Докато се подготвя новият сезон на Европейската програма за оценка на новите автомобили (EuroNCAP), организацията обобщи някои по-любопитни факти от миналогодишните тестове. Междувременно EuroNCAP работи усилено по изцяло новата си методика, която ще започне да се въвежда в краш тестовете още от догодина. Главната причина за идването й е, както обясняват експертите, драстичното повишаване на средното тегло на автомобилите, продиктувано най-вече от електрификацията.
15 любопитни факта от най-новите тестове на EuroNCAP (ГАЛЕРИЯ):
С най-добри електронни асистенти
EuroNCAP е непрекъснато критикуван, че прекалено затяга изискванията в тази област и допълнително допринася за поскъпването на автомобилите. През 2023 най-добре в тази област са се представили Smart #3 и Mercedes EQE SUV - по 85%, и Kia EV9 - 83%.
С най-нисък резултат са Hyundai Kona - 60%, Honda ZR-V - 68%, и BYD Tang - 73%.
EuroNCAP е непрекъснато критикуван, че прекалено затяга изискванията в тази област и допълнително допринася за поскъпването на автомобилите. През 2023 най-добре в тази област са се представили Smart #3 и Mercedes EQE SUV - по 85%, и Kia EV9 - 83%.
С най-нисък резултат са Hyundai Kona - 60%, Honda ZR-V - 68%, и BYD Tang - 73%.
НА СНИМКАТА: краш тест на Smart #3