Въртящият момент е една от основните характеристики на двигателя. Мощността зависи пряко от това - ако умножите Нютон-метри по обороти и разделите на 9549, получавате желаните киловати. При средностатистически съвременен кросоувър с малък турбо двигател въртящият момент обикновено е около 300 Нм. Това е достатъчно за обикновен автомобил на пътя, но не и спортни коли или много мощни пикапи.
Следващата подборка включва именно автомобили с висок въртящ момент на техните задвижващи системи. Разнообразието е доста сериозно, но по-впечатляващите са цифрите, които предлагат тези автомобили.
Кралете на въртящия момент (ГАЛЕРИЯ):
Bugatti Chiron Super Sport 300+
Това е уникална вариация на хиперколата Chiron, произведена в тираж от 30 броя. Или по-точно - клиентската версия на модифицираното купе, което разви 490,484 км/ч и стана най-бързият конвенционален сериен автомобил в света. Разликите спрямо стоковото Bugatti са доста сериозни. На първо място, W16 моторът с обем 8,0 литра и 4 турбокомпресора е получил редица подобрения. От него се изтръгват допълнителни 100 коня (1600 к.с.), но въртящият момент е подобен на оригиналния модел - 1600 Нм с широко „плато“ от 2250–7000 об/мин.
Това е уникална вариация на хиперколата Chiron, произведена в тираж от 30 броя. Или по-точно - клиентската версия на модифицираното купе, което разви 490,484 км/ч и стана най-бързият конвенционален сериен автомобил в света. Разликите спрямо стоковото Bugatti са доста сериозни. На първо място, W16 моторът с обем 8,0 литра и 4 турбокомпресора е получил редица подобрения. От него се изтръгват допълнителни 100 коня (1600 к.с.), но въртящият момент е подобен на оригиналния модел - 1600 Нм с широко „плато“ от 2250–7000 об/мин.