fallback

Прогноза: През 2027 производството на EV ще е по-евтино от това на ДВГ

Лошата новина за потребителите е, че цените за ремонт и застраховки ще се повишат

Производителите на автомобили стават все по-добри в разработката и производството на електрически превозни средства (EV) и благодарение на използваните нови технологии разходите за това ще намаляват, като през 2027 г. дори те ще бъдат по-ниски от тези на автомобили с ДВГ, прогнозира фирмата за анализи на пазара Gatner.

Иновациите в нови производствени техники, както и подобряването на дизайна и конструкцията на EV, ще помогнат за намаляване на цените на превозните средства, задвижвани от батерии, много по-бързо от очакваното. Голямата заслуга за това е на новите компании, които искат да променят статуквото в автомобилостроенето. За целта те залагат на иновации като централизирана архитектура на превозното средство или въвеждането на „гигакастинги“, които помагат за намаляване на производствените разходи и времето за сглобяване.

По-старите автомобилни компании нямат избор и започват да използват същите технологии, за да оцелеят. С това обаче добрите новини за потребителите свършат, тъй като подобен подход води до увеличението на сметките за ремонт, както и върху застрахователните премии на клиентите. Производствената технология на Tesla, например, позволява постигане на по-ниски цени спрямо конкурентите, но автомобилите на марката си остават много скъпи за ремонт.

И тъй като други производители на автомобили следват примера на американската компания, Gatner прогнозира, че средната цена за ремонт на щети по каросерията или батерията ще се увеличи с 30%. Това може да доведе повече бракуване на пострадали коли, тъй като поправката им няма да бъде финансово изгодна. А подобна ситуация ще накара някои застрахователи да откажат покритие на определени превозни средства.

Въпреки това, от Gatner прогнозират, че продажбите на EV ще продължат да растат в световен мащаб през следващите години. Експертите на компанията изчисляват, че те ще нараснат до около 18,4 милиона през 2024 г. и до 20,6 милиона през 2025 г. спрямо 15,4 милиона през 2023 г. Ръстът обаче е по-малък от записания доскоро, като това се дължи на пренасищането на пазара, както и на отмяната на държавните стимули при покупка на EV в различни държави.

Това ще се отрази и на част от новите производители в автомобилната индустрия. Gartner прогнозира, че ще има консолидация, като до 2027 г. около 15% от стартиращите компании или ще фалират, или ще бъдат изкупени от други автомобилни производители.

fallback
  • #5
    РУК ( преди 8 месеца )
    Под тази "прогноза" е статия за плановете на Алфа Ромео,които са единствените които казаха на глас,че всичко зависят от политиката след идващите избори в САЩ и за парламент на ЕС!Технология и пазар които се развиват под политически диктат,не ги чака нищо добро!А вярната прогноза е,че никога,повече имането и карането на кола няма да е по-евтино от сега!Без значение от какво ще се задвижват!Социализма умря даже в Китай,другари!Спретя да вярвате,че някой инвестира парите си за да е евтино на вас!
  • #4
    Има ли топки Гост ( преди 8 месеца )
    Моята прогноза е че тази година ще има 20% ръст на продажбите на електромобили. Хвалипръц подкрепя моето мнение без % и също прави прогноза за ръст. Вярно е, че може да сгрешим. Но си имаме собствено мнение и правим прогнози. Гост, ти имаш ли топки да направиш някаква прогноза или предпочиташ да те наричат с онази нецензурна дума, защото си си такъв и това не те обижда? Моята прогноза от години е, че ДВГ ще залезе чак когато електромобилите станат по-евтини. С или без забрани. Те нямат значение
  • #3
    Баба ти Ванга ( преди 8 месеца )
    "Гост ( преди 1 час )Статия писана от гадач звездоброец като Теслю - Мун_чо, адреналинката - електричка,неговите прогнози се сбъдват в паралелната реалност на Марс." Дори и на Баба Ванга да си ходил, на дали ще ти е предрекла толкова точно действията, в сравнение с мен. Винаги предвиждам какво ще напишеш с 99% точност. Ето сега например с 100% точност предвиждам, че нямаш собствена прогноза, Но каквато и прогноза да дам аз ще кажеш че е грешна. Познах ли? Да проверим?
  • #2
    До разбирачите ( преди 8 месеца )
    Май перспективата ЕЛ да станат по-евтини от ДВГ ви ужасява, а? Още не сте се разсънили и вече се изходихте. Умните хора мислят и правят прогнози за десетилетия напред, а не до 2027 г. Някои са верни, а други грешни. Но се правят върху основата на много данни. А форумните корифеи отричат всичко, което не им харесва. Какви ли ще ги плещите, ако тази прогноза се сбъдне? Най-вероятно ще кажете, че е заговор.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Приказки за наивници са това. На фона на масовото връщане към ДВГ. Отделно по скъпите "разходи" биха отказали много. 30% не е никак малко за застраховка и ремонти и предвид бързото обезценявсне и липса на вторичен пазар...ел коли идват кофти инвестиция.
fallback
Последни