fallback

Toyota тества технология, която изсмуква CO2 от въздуха

Специален филтър на GR Corolla трябва да направи колите на марката въглеродно-отрицателни

Toyota все още предпазлива относно пълния преход към изцяло електрическа гама, но едновременно с това компанията активно развива алтернативни зелени технологии. Една от тях, която е в процес на разработка, има за цел не само да подобри екологичността на нови превозни средства, но и да се справи с екологичните последици от остарелите двигатели с вътрешно горене.

Toyota разработва филтри, които могат да бъдат интегрирани в предната част на автомобилите й, за да изсмукват въглеродния диоксид от атмосферата. Компанията в момента експериментира с тази концепция на своята състезателна кола GR Corolla с водороден двигател. Според представител на компанията, първоначалните тестове предполагат, че това нововъведение потенциално може да направи автомобилите й по-скоро въглеродно-отрицателни, отколкото просто въглеродно-неутрални.

Технологията не изисква допълнителна мощност, за да работи. Кръглите филтри в предната част на автомобила улавят въглеродния диоксид, след което отпадната топлина от двигателя се използва за разтварянето му в течност, която може да бъде изхвърлена. Това означава, че тази технология може да работи и в обикновени двигатели с вътрешно горене, а не само в тези, които работят с водород.

Според Toyota това ще създаде превозно средство, което действително почиства въздуха, докато се движи. Засега обаче това е невъзможно, като технологията е много далеч от желаното. По време на тестовете филтрите са уловили само 20 грама въглероден диоксид за 20 обиколки на писта (91 км). Това е по-добре от нищо, но двигателите, работещи с изкопаеми горива, отделят средно 226 грама CO2 на км.

По-големите филтри биха могли да поемат повече въглероден диоксид, но тяхното поставяне в пътнически превозни средства е много трудно. Разполагането им обаче в търговски превозни средства, като например камиони Hino, може да улесни напредъка на тази технология.

Има и друг проблем - как безопасно да се борави с течността, която съдържа CO2. Освен това технологията в момента е доста неудобна. В GR Corolla Toyota, използвана за тестването му, филтрите трябва да се сменят ръчно по време на всяко спиране в бокса, което води и до въпроси относно отпадъците.

fallback
  • #39
    До 36 ( преди 8 месеца )
    Субсидиите спряха. Кажи сега дали тази година ще се продадат по-малко електромобили заради спрените субсидии в сравнение с 2023 година? Защо всички антиелектрици говорите за срив на продажбите но сте съгласни с мен че тази година ще бъдат продадени поне два милиона повече електромобила отколкото миналата година, а следващата ще са поне 3 милиона повече след това 5 милиона повече И вие постоянно говорите за срив на продажбите и растящи бройки?
  • #38
    До 34 ( преди 8 месеца )
    Моля те запиши си някъде този коментар на лист, сложи го в някоя книга, ако въобще имаш такава, А след 10 години го прочети и се смей на глас какви глупости си писал. А след 20 вече ще те е срам да го покажеш на някой друг. Когато си купувах първия истински компютър 486, след Правец 8 д, всички ме питаха за какво ми е компютър. На който и да кажех, че след 10-20 години всички ще имаме компютри в къщи, ми се смееше. Тогава връзката беше на, dial up modem, днес всеки има 5G в джоба.
  • #37
    до 34 ( преди 8 месеца )
    С неумелия си опит за сарказъм си се само-сарказирал. Всъщност е точно така: вече има умни уреди, които се включват, когато борсовата цена е най-ниска. Термопомпата ми е такава. В САЩ, Тесла предлага софтуер за трейдване на съветниците на ПаурУол, който прави всичко сам и им изкарва по 200-500 долара на месец. И тези уреди ще стават все повече и повече.
  • #36
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    По отношение на електромобилите, споделям мнението на Акио Тойода - 30% максимален пазарен дял, защото рано или късно субсидиите ще спрат.
  • #35
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    Така е, Тесльо, на теория зареждаш Теслата по обяд от соларните панели. На практика обаче пълниш дизел в баничарката и бълваш канцерогенни емисии. Сега схващаш ли защо теорията и практиката ти се разминават, ха-ха? И кой трябва да инвестира в интелигентни електропреносни мрежи, сегашните ЕРП-та ли? Ха-ха, кой ще ги накара? А най-евтиния ток в България е от въглища изнесени и изгорен в сръбски тецове, неплащащи въглеродни квоти, след което внесен обратно. Пък ти си мисли че емисиите падат.
  • #34
    До 31 ( преди 8 месеца )
    Да, шофьорите ще станем микро-трейдъри на енергийната борса. Или ще кажеш, че тя колата ще е умна и ще я вържеш към "сайта на борсата", заедно със стопове за купуване и продаване? Тъй и тъй сме почнали, направо да се втурваме по същия начин във форекса, фондовите и стоковите борси. То дали ще търгуваш ток, долари, фючърси или акции, все тая. Все е "електронно". Хем ще печелиш пари, хем пестиш от сметката за ток. "Пертуум мобиле", а?
  • #33
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ето и малко информация. За миналата година са произведени 136,51 гигават часа от слънчева енергия което е имало 3,4% дял в микса. Тази година за същия месец февруари вече са произведени 216 гигаватчаса делът е 7,5% , което е почти два пъти повече, а месеца дори не е приключил още. Също така за цялата минала година на слънчевата енергия е бил 7,7%, А сега още февруари е почти толкова. Колко ли ще стане за цялата 2024 година? Имаш ли мнение или ще замълчиш както винаги?
  • #32
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако все пак тръгнем да говорим за екология, ми се ще да чуя прогнозата на каскета колко ще е интензитета тази година в сравнение с миналата? Повече или по-малко? Така и не ми отговори при срива на продажбите на електромобили тази година дали ще бъдат продадени повече бройки отколкото миналата година, да надали ще отговори и на този въпрос.
  • #31
    До 29 ( преди 8 месеца )
    Както видяхме дори няма нужда от сметки. На практика електромобилите ще зареждат единствено и само когато има излишна слънчева или вятърна енергия. Не защото е по-екологично. 99% от собствениците на електромобили не се интересуват от екологията, а си гледат интереса. Само останалите един процент са антиелектрици готови да плащат по 10 евро за литър синтетично гориво или 30 евро за килограм водород за да са екологични.
  • #30
    Абе каскет ( преди 8 месеца )
    А не се ли усещаш, че ти се губят нюансите? Защо забрави електромерите за почасово мерене и либерализацията на пазара? Ако на обяд бензина струва 1 лев, а през нощта 5 лв ти кога ще заредиш? Ако си на 30% батерия и е дошло време за седмичното ти зареждане но днес тока е 80 стотинки за киловатчас, а знаеш че утре по обяд ще е 10 ст, ще бързаш ли да заредиш или ще го оставиш за утре на обяд да заредиш за цяла седмица напред? Хайде познай кой ток от каква енергия е?
fallback
Последни