fallback

Очакван фалстарт! От днес отпада забраната за стари коли в София

Столицата отчете по 8-10 хиляди нарушители на ден, няма кой да ги глоби

Очаквано, забраната стари коли да влизат в центъра на София отпада от 1 март. Тя беше въведена в началото декември 2023 г. за три месеца, а целта беше намаляване на замърсяването на въздуха.    

Всъщност, Столична община я пусна в действие след наказателно решение на Европейския съд срещу кмета Фандъкова с ясното съзнание, че няма как да бъде регулирано движението на колите със забранен еко стандарт. Тя така и не се прилагаше ефективно, тъй като общината не налагаше глоби на нарушителите.

По данни на местната власт те са между 8000 и 10 000 на ден. Нискоемисионната зона беше забранена за коли от I екокатегория или бензинови с първа регистрация преди 1 януари 1996 г. и дизелови с първа регистрация преди 1 януари 2002 г.

Глоби за нарушителите обаче нямаше, тъй като автоматичната система за засичането им така и не проработи. Още в края на ноември от общината обявиха, че при първо нарушение ще има само предупреждение, а при второ вече ще се налагат и глоби. Така т. нар. нискоемисионна зона на практика си остана на хартия.

От следващата зима още по-голяма част от центъра на столицата ще е забранена за стари коли, като ще бъдат разширени и опасните категории автомобили.. Това поне предвиждаше общинската наредба. Не е ясно дали СОС ще я остави в действие, тъй като за целта трябва да осигури надежден контрол по прилагането. Но от друга страна кметът Терзиев рискува да бъде даден на Европейския съд заради неспазване на екологичните директиви в ЕС.    

fallback
  • #12
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    Казах ти че аз мога да цитирам. Хайде да видим какво общо има моя стил със стила на гост с малка буква? Примерно този пост 36 Пак се бъркаш с някогоДо коментар #34 от "Turbo":Кога съм протестирал за твоята кола, като и аз карам същата? Кога съм казал, че пушенето не замърсява въздуха? Замърсява го и затова гледам да не пуша покрай непушачи. Даже в момента напълно съм ги спрял, но не знам докога. Докато дишам, за денонощие отделям повече въглероден диоксид отколкото автомобила ми за
  • #11
    Вот дъ фак ( преди 8 месеца )
    От ЕС дали идея от общината как да събира едни пари, а те не успели да се разберат кой да е "нашия човек" с големия процент... Бива ли така.
  • #10
    До 3 ( преди 8 месеца )
    Колите с метан или пропан-бутан въобще не са с минимално замърсяване. А кола на 30 години замърсява ли повече от кола на 5 години, на която не е махнат ДПФ филтъра? Колкото и добре да е поддържана една стара кола, тя няма технологиите на новите, така че нека спрем с тази мантра.
  • #9
    Гост ( преди 8 месеца )
    Факти 21.11.21 г.Отлага ли се "Зеленото бъдеще".Коментари с Ник гост,трифазния,от чужбина,Е така де,Мммммм писани от един човек ,с един стил,използвани едни и същи опорки и шаблони по метода на адреналинката - електричка.
  • #8
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    Професора инженер Радев с Ник гост със средно образование пак доказва че е завършен психопат и не може да се откаже от патологичните си лъжи" Гост ( преди 1 час )Адреналинката - електричка така ни плашеше че ще оставяме колите си извън града.Тюх,язък пак не позна Мун40." Пак ще ти застрелям лъжата с една единствена дума "цитат?" Защото аз мога да ти дам поне 50 цитата в които казвам че никой не може да ти забрани да си караш дизел и през 2050 година почти навсякъде.
  • #7
    ТозиКойто ( преди 8 месеца )
    Да се чете Буглокещ
  • #6
    ТозиКойто ( преди 8 месеца )
    Същия експеримент се провали преди две години в Буглокещ. Бяха забранили коли под Евро 3 да се движат в центъра. Ама нашите пак открили топлата вода.
  • #5
    Илиян ( преди 8 месеца )
    Ами като няма кой да ги глоби да ен ги глобява! Дано поне има кой да глоби мафиотите, които "имплементираха" автоматичната система за засичането им. Както казват по-долу, някоя мафия си е разделила парите по проектите и са взели *** да я разработят :)
  • #4
    До 3 ( преди 8 месеца )
    Съгласен съм с всичко, освен че мафията за лекарства е най-голямата. Ясно е че е огромна, но пък има голяма конглокецния като за такава малка държава - то не са АПИ, НАП, МВР, митници, имоти, държавни поръчки и всякакви подобни ... Като цяло е доста спорно.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Всичко е до техническо състояние, има коли които са на 30 години и са доста по-чисти от някой дизел 2020 с махнати ДПФ, егр и всичко каквото има там. Да не говорим за кола дори на 50 години на газ или метан, буквално нулево замърсяване. Всичко е бизнес на зелената мафия, която вече достига тази с лекарствата, която е факт, че е най-голямата.
fallback
Последни