Очаквано, забраната стари коли да влизат в центъра на София отпада от 1 март. Тя беше въведена в началото декември 2023 г. за три месеца, а целта беше намаляване на замърсяването на въздуха.
Всъщност, Столична община я пусна в действие след наказателно решение на Европейския съд срещу кмета Фандъкова с ясното съзнание, че няма как да бъде регулирано движението на колите със забранен еко стандарт. Тя така и не се прилагаше ефективно, тъй като общината не налагаше глоби на нарушителите.
По данни на местната власт те са между 8000 и 10 000 на ден. Нискоемисионната зона беше забранена за коли от I екокатегория или бензинови с първа регистрация преди 1 януари 1996 г. и дизелови с първа регистрация преди 1 януари 2002 г.
Глоби за нарушителите обаче нямаше, тъй като автоматичната система за засичането им така и не проработи. Още в края на ноември от общината обявиха, че при първо нарушение ще има само предупреждение, а при второ вече ще се налагат и глоби. Така т. нар. нискоемисионна зона на практика си остана на хартия.
От следващата зима още по-голяма част от центъра на столицата ще е забранена за стари коли, като ще бъдат разширени и опасните категории автомобили.. Това поне предвиждаше общинската наредба. Не е ясно дали СОС ще я остави в действие, тъй като за целта трябва да осигури надежден контрол по прилагането. Но от друга страна кметът Терзиев рискува да бъде даден на Европейския съд заради неспазване на екологичните директиви в ЕС.