fallback

Защо разработването на ръчни трансмисии става все по-скъпо

Изискванията за шум и вредни емисии също играят важна роля за производителите

Механичната скоростна кутия е просто устройство, но изграждането на автомобил с ръчни скорости е нещо различно и изключително сложно. И това също е сред причините за намаляващите продажби на превозни средства в механични трансмисии.

Повече шум

Наредбите за шума от трансмисията, например, влияят върху избора на предавателно съотношение. Хипотетично, ако една кола трябва да бъде под определен праг на шум около 20 км/ч, можете просто да програмирате колата да използва по-висока предавка. При кола с ръчни скорости, разбира се, това не е възможно.

„Блокът за управление е на седалката на водача. Така че трябва да изберете предавателни числа, които поддържат двигателя при по-ниски обороти за дадена скорост, така че да отговарят на изискванията за шум", обяснява Михаел Рьослер, Така че трябва да изберете предавателни числа, които поддържат двигателя при по-ниски обороти за дадена скорост, така че да отговарят на изискванията за шум.

Вредни емисии

Шумовите емисии са проблем, но същото се отнася и за вредните емисии, отделяни от автомобилите с механични скорости. Изследване на учени от Университета в Нант и инженери от Renault установи, че при автомобили с ръчни трансмисии поведението на водача има огромен ефект върху нивата на вредните емисии.

„Резултатите показват колко е важно да се сведе до минимум продължителността на превключване на предавките, за да се намалят както разходът на гориво, така и емисиите на отработени газове“, се казва в резултатите от изследването. И се посочва, че с автоматична скоростна кутия това е далеч по-лесно.

Ангажимент на производителите

От Porsche, например, посочват, че трябва да се свърши много работа по отношение на развитието на задвижването, за да се гарантира, че двигателят има правилните контроли за справяне с тези проблеми. Германците са един от онези производители, които трябва да постигат все по-строги цели за емисиите, като същевременно осигуряват максимална управляемост на своите клиенти.

Много съвременни автомобили с ръчно управление имат „заключване на оборотите", когато двигателят поддържа скорост, дори след като водачът е натиснал педала на съединителя. Обикновено неизгорялото гориво навлиза в горивната камера, обогатявайки сместа въздух-гориво и увеличавайки емисиите. Като държите дросела отворен, горивото се изгаря, намалявайки емисиите.

„Трудно е да се направи съвременна кола с ръчно управление, която да не прави това и да отговаря на изискванията за вредни емисии. Нужна е много работа по калибрирането за постигането на добър резултат“, обяснява Рьослер.

Какво правят доставчиците на части и оборудване

Основният хардуерен дизайн на ръчна скоростна кутия може да не се е променил много през годините, но това не означава, че при нейното проектиране не се извършва огромна и много детайлна работа. Според Раул Раяс - главен инженер на компанията за доставки на скоростни кутии Tremec, изискванията към една нова скоростна кутия са огромни и се побират в документ, който съдържа понякога и над 200 страници.

„Производителите на автомобили искат производителност, качество на скоростната кутия, скорост, капацитет на въртящия момент, надеждност, издръжливост и ефективност. Изграждането на надеждна, издръжлива и ефективна скоростна кутия, която е приятна за използване, изисква огромни инвестиции. Ето защо TR6060 на Tremec е на пазара от години, като тя произлиза от T56, която също имаше дълъг живот. Имаше обаче много работа по за подобряване на детайлите“, обяснява Раяс.

Инженерът допълва, че предавките на една нова скоростна кутия с проектират с ниска инерция, като това помага да се подобри ефективността, а също и качеството на превключване, защото има по-малко маса за синхронизиране както нагоре, така и надолу. Що се отнася до ефективността, повечето производители изискват тя да бъде между 90 и 95%, но в Tremec по време на тестове постигат дори 97%.

„Разполагаме с най-новия софтуер и инструменти за симулация за проектиране на трансмисии. Можем да оценим виртуалните прототипи преди хардуера, който ще докаже високото качество на нашите проекти. И едно от нещата, които видяхме, е, че връзката между виртуалните прототипи и реалните прототипи е много близка“, допълва Раяс.

Инвестиции и планове за бъдещето

В опит да спести разходи, Porsche всъщност разработи съвместно седемстепенната ръчна скоростна кутия на 911 заедно с първото поколение на PDK - фирмената трансмисия с двоен съединител. Това се улеснява от факта, че PDK първоначално е разработена като ръчна скоростна кутия и така хардуерът е почти същият, с изключение на хидравликата.

Като цяло степента на приемане на Porsche с ръчно управление е много висока в САЩ, които са най-големият пазар на Porsche за спортни автомобили. Дали обаче продажбите - както зад Океана, така и на другите пазари по света, оправдават запазването на ръчната скоростна кутия в дългосрочен план?

На свой ред, Volkswagen ще се откаже от ръчната скоростна кутия на Golf с наскоро обновената версия Mk 8.5. Докато свръхстрогите стандарти за емисии Евро 7 (шум и частици) на ЕС бяха отложени от 2025 г. за 2027 г., Volkswagen разработи Mk 8.5, за да отговори на стандартите преди време. И заради комбинацията от разходи, емисии и ниски продажби компанията реши да се откаже от механичните скорости.

Подобно посока следват и в BMW, откъдето наскоро обявиха, че тези, които искат М-модели на марката с ръчна скоростна кутия, трябва да побързат. А причината е, че в съвсем близко време те бъдат премахнати от гамата на BMW.

fallback
  • #11
    До 10 ( преди 9 месеца )
    Психопата си остава психопат и се опитва да вкарва лъжи в устата на опонента, като няма какво друго да каже. Вие сте тези които питате как утре ще зареждаме 3 милиона електромобила пред панелките. Аз съм този който кара 3 дизелови автомобила в момента и ви обяснява че през 2050 надали в България по улиците и 50% от автомобилите ще са електрически. Вие сте тези параноици с функционална неграмотност, които мислят че от 2027 ще забранят да се карат 20-год. автомобили. Това са си ваши ВЯРВАНИЯ.
  • #10
    До 5 и 6 ( преди 9 месеца )
    Проблемът е, че ти и посетримите ти много държите обикновените тесли да бъдат забранени, защото не отговарят на "съвременните изисквания", които изисквания са фокусирани върху всичко друго, но не и забиването на пирони.
  • #9
    До 6 ( преди 9 месеца )
    Само да кажа че и в момента карам ръчка. Така съм си ИЗБРАЛ. Карал съм, карам и ще карам и автомат.Нито притеснения, да кажа че ръчките си изпяват песента независимо дали ми ХАРЕСВА или не. Всяко нещо с времето си. Фактите са си факти независимо дали ни харесват и независимо от ЖЕЛАНИЯТА ни. ПРЕДУБЕЖДЕНИЯТА НЕ ПОМАГАТ. Проумейте го и животът ви ще стане по-лесен!
  • #8
    До 6 ( преди 9 месеца )
    Някога да съм отричал предимствата на ДВГ или пироните? Да съм казал че конете ДВГ или теслите ще изчезнат? Аз имам четири винтоверта и две тесли. Познай защо са четири? Няма да се сетиш, затова ще ти кажа че за всяка дейност се използва правилния инструмент. Ако спрете да гледате на света черно-бяло, ще видите че има и други цветове. Дори черното си има нюанси. Вие така МРАЗИТЕ , че ако някой ви каже, че харесва това което мразите, въобще не го чувате, че харесва и това което вие харесвате.
  • #7
    фф ( преди 9 месеца )
    доста глупости в тая новина....
  • #6
    До 3 ( преди 9 месеца )
    Ах, Мите, Мите, обяснявал съм ти го преди години още - не ходи там, където не ти е работа. В случая за разликите, предимствата и недостатъците между пирон и винт в дърво (подчертавам в ДЪРВО!) си толкова бос и незапознат, колкото и на тема "електричество" и "металообработване". По всички тези теми практическият ти опит е една голяма нула! Но ти продължавай да ни обясняваш как е "на теория" и колко много разбираш от "факти" и "числа".
  • #5
    До 4 ( преди 9 месеца )
    Отлагат ги по абсолютно същата причина - лакомия и късогледство. Производството на електромобили им е скъпо и са се средоточили в производство на най-печелившите ЗА МОМЕНТА артикули.
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Скъпо скъпо, но повчечето производители започнаха да отлагат плановете за пенсиониране на ДВГ.
  • #3
    До 2 ( преди 9 месеца )
    То по принцип светът е отдавна премина от Тесла и пирони на винтоверт и винтове и вместо Тесла с bluetooth използва винтоверти с brushless електродвигатели и литиево йонни батерии. Винта държи много повече от пирон и се "вади" много по-лесно с винтоверта, отколкото да извадиш пирон с теслата. Изискванията за бързина на забиване и здравина всеки сам си ги поставя. Посоката за мен е положителна, а за тебе стъпка назад, но това е положението. Прогресът ще се случи и без твоето одобрение!
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Накратко, безбройните еко изисквания правят скоростната кутия все по-малко кутия за смяна на предавки и все повече кутия за слагане на отметка в някакъв документ. Аз лично използвам инструментите по предназначение и не ми трябва например тесла с Блутут за "оптимално" теслене, но разправят, че светът се развивал и напредвал. В каква посока напредва обаче не знам.
fallback
Последни