fallback

Прогноза: През 2027 производството на EV ще е по-евтино от това на ДВГ

Лошата новина за потребителите е, че цените за ремонт и застраховки ще се повишат

Производителите на автомобили стават все по-добри в разработката и производството на електрически превозни средства (EV) и благодарение на използваните нови технологии разходите за това ще намаляват, като през 2027 г. дори те ще бъдат по-ниски от тези на автомобили с ДВГ, прогнозира фирмата за анализи на пазара Gatner.

Иновациите в нови производствени техники, както и подобряването на дизайна и конструкцията на EV, ще помогнат за намаляване на цените на превозните средства, задвижвани от батерии, много по-бързо от очакваното. Голямата заслуга за това е на новите компании, които искат да променят статуквото в автомобилостроенето. За целта те залагат на иновации като централизирана архитектура на превозното средство или въвеждането на „гигакастинги“, които помагат за намаляване на производствените разходи и времето за сглобяване.

По-старите автомобилни компании нямат избор и започват да използват същите технологии, за да оцелеят. С това обаче добрите новини за потребителите свършат, тъй като подобен подход води до увеличението на сметките за ремонт, както и върху застрахователните премии на клиентите. Производствената технология на Tesla, например, позволява постигане на по-ниски цени спрямо конкурентите, но автомобилите на марката си остават много скъпи за ремонт.

И тъй като други производители на автомобили следват примера на американската компания, Gatner прогнозира, че средната цена за ремонт на щети по каросерията или батерията ще се увеличи с 30%. Това може да доведе повече бракуване на пострадали коли, тъй като поправката им няма да бъде финансово изгодна. А подобна ситуация ще накара някои застрахователи да откажат покритие на определени превозни средства.

Въпреки това, от Gatner прогнозират, че продажбите на EV ще продължат да растат в световен мащаб през следващите години. Експертите на компанията изчисляват, че те ще нараснат до около 18,4 милиона през 2024 г. и до 20,6 милиона през 2025 г. спрямо 15,4 милиона през 2023 г. Ръстът обаче е по-малък от записания доскоро, като това се дължи на пренасищането на пазара, както и на отмяната на държавните стимули при покупка на EV в различни държави.

Това ще се отрази и на част от новите производители в автомобилната индустрия. Gartner прогнозира, че ще има консолидация, като до 2027 г. около 15% от стартиращите компании или ще фалират, или ще бъдат изкупени от други автомобилни производители.

fallback
  • #15
    Еджбж ( преди 7 месеца )
    Чакай ти намаление на заварени цени. Има ли някой да вярва, че цените на автомобилите са разходноориентирани? Всички охкат и ахкат по китайците, но където например БУД все пак се предлагат, цените им са, "Ох, мамо!" У нас нито бензиновите, нито електрическите китайци блестят с особена евтиния. Всички ще продължат да продават на цени, които са вече "нормализирани" на пазара. А поради ред причини нормална цена вече е 30-40 хил евро за клас С.
  • #14
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Тесльо,мен къде ме намесваш?
  • #13
    Черно на бяло ( преди 7 месеца )
    Нали се сещаш, че 2020 година беше преди 4 години и е записано черно на бяло как тогава всички антиелектрици вярвахте, че Тесла няма да може да продаде 500 000 броя за годината? Твърдяхте, че ще продаде по-малко отколкото през 2019, защото търсенето било свършило и продажбите се сривали, въпреки, че Тесла изгражда производствени мощности за 1 милион автомобила годишно. Адреналинките държите ли си още на думите оттогава? След 5 г. ще е същото и ще кажете, че днес някой е писал от ваше име!
  • #12
    Нямаш топки, доказан ( преди 7 месеца )
    Хайде докажи че имаш топки и си признай едно от двете твърдения - някой друг е писал от името на инженер Радев и неговите клонинги адреналинки Гост, турбо, 1234, Хайл, driving pleasure, и още измислени знайни и незнайни никове, които твърдяха, че не съм прав и според вас наистина съществува перпетуум мобиле, което при 50 км в час харчи 12,5 kW а на изхода на двигателя има 23,45 kW. Или си признай че аз съм бил прав, а адреналинките са грешали независимо дали ти пишеш зад всички тези никове?
  • #11
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Дай доказателства, че нямам? Кога не съм имал смелостта да си кажа мнението по темата? Кога не съм отговарял на конкретно зададени въпроси по която и да е техническа тема? Кога не съм си признавал грешка, след като сте успели да ми я докажете с цифри и факти ? Кога не съм си стоял зад думите, да се правя, че някой друг е писал вместо мен, след като 3 г. съм спорил с вас и никога не съм казвал, че някой е писал от мое име? Ти го правиш в 100% от случаите и ежедневно сам доказваш че нямаш топки.
  • #10
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Гостенино, пак изказваш мнение като онова от статията в която пише за 78% ръст А ти твърдиш че има срив на продажбите. Така и не даде нито веднъж линк към това това твърдение да видим какво пак не си разбрал като всеки път когато се говори за процент. Като примерно Как според тебе при 40% КПД при 4 kW на колелата за поддържане на 50 километра в час, автомобила харчи 12,5 kW входяща мощност от горивото а на изхода на двигателя има 23,45 kW мощност. Нали професор Радев?
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И вместо да сме от петролното лоби , като използваме, ремонтираме и караме колите си 10-15-20 години, ще ги бракуваме преди да ударят 10. - "Надин" харесва това
  • #8
    Гост ( преди 7 месеца )
    Като прогнозата 5години по 20% ръст ще даде 100%, МНЕНИЕ на адреналинката - електричка.
  • #7
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Ако с всеки нов автомобил правиш катастрофи, които биха описани като тотал щета, по-добре Не си купувай собствени автомобили, а ползвай такси. Късметът ти не е безкраен и няма да оцелееш дълго, колкото и системи да има автомобила. Ако дай боже оцелееш при следващата катастрофа невредим, това може да не е така за автомобила в който си се забил челно или за хората които са били на спирката, която си помел. По-добре ползвай такси. Ще ти излезе по-евтино и по-безопасно за останалите.
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И вместо да сме от петролното лоби , като използваме, ремонтираме и караме колите си 10-15-20 години, ще ги бракуваме преди да ударят 10. - "Надин" харесва това
fallback
Последни