IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes запазва най-евтиния си бензинов модел, защото колите на ток все още са скъпи

A-Class трябваше да бъде спряна от производство тази година, но остава на конвейера поне до 2026

Mercedes-Benz беше твърде оптимистично настроен относно нарастването на популярността на електрическите превозни средства, като твърдеше, че хибридите и електромобилите ще представляват 50% от продажбите на марката през 2025 г. Забавянето на пазара на електрически коли промени плановете на производителя от Щутгарт, а новата цел е 21%, съобщава Autocar.


Mercedes-Benz


Изправена пред суровата реалност, германската луксозна марка е принудена да прави и други промени. Една от тях е отказ от спиране на най-евтиния бензинов модел - A-Class. Той трябваше да напусне завинаги конвейера през 2024 г., но сега жизненият му цикъл е удължен минимум с две години.

Компактният хечбек е входната точка в гамата на Mercedes, като цените му стартират от 37 400 евро в Германия. Това е доста под най-евтините електрически модели на марката, а в ръководството на компанията са наясно, че паритетът между цените на колите с ДВГ и тези с електрическо задвижване все още е много далеч.

Mercedes вече работи върху ново семейство компактни автомобили, като те също ще имат двигатели с вътрешно горене. Моделите CLA, CLA Shooting Brake, GLA и GLB получават заместници на новоразработена MMA платформа, която ще поддържа както ДВГ, така и изцяло електрически задвижвания.
Засега от компанията не съобщават дали A-Class хечбек, A-Class седан и B-Class миниван ще бъдат обновени. Известно е обаче, че предстои излизането на „малка“ G-Class на същата тази нова архитектура.

Промените засегнаха и по-далечните планове на Mercedes. Те предвиждаха в края на десетилетието на основните пазари в Европа марката да предлага само електрифицирани автомобили - хибриди и електромобили. Сега обаче прогнозата е за 50% продажби на такива модели. Съответно, компанията ще продължи да произвежда автомобили с чисти бензинови двигатели и след 2030 г., за да компенсира ниското търсене на електромобили.

В документ, подготвен за инвеститорите, базираният в Щутгарт автомобилен производител казва, че „предприема необходимите стъпки, за да стане изцяло електрически“, но признава, че „клиентите и пазарните условия ще определят темпото на трансформацията“. С други думи - ако някои иска да си купит бензинов автомобил през 2031 г. с прочутата трилъчева звезда, Mercedes ще може да му го достави.

Промените в стратегията не само на Mercedes, но и на други водещи производители, все повече засилват твърденията, че забраната на ЕС за продажба на нови автомобили с емисии през 2035 г. може действително да не влезе в сила. Главният финансов директор на Porsche - Лутц Мешке, наскоро каза, че в момента има „много дискусии около края на двигателя с вътрешно горене. Мисля, че може да се забави."


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мъск обра инвеститорите, които поставят целта над възвращаемостта, останалите инвеститори са алчни мада'факърс кърлежи интересуващи се само от увеличение на доходите
  • #11
    4 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "ако някои иска да си купит бензинов автомобил през 2031 г. " хахаха - обзалагам се, че "никой" няма да иска да си купи бензинов или дизелов автомобил през 2031. Кога ще се събудят някои хора.. и дали е възможно това..
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Нямам никакви сантименти към Тесла, просто това са фактите. Всички производители на автомобили са публични компании, които се търгуват на фондовите борси, съответно публикуват отчети на всяко тримесечие. Тези данни са публични, можеш да ги видиш. Дори BYD е на ръба при производство на EV, защото имат марж от 1000 долара на кола, а повечето им продажби са хибриди. VW, Тойота, Стелантис и всички останали са с отрицателен cash flow от EV. Тесла е изключението.
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това са и моделите с двигатели на Рено, то и моят на Кашкая май е такъв, но поне не съм надплатил за емблема както е в случая.
  • #8
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Не върви бизнеса,електрофили.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    За Германия ли говориш?
  • #6
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Екоскептик ( преди 1 месец )
    Броят на електрическите коли се увеличава, а тсигaнckuте печки, захранвани с гуми и обувки пушат ли, пушат...
  • #5
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Поредната пиеса на 100 годишните. Предишната сценка беше, че е заради липса на чипове вдигат цените. Сегашния сценарий е временно Да намалят производството, за да създадат и поддържат ниски цени на батериите и суровините за тях. Осъзнаха, че сами се прецакват, когато бързат да купуват много батерии на каквато и да е цена за да не изоставят с електромобилите. Колкото и голям привърженик да съм на електромобилите и електрификацията като цяло, смятам че това забавяне е добър ход.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Стига с тая теслофилия, пълни глупости е, че единствено Тесла печели
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички създадени компании, фокусиращи се върху производството на EV, са на загуба от производството им, съответно с бързи темпове вървят към фалит. Единственото изключение е Тесла. На загуба от производството на електрически автомобили са и утвърдените производители. Общо взето, тая работа се оказа по-трудна отколкото се очакваше.