fallback

Защо разработването на ръчни трансмисии става все по-скъпо

Изискванията за шум и вредни емисии също играят важна роля за производителите

Механичната скоростна кутия е просто устройство, но изграждането на автомобил с ръчни скорости е нещо различно и изключително сложно. И това също е сред причините за намаляващите продажби на превозни средства в механични трансмисии.

Повече шум

Наредбите за шума от трансмисията, например, влияят върху избора на предавателно съотношение. Хипотетично, ако една кола трябва да бъде под определен праг на шум около 20 км/ч, можете просто да програмирате колата да използва по-висока предавка. При кола с ръчни скорости, разбира се, това не е възможно.

„Блокът за управление е на седалката на водача. Така че трябва да изберете предавателни числа, които поддържат двигателя при по-ниски обороти за дадена скорост, така че да отговарят на изискванията за шум", обяснява Михаел Рьослер, Така че трябва да изберете предавателни числа, които поддържат двигателя при по-ниски обороти за дадена скорост, така че да отговарят на изискванията за шум.

Вредни емисии

Шумовите емисии са проблем, но същото се отнася и за вредните емисии, отделяни от автомобилите с механични скорости. Изследване на учени от Университета в Нант и инженери от Renault установи, че при автомобили с ръчни трансмисии поведението на водача има огромен ефект върху нивата на вредните емисии.

„Резултатите показват колко е важно да се сведе до минимум продължителността на превключване на предавките, за да се намалят както разходът на гориво, така и емисиите на отработени газове“, се казва в резултатите от изследването. И се посочва, че с автоматична скоростна кутия това е далеч по-лесно.

Ангажимент на производителите

От Porsche, например, посочват, че трябва да се свърши много работа по отношение на развитието на задвижването, за да се гарантира, че двигателят има правилните контроли за справяне с тези проблеми. Германците са един от онези производители, които трябва да постигат все по-строги цели за емисиите, като същевременно осигуряват максимална управляемост на своите клиенти.

Много съвременни автомобили с ръчно управление имат „заключване на оборотите", когато двигателят поддържа скорост, дори след като водачът е натиснал педала на съединителя. Обикновено неизгорялото гориво навлиза в горивната камера, обогатявайки сместа въздух-гориво и увеличавайки емисиите. Като държите дросела отворен, горивото се изгаря, намалявайки емисиите.

„Трудно е да се направи съвременна кола с ръчно управление, която да не прави това и да отговаря на изискванията за вредни емисии. Нужна е много работа по калибрирането за постигането на добър резултат“, обяснява Рьослер.

Какво правят доставчиците на части и оборудване

Основният хардуерен дизайн на ръчна скоростна кутия може да не се е променил много през годините, но това не означава, че при нейното проектиране не се извършва огромна и много детайлна работа. Според Раул Раяс - главен инженер на компанията за доставки на скоростни кутии Tremec, изискванията към една нова скоростна кутия са огромни и се побират в документ, който съдържа понякога и над 200 страници.

„Производителите на автомобили искат производителност, качество на скоростната кутия, скорост, капацитет на въртящия момент, надеждност, издръжливост и ефективност. Изграждането на надеждна, издръжлива и ефективна скоростна кутия, която е приятна за използване, изисква огромни инвестиции. Ето защо TR6060 на Tremec е на пазара от години, като тя произлиза от T56, която също имаше дълъг живот. Имаше обаче много работа по за подобряване на детайлите“, обяснява Раяс.

Инженерът допълва, че предавките на една нова скоростна кутия с проектират с ниска инерция, като това помага да се подобри ефективността, а също и качеството на превключване, защото има по-малко маса за синхронизиране както нагоре, така и надолу. Що се отнася до ефективността, повечето производители изискват тя да бъде между 90 и 95%, но в Tremec по време на тестове постигат дори 97%.

„Разполагаме с най-новия софтуер и инструменти за симулация за проектиране на трансмисии. Можем да оценим виртуалните прототипи преди хардуера, който ще докаже високото качество на нашите проекти. И едно от нещата, които видяхме, е, че връзката между виртуалните прототипи и реалните прототипи е много близка“, допълва Раяс.

Инвестиции и планове за бъдещето

В опит да спести разходи, Porsche всъщност разработи съвместно седемстепенната ръчна скоростна кутия на 911 заедно с първото поколение на PDK - фирмената трансмисия с двоен съединител. Това се улеснява от факта, че PDK първоначално е разработена като ръчна скоростна кутия и така хардуерът е почти същият, с изключение на хидравликата.

Като цяло степента на приемане на Porsche с ръчно управление е много висока в САЩ, които са най-големият пазар на Porsche за спортни автомобили. Дали обаче продажбите - както зад Океана, така и на другите пазари по света, оправдават запазването на ръчната скоростна кутия в дългосрочен план?

На свой ред, Volkswagen ще се откаже от ръчната скоростна кутия на Golf с наскоро обновената версия Mk 8.5. Докато свръхстрогите стандарти за емисии Евро 7 (шум и частици) на ЕС бяха отложени от 2025 г. за 2027 г., Volkswagen разработи Mk 8.5, за да отговори на стандартите преди време. И заради комбинацията от разходи, емисии и ниски продажби компанията реши да се откаже от механичните скорости.

Подобно посока следват и в BMW, откъдето наскоро обявиха, че тези, които искат М-модели на марката с ръчна скоростна кутия, трябва да побързат. А причината е, че в съвсем близко време те бъдат премахнати от гамата на BMW.

fallback
  • #21
    Alco ( преди 9 месеца )
    Големи глупости!
  • #20
    Некакъв ( преди 9 месеца )
    Друга главна причина, е че ръчните кутии не се развалят бързо, а автоматика е обратното и ремонта е много скъп и т.н. Всичко е за пари.
  • #19
    Некакъв ( преди 9 месеца )
    А най-голямата причина е, че новата генерация шофьори не могат да ги карат или ги мързи да сменят скоростите. Поради тази причина им намаляват продажбите.
  • #18
    До 17 ( преди 9 месеца )
    Очевидно не си вадил пирон и винт с тесла да видиш дали винта или пирона се вади по-лесно с теслата? Ако толкова държиш на пироните, има пневматични "тесли", които коват по няколко пирона в секунда. Има и тесли, които забиват пироните дори в бетон с помощта на взрив. И да влезем в темата, има и електрически "тесли" което купуват пироните с помощта на ток. Но спокойно, никой няма да ти вземе обикновената класическа тесла. Няма да ти вземе и дизела. Стига рева! Карай си го докато си жив.
  • #17
    Бате Иво ( преди 9 месеца )
    До не знам кой Като трудно вадиш пирони с теслата ясно кое повече държи А да забурмиш 140
  • #16
    преминаващ ( преди 9 месеца )
    "На свой ред, Volkswagen ще се откаже от ръчната скоростна кутия на Golf с наскоро обновената версия Mk 8.5."Това не е вярно. При фейслифта на Голф 8 механичните скоростни кутии се запазват.
  • #15
    112 ( преди 9 месеца )
    Напишете отначало че това е малoумна реклама за да не четем нататък.
  • #14
    анонимен ( преди 9 месеца )
    tldr Ще правят автоматиката задължителна за да могат да ти скопят оборотите.
  • #13
    FenIX ( преди 9 месеца )
    Автомата си има предимства но както върви ще стане така че заради шум, СО2 и тн. колите ще стават все по спъната. Ръчната кутия си има недостатъците но ако знаеш как да я ползваш можеш да извлече много повече от колата и двигателя отколкото от автомата който е съобразен с всички регулации.
  • #12
    До 10 ( преди 9 месеца )
    Ти с всичките си никове адреналинки, се опитвате да обясните как винтоверта няма никакво бъдеще, защото ви е страх че някой ще ви вземе теслата. Не бе брат. За всяка работа си има подходящ инструмент. Към момента електричките стават само за 5% от работата и този % ще се покачва съвсем малко. Ако научиш процентите и геометричните прогресии, ще видиш че този процес е невъзможно да бъде извършен за по-малко от 30 год. заради физически ограничения. Само в болните ви фантазии се случва за година две
fallback
Последни