fallback

Toyota тества технология, която изсмуква CO2 от въздуха

Специален филтър на GR Corolla трябва да направи колите на марката въглеродно-отрицателни

Toyota все още предпазлива относно пълния преход към изцяло електрическа гама, но едновременно с това компанията активно развива алтернативни зелени технологии. Една от тях, която е в процес на разработка, има за цел не само да подобри екологичността на нови превозни средства, но и да се справи с екологичните последици от остарелите двигатели с вътрешно горене.

Toyota разработва филтри, които могат да бъдат интегрирани в предната част на автомобилите й, за да изсмукват въглеродния диоксид от атмосферата. Компанията в момента експериментира с тази концепция на своята състезателна кола GR Corolla с водороден двигател. Според представител на компанията, първоначалните тестове предполагат, че това нововъведение потенциално може да направи автомобилите й по-скоро въглеродно-отрицателни, отколкото просто въглеродно-неутрални.

Технологията не изисква допълнителна мощност, за да работи. Кръглите филтри в предната част на автомобила улавят въглеродния диоксид, след което отпадната топлина от двигателя се използва за разтварянето му в течност, която може да бъде изхвърлена. Това означава, че тази технология може да работи и в обикновени двигатели с вътрешно горене, а не само в тези, които работят с водород.

Според Toyota това ще създаде превозно средство, което действително почиства въздуха, докато се движи. Засега обаче това е невъзможно, като технологията е много далеч от желаното. По време на тестовете филтрите са уловили само 20 грама въглероден диоксид за 20 обиколки на писта (91 км). Това е по-добре от нищо, но двигателите, работещи с изкопаеми горива, отделят средно 226 грама CO2 на км.

По-големите филтри биха могли да поемат повече въглероден диоксид, но тяхното поставяне в пътнически превозни средства е много трудно. Разполагането им обаче в търговски превозни средства, като например камиони Hino, може да улесни напредъка на тази технология.

Има и друг проблем - как безопасно да се борави с течността, която съдържа CO2. Освен това технологията в момента е доста неудобна. В GR Corolla Toyota, използвана за тестването му, филтрите трябва да се сменят ръчно по време на всяко спиране в бокса, което води и до въпроси относно отпадъците.

fallback
  • #19
    До 18 ( преди 8 месеца )
    Недей да говориш за математика, защото анти математиците са алергични и току виж някой се гътнал? Опасно е за никовете им. Като им пръснеш малко математика в очите и *** по-бързо, отколкото никнат гъбите след дъжд!
  • #18
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Значи за 90 километра улавя въглерод колкото да се минат 90 метра
  • #17
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Много ми е интересна тенденцията, най-върлите защитници на toyota, хибридите toyota и водорода, да обяснявате как toyota е най-големият измамник и постоянно ви лъже, че е манипулирала данните за емисиите на част от моделите си, че им падат колелата на други модели, че един хибрид спестява емисии за 10 електромобила, че toyota miray е била голям провал. Това са все неща които ги твърди toyota, а аз само ги повтарям.
  • #16
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ти може да ми докажеш и че един хибрид спестява повече въглеродния мисии от 10 електромобила. Все пак професор инженер Радев е възпитал хиляди антиелектрици които вярват в учебника му по Perpetuum mobile. Моля те недей да ми цитираш този учебник Ами дай някакъв обществен източник на информация? Да не казваш че "учените на toyota" разбират по-малко от тебе? Аз цитирам тях. Не ли им вярваш?
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А кой друг произвежда хибриди за да сравнявам? Дай информация колко са по света от всички производители?
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    "миналата година бяха продадени 10 милиона електромобила" Фактът че сравняваш Тойота с цялата автомобилна индустрия е показателен колко са безсмислени аргументите ти.
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    Тесльо, многократно съм ти доказвал че 1 електромобил пести колкото 2 хибрида. Това че си тесльофрен и имаш проблеми да го проумееш не го прави невярно. Така че когато Тесла продаде електомобили наполовината на Тойота хибридите, ела се обади.
  • #12
    Продължение ( преди 8 месеца )
    Но вече е 2024 и само миналата година бяха продадени 10 милиона електромобила , които спестяват колкото 100 милиона хибрида. Всеки момент се очаква Тесла да обяви че са продали 6 милионния автомобил, което означава, че всяка година само теслите спестяват колкото 60 милиона хибрида, а то няма толкова по пътищата. Сега светна ли ти лампичката, защо скоро не си чел за такива интересни "проучвания" и "изследвания" от учени, професори и институти? Няма и да чуеш повече.
  • #11
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Това отдавна вече не е вярно! Беше вярно преди години, когато имаше само 1 милион електромобила по улиците и toyota с гордост заявяваше, че 10 хибрида спестяват емисиите на един електромобил, но с батерията на един електромобил могат да се произведат 100 хибрида. Мантрата тогава беше, че 15 милиона хибридът по улиците спестяват 50% повече емисии на година отколкото един милион електромобила.
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    За нещастие на форумния тесльофрен, Тойота, с над 25 милиона хибрида, отдавна са шампион по редуциране на СО2 и вредни емисии. Което очевидно не им пречи да разработват технологии от ново поколение.
fallback
Последни