През май 20222 г. Mercedes-Benz за първи път обяви плановете си за създаването на нова марка от ултра-луксозни модели, наречена Mythos, но оттогава няма никакви новини да нея. В документите за финансовите си резултати за 2023 г., производителят от Щутгарт включи един тийзър на бранда и обяви, че неговият първия модел ще бъде пуснат на пазара през 2025 г.
Ако се съди по изображението, това ще бъде „спийдстър“ в стила на SL. Последното поколение на роудстъра се продава само като AMG, но се работи и по луксозна версия на Maybach. А това означава, че ще има и още по-красива версия на модела, като подобренията по нея засега остават в тайна.
Всичко това, разбира се, означава и много сериозна цена. В момента базовият Mercedes-AMG SL 43 започва от 99 500 евро, докато AMG SL 63 излиза над 150 00 евро (без опциите). Това означава, че Maybach SL ще струва поне 200 000 евро, докато Mythos ще е още по-скъпи и няма да е изненада, ако стигне до 3000 000 евро.
Германският производител описа Mythos като специализирана под-марка за „изключително ексклузивни колекционерски автомобили“. Те ще бъдат произведени в малки количества и ще бъдат продадени на „специални клиенти и колекционери на Mercedes-Benz“. Идеята е колите под бранда Mythos да се конкурират с моделите на Bentley, Aston Martin и може би дори Ferrari или McLaren.
Вероятно някой се чуди какъв е смисълът от Mythos, след като Mercedes вече има Maybach в портфолиото си. Идеята в случая е, че богатите стават още по-богати, което позволява на германската компания да увеличи печалбите си, примамвайки клиенти с огромни финансови възможности, търсещи нещо още по-ексклузивно. Резултатите показват, че през 2023 г. подразделението Maybach е увеличило продажбите си с 19% на годишна база, насърчавайки Mercedes да предлага за още по-скъпи и печеливши автомобили.
Големият конкурент BMW има Rolls-Royce, за да изпълни тази роля, и се готви да промени позиционирането на новопридобитата марка Alpina. Тя ще бъде качено в по-висок клас, за да запълни празнината между най-скъпите модели на BMW и „най-евтините“ на Rolls-Royce. На свой ред, Volkswagen Group покрива всички сегменти с богато портфолио от модели на Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche и Bugatti.