Mercedes-Benz беше твърде оптимистично настроен относно нарастването на популярността на електрическите превозни средства, като твърдеше, че хибридите и електромобилите ще представляват 50% от продажбите на марката през 2025 г. Забавянето на пазара на електрически коли промени плановете на производителя от Щутгарт, а новата цел е 21%, съобщава Autocar.
Изправена пред суровата реалност, германската луксозна марка е принудена да прави и други промени. Една от тях е отказ от спиране на най-евтиния бензинов модел - A-Class. Той трябваше да напусне завинаги конвейера през 2024 г., но сега жизненият му цикъл е удължен минимум с две години.
Компактният хечбек е входната точка в гамата на Mercedes, като цените му стартират от 37 400 евро в Германия. Това е доста под най-евтините електрически модели на марката, а в ръководството на компанията са наясно, че паритетът между цените на колите с ДВГ и тези с електрическо задвижване все още е много далеч.
Mercedes вече работи върху ново семейство компактни автомобили, като те също ще имат двигатели с вътрешно горене. Моделите CLA, CLA Shooting Brake, GLA и GLB получават заместници на новоразработена MMA платформа, която ще поддържа както ДВГ, така и изцяло електрически задвижвания.
Засега от компанията не съобщават дали A-Class хечбек, A-Class седан и B-Class миниван ще бъдат обновени. Известно е обаче, че предстои излизането на „малка“ G-Class на същата тази нова архитектура.
Промените засегнаха и по-далечните планове на Mercedes. Те предвиждаха в края на десетилетието на основните пазари в Европа марката да предлага само електрифицирани автомобили - хибриди и електромобили. Сега обаче прогнозата е за 50% продажби на такива модели. Съответно, компанията ще продължи да произвежда автомобили с чисти бензинови двигатели и след 2030 г., за да компенсира ниското търсене на електромобили.
В документ, подготвен за инвеститорите, базираният в Щутгарт автомобилен производител казва, че „предприема необходимите стъпки, за да стане изцяло електрически“, но признава, че „клиентите и пазарните условия ще определят темпото на трансформацията“. С други думи - ако някои иска да си купит бензинов автомобил през 2031 г. с прочутата трилъчева звезда, Mercedes ще може да му го достави.
Промените в стратегията не само на Mercedes, но и на други водещи производители, все повече засилват твърденията, че забраната на ЕС за продажба на нови автомобили с емисии през 2035 г. може действително да не влезе в сила. Главният финансов директор на Porsche - Лутц Мешке, наскоро каза, че в момента има „много дискусии около края на двигателя с вътрешно горене. Мисля, че може да се забави."