IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци пускат готово за употреба водородно задвижване

Агрегатът VPT60N на компанията Viritech може да се използва от широка гама превозни средства

Първото готово водородно задвижване е разработено от инженерната фирма Viritech във Великобритания и ще се предлага на автомобилни производители, които искат „бързо внедряване“ на FCEV. Агрегатът, наречен VPT60N, е създаден, за да демонстрира предимствата на технологията FCEV пред конвенционалните електрически задвижвания.


VPT60N


Новата задвижваща система е проектирана да бъде възможно най-гъвкава и може да се използва в различни превозни средства - пътнически коли, лекотоварни превозни средства, а също така багери и трактори. Тя все още няма разрешение за движение по обществени пътища, но от Viritech обещават, че ще работят с производителите за получаване на хомологиране на задвижването.

Задвижването използва горивна клетка с мощност 59 к.с., работеща с 400-волтова батерия с капацитет 16kWh. Те са свързани с електрически мотор, произвеждащ 268 к.с., като ще бъдат вградени в модула Graph-Pro на Viritech. Това означава, че има вградени точки за монтаж, за да може задвижването да бъде прикрепено към шасито на съществуващо превозно средство без необходимост от допълнителна рамка, което намалява теглото.

Подобна конструкция също така прави съда под налягане, където се съхранява водородът, особено здрав до степен, в която може да издържи на значителен натиск, като например при катастрофа. Водородът се съхранява в два контейнера, които са под налягане от 350 бара.

Както модулът за съхранение, така и батерията могат да бъдат преконфигурирани, за да отговарят на конкретно превозно средство. Стандартизиран модул, предварително конфигуриран от Viritech, също е наличен и ще се използва за превозни средства, които трябва да бъдат разработени и пуснати бързо.

Общият пробег, който предоставя задвижващата система, не се съобщава, но вероятно той е подобен на хиперколата Apricale, създадена също от британската компания. Тя изминава над 800 км с едно зареждане.


0 от 500
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хайде кажи и че за средноаритметичното на процент съм писал с Ника на Гост няколко месеца и съм давал примери от негово име, които очевидно са грешни. Как може да съм такъв *** ***"*** му стара. Той все пак инженер и няма как да пише толкова глупави неща, нали. Даже си съчиних от негово име че фотоволтаиците произвеждат само три процента от енергията в България и само един процент през зимата. Той знае че не е така и никога не би го написал . Но още не си е признал тази грешка. Има ли топки д
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Понеже си психопат и няма да си признаеш, че ти си ги писал тези неща с няколко Ника, поне ще кажеш ли че всичко написано от Гост, Турбо, дизела, 1234 и разбира се прототипа на адреналинките инженер професор Радев, поне ще признаеш ли че всичко което е написано в продължение на години са пълни глупости които противоречат на физичните закони, А аз съм бил прав? Ако не си ги писал ти ще ти е много лесно да признаеш че са грешни. Ако не си психопат и си обективен, ще кажеш че съм бил прав.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Господин Психопат ( преди 2 месеца )
    Колкото и да се опитваш да лъжеш, няма как да ти се получи след като съм си признал грешка дори в последния час. Признавам си ги постоянно при всяка смяна на мнението, когато се сменят обстоятелствата. Ти ще си признаеш ли грешките на инж. професор Радев и всичките адреналинки, които говориха за вечен двигател, мерене на мощност на кантар, работа на двигателя с 50 kW изходяща мощност при необходими 4 kW за преодоляване на съпротивлението при 50км/ч , защото иначе автомобила нямало да се движи ?
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Жирафът съществува! Не е лошо да провериш, преди да кажеш, че няма такова животно! Ако някой от защитниците на водорода беше дал такъв аргумент, щях да се съглася с него. Ето че аз, противника на водорода им давам аргументи. Ако спорех с начетени опоненти, би следвало да е обратното. Но те не са свикнали да се аргументират и обсъждат цифри и факти. Достатъчно е да обсъждат личността на опонента. Няколко обидни квалификации, вятърничави лозунга са им напълно достатъчни. Не ги питай за примери.
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Какъв е този изкопаем водород, за пръв път чувам такова нещо?
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 2 месеца )
    За светлината си има достатъчно атомни централи. Пък и точно за светлината, съхранението е фасулска работа. За почти всичко останало не се иска мощност, а енергия. Така и не се научихте, да правите разлика между двете. Един литър гориво няма 10 киловата мощност. Гостенина сипва около 12 литра бензин, което е около 120 киловат часа в произволен час от денонощието за пет минути седмично, а след това си кара с тях цяла седмица независимо дали пече, вали и колкото и да е на вероятно и през нощта.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 2 месеца )
    Не им влизай в обяснителен режим. Ако си бяха махнали капаците от очите, щяха да видят, че аз съм си променил мнението за водорода и имам топките да си го призная. Ако допреди година или дори месеци напълно го отричах като опция, вече му давам някакъв шанс. Всичко зависи от цената на изкопаемият водород. Изглежда чудесна и работеща алтернатива на зеления водород добиван от зелена енергия, който няма нито икономическа нито екологична обосновка. Водородът е много по-логичен за металургията първо
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    И въпросните физични закони общо взето показват, че ток и светлина например на едно място не могат да стоят, т.е. няма как да се "съхраняват". Затова опираш до химичните закони и там вече става "манджа с грозде".
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Те ти пишат как стоят нещата, а ти се правиш на интересен и ръсиш подигравателни глупости от злоба. Това не значи, че няма да съществуват ограничено или някога няма да има развитие което да промени нещата, но реалността сега е такава
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 и 3 ( преди 2 месеца )
    Господа 2 и 3 - прави сте! Решихте всички глобални проблеми на автомобилостроенето и отворихте очите на всички инженери, конструктори, химици и физици Хайде сега си вземете хапчетата и се успокойте малко :)