IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци пускат готово за употреба водородно задвижване

Агрегатът VPT60N на компанията Viritech може да се използва от широка гама превозни средства

Първото готово водородно задвижване е разработено от инженерната фирма Viritech във Великобритания и ще се предлага на автомобилни производители, които искат „бързо внедряване“ на FCEV. Агрегатът, наречен VPT60N, е създаден, за да демонстрира предимствата на технологията FCEV пред конвенционалните електрически задвижвания.


VPT60N


Новата задвижваща система е проектирана да бъде възможно най-гъвкава и може да се използва в различни превозни средства - пътнически коли, лекотоварни превозни средства, а също така багери и трактори. Тя все още няма разрешение за движение по обществени пътища, но от Viritech обещават, че ще работят с производителите за получаване на хомологиране на задвижването.

Задвижването използва горивна клетка с мощност 59 к.с., работеща с 400-волтова батерия с капацитет 16kWh. Те са свързани с електрически мотор, произвеждащ 268 к.с., като ще бъдат вградени в модула Graph-Pro на Viritech. Това означава, че има вградени точки за монтаж, за да може задвижването да бъде прикрепено към шасито на съществуващо превозно средство без необходимост от допълнителна рамка, което намалява теглото.

Подобна конструкция също така прави съда под налягане, където се съхранява водородът, особено здрав до степен, в която може да издържи на значителен натиск, като например при катастрофа. Водородът се съхранява в два контейнера, които са под налягане от 350 бара.

Както модулът за съхранение, така и батерията могат да бъдат преконфигурирани, за да отговарят на конкретно превозно средство. Стандартизиран модул, предварително конфигуриран от Viritech, също е наличен и ще се използва за превозни средства, които трябва да бъдат разработени и пуснати бързо.

Общият пробег, който предоставя задвижващата система, не се съобщава, но вероятно той е подобен на хиперколата Apricale, създадена също от британската компания. Тя изминава над 800 км с едно зареждане.


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 7 месеца )
    Само дето няма водород къде ще заррждаш
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 26 ( преди 7 месеца )
    Дай един практически пример за да разберем за какво говориш?
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 7 месеца )
    Ставаше дума за физичните закони. Очевидно ви бягат знанията за връзката между фотоните, електроните и т.н. Накратко ако има начин за съхранение на фотони, ще има такъв и за електрони. Но, няма значение. Смятайте си там процентите фотоволтаичен ток.
  • #22
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 7 месеца )
    За какво ти е да съхраняваш фотони? Слънчевата енергия може да се преобразува в енергията която ти е необходима и да я съхраниш в този вид най-много енергия се използва за затопляне. Тоест може да се съхранява направо топлинна енергия. Електромобилите се нуждаят от електрическа енергия, следователно може да се съхрани електричество. Да не говорим за премахване на необходимостта от съхранение с използване на енергията когато я има и/или преноса в други часови пояси. Водородът е последен в списъка
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "До 18 ( преди 3 часа )Каква част от този водород е в свободна форма, а не в някакви (сложни) съединения? 2/3 от водата е водород (като атоми), но какво от това?" Не съм 18, но отговарям и на него, защото очевидно и той не знае, че изкопаемия водород си е в чиста форма - газ водород. Вече се добива и има огромни залежи. Въпреки това не е много логично да се използва за автомобили, при положение че металургията и производството на цимент се нуждаят повече от него, защото отделят повече емисии.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Функционално неграмо ( преди 7 месеца )
    #8 До 3 ( преди 5 часа )И въпросните физични закони общо взето показват, че ток и светлина например на едно място не могат да стоят, т.е. НЯМА КАК ДА СЕ "СЪХРАНЯВАТ". Затова опираш до химичните закони и там вече става "манджа с грозде".
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 7 месеца )
    Можеш да съхраняваш фотони?! Вероятно дори можеш да им забавиш скоростта до 0. Браво, браво! Кога ще ти дадат Нобела? Също така не е лошо да се обадиш на младежите в ЦЕРН, че там се мъчат с едни ускорения, едни гигантски магнити, едни плазми и явно само чупят пари и "енергия" залудо.
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 7 месеца )
    Каква част от този водород е в свободна форма, а не в някакви (сложни) съединения? 2/3 от водата е водород (като атоми), но какво от това?
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Водородът е най разпространеният химичен елемент във вселената. Около 74% от вялата материя във вселената на практика е водород. Дълбоко под земната *** има много водород но към момента нямаме технология за неговото добиване. Засега сме ограничени да добиваме само по химичен основно чрез метанова пиролиза или електролиза на вода със енергия от ВЕИ. Има и много др. методи но по неизгодни.
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Така че господин Радев, време е да си събереш всичките клонинги адреналинки и да ни избавиш от мъките да ти четем словесните диарии. Сбогом!