, отколкото при обикновена E-Class.
Mercedes не планира версии с две врати, тъй като AMG E53 Coupe и AMG E53 Convertible отпаднаха като варианти за ново поколение. Въпреки това, луксозната марка заменя тези автомобили с новите модели CLE53. Те също имат редови шестцилиндров двигател, но не са plug-in хибриди.
Предстои да излезе и нов E63, който също ще бъде зареждащ се хибрид. При него досегашният V8 отпада, за да отстъпи място на редови 6-цилиндров двигател. Четирицилиндровият C63 и задвижваният от V8 S63 вече са електрифицирани, което показва, че дните на AMG мощните автомобили с чист ДВГ настройки са преброени.
Още снимки на хибридния модел - вижте в галерията:
- Онова, което виждаме на пазара като цяло, е, че автомобилите стават по-скъпи заради цените на суровините, заради инфлацията при заплатите и заради енергоносителите. Затова цените на колите в глобален мащаб все повече растат. А колкото повече растат те, толкова повече хора започват да поглеждат към Dacia. Защото това, което ние предлагаме, не е нещо повърхностно: ние нямаме по 20 екрана в колите си, или всякакви електронни играчки. Ние правим автомобили, които са здрави, надеждни и изглеждат добре. Това е различен начин да се правят автомобили. Ние не използваме хром в нашите модели. Използваме пластмаса - и тя изглежда добре. Това е различно предложение от останалите на пазара. И все повече хора го избират.
НА СНИМКАТА: Дени Ле Вот (вляво) с рали легендата Себастиян Льоб, който ще кара за заводския тим на Dacia в Дакар догодина, и с главния изпълнителен директор на групата Renault Лука де Мео