fallback

Прогноза: През 2027 производството на EV ще е по-евтино от това на ДВГ

Лошата новина за потребителите е, че цените за ремонт и застраховки ще се повишат

Производителите на автомобили стават все по-добри в разработката и производството на електрически превозни средства (EV) и благодарение на използваните нови технологии разходите за това ще намаляват, като през 2027 г. дори те ще бъдат по-ниски от тези на автомобили с ДВГ, прогнозира фирмата за анализи на пазара Gatner.

Иновациите в нови производствени техники, както и подобряването на дизайна и конструкцията на EV, ще помогнат за намаляване на цените на превозните средства, задвижвани от батерии, много по-бързо от очакваното. Голямата заслуга за това е на новите компании, които искат да променят статуквото в автомобилостроенето. За целта те залагат на иновации като централизирана архитектура на превозното средство или въвеждането на „гигакастинги“, които помагат за намаляване на производствените разходи и времето за сглобяване.

По-старите автомобилни компании нямат избор и започват да използват същите технологии, за да оцелеят. С това обаче добрите новини за потребителите свършат, тъй като подобен подход води до увеличението на сметките за ремонт, както и върху застрахователните премии на клиентите. Производствената технология на Tesla, например, позволява постигане на по-ниски цени спрямо конкурентите, но автомобилите на марката си остават много скъпи за ремонт.

И тъй като други производители на автомобили следват примера на американската компания, Gatner прогнозира, че средната цена за ремонт на щети по каросерията или батерията ще се увеличи с 30%. Това може да доведе повече бракуване на пострадали коли, тъй като поправката им няма да бъде финансово изгодна. А подобна ситуация ще накара някои застрахователи да откажат покритие на определени превозни средства.

Въпреки това, от Gatner прогнозират, че продажбите на EV ще продължат да растат в световен мащаб през следващите години. Експертите на компанията изчисляват, че те ще нараснат до около 18,4 милиона през 2024 г. и до 20,6 милиона през 2025 г. спрямо 15,4 милиона през 2023 г. Ръстът обаче е по-малък от записания доскоро, като това се дължи на пренасищането на пазара, както и на отмяната на държавните стимули при покупка на EV в различни държави.

Това ще се отрази и на част от новите производители в автомобилната индустрия. Gartner прогнозира, че ще има консолидация, като до 2027 г. около 15% от стартиращите компании или ще фалират, или ще бъдат изкупени от други автомобилни производители.

fallback
  • #25
    Грета Тунберг ( преди 8 месеца )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #24
    анонимен ( преди 8 месеца )
    тъй като забавянето в продажбите на електромобили задълбочи пренасищането на пазара....Петролното богатство на Саудитска Арабия означава, че тя може да си позволи да поеме финансов риск, като нейните планове за диверсификация включват утвърждаването и като център за електромобили.....Местната миннодобивна компания Saudi Arabian Mining Company, най-голямата такава в Персийския залив, работи за извличане на литий от МОРСКА ВОДА.
  • #23
    анонимен ( преди 8 месеца )
    тъй като забавянето в продажбите на електромобили задълбочи пренасищането на пазара....Петролното богатство на Саудитска Арабия означава, че тя може да си позволи да поеме финансов риск, като нейните планове за диверсификация включват утвърждаването
  • #22
    Новина от днес ( преди 8 месеца )
    Петролни гиганти от Близкия изток се насочват към добива на литий 09.03.24 Saudi Aramco и Abu Dhabi National Oil Company разглеждат нов начин за извличане на литий от петролните полета в опит да навлязат в добива на ценния за енергийния преход метал. ...Засега глобалната икономическа слабост охлажда търсенето на нови превозни средства с батерии и води до спад на цените на лития.Цените на метала паднаха с около 80%, след като достигнаха своя връх през ноември 2022 г., тъй като забавянето в пр ...
  • #21
    Мнението на което от ( преди 8 месеца )
    #112 Дрън-дрън "Разбира се че мощността ще е една и съща за поддържане на 50 км/чАко беше внимавал в спора, той беше за КПД на ДВГ. Точно това е доказателство за промяна на КПД, което не е 40% при всички обстоятелства, както твърди Радев и компанията му от много никове.При елементарна промяна на оборотите при смяна на предавките и ЗАПАЗВАНЕ на МОЩНОСТТА, отдавана към колелата, разхода се ПРОМЕНЯ в огромни граници заради РАЗЛИЧНОТО КПД при различни режими на двигателя и и отдаване на едн ...
  • #20
    До_idiot ( преди 8 месеца )
    75 Не се притеснявай за ТеслаДо коментар #74 от "Turbo":Ако беше друга марка, от 367 хиляди миналата, тази година щяха да продадат около 280 хиляди, а Тесла ще продаде около 500 хиляди. Догодина ще са над 800 хиляди, а през 2022 над милион. точно толкова колкото toyota се кани да продаде през 2030 година, ама само на думи, защото до ден-днешен нямат с продаден нито един брой електромобил. Поне една електрическа toyota.19:47 18.12.2020 аз имам топки и си стоя зад думите. А ти ?
  • #19
    До 20 ( преди 8 месеца )
    То ежедневно се вижда кой има и кой няма Е то и днес имаме доказателства. Само десетина. Има още хиляди от днес до края на годината мога да давам по 20 цитата глупости с 10 различни Ника които ползваш. Сега поне си си научил урока да говориш много без да казваш нищо защото след 3 4 5 години пак ще ти извадят цитатите от днес какви си ги приказвал за след пет години. Ника си можеш да смениш и да скриеш но нрава си не господин инженер професор Радев. Топки няма да ти пораснат. Или имаш или нямаш.
  • #18
    Още цитатчета ( преди 8 месеца )
    43 Turbo До коментар #21 от "Научи се да смяташ":Какви 20 фабрики бълнуваш?Бясно куче ли те уапа?Тесла с две фабрики(с производствен капацитет 1 милион) за 2020г. ще произведе между 300 и 400 хиляди коли,защото толкова може да продаде.2021г. заводите ще станат четири.На кого ще ги продава 2млн. тесли?Мечтаете за 20 млн. те поне мечтите са безплатни.Коментиран от #46, #4514:56 18.12.2020
  • #17
    Цитатче ( преди 8 месеца )
    81 Turbo91ОТГОВОРДо коментар #80 от "Хайл":Знам му номерата на теслара.С писане с чужд ник,успя да откаже инженер Радев да пише във факти.Радев пишеше научно обосновано,с формули и изчисления.Тоя *** тесларски започна да пише с ник"Радев" за да го злепостави и изложи.Коментиран от #103, #8321:38 18.12.2020 заглавието на статията е изненада изненада : "Toyota: Ползите от електромобилите са силно преувеличени" точно за да ви възбуди омразата допълнително към мен, че казвам истината
  • #16
    Турбо и ти ли? ( преди 8 месеца )
    Турбо, тази адреналинка която подскачаше срещу мене със злобни коментари да защитава Радев, не беше ли ти или аз съм писал и с твоя Ник да защитавам Радев и да плюя по себе си? Забравяш, че цялата хронология е записана черно на бяло в хиляди постове в продължение на 3 години, в които не можехте да скриете омразата си към мен и заради Радев се преместих те да ме преследвате и тук. Някой от вас поне писал ли е във факти, или те е срам какво си писал и ще кажеш че е някой друг Турбо с баничарка?
fallback
Последни