fallback

Toyota тества технология, която изсмуква CO2 от въздуха

Специален филтър на GR Corolla трябва да направи колите на марката въглеродно-отрицателни

Toyota все още предпазлива относно пълния преход към изцяло електрическа гама, но едновременно с това компанията активно развива алтернативни зелени технологии. Една от тях, която е в процес на разработка, има за цел не само да подобри екологичността на нови превозни средства, но и да се справи с екологичните последици от остарелите двигатели с вътрешно горене.

Toyota разработва филтри, които могат да бъдат интегрирани в предната част на автомобилите й, за да изсмукват въглеродния диоксид от атмосферата. Компанията в момента експериментира с тази концепция на своята състезателна кола GR Corolla с водороден двигател. Според представител на компанията, първоначалните тестове предполагат, че това нововъведение потенциално може да направи автомобилите й по-скоро въглеродно-отрицателни, отколкото просто въглеродно-неутрални.

Технологията не изисква допълнителна мощност, за да работи. Кръглите филтри в предната част на автомобила улавят въглеродния диоксид, след което отпадната топлина от двигателя се използва за разтварянето му в течност, която може да бъде изхвърлена. Това означава, че тази технология може да работи и в обикновени двигатели с вътрешно горене, а не само в тези, които работят с водород.

Според Toyota това ще създаде превозно средство, което действително почиства въздуха, докато се движи. Засега обаче това е невъзможно, като технологията е много далеч от желаното. По време на тестовете филтрите са уловили само 20 грама въглероден диоксид за 20 обиколки на писта (91 км). Това е по-добре от нищо, но двигателите, работещи с изкопаеми горива, отделят средно 226 грама CO2 на км.

По-големите филтри биха могли да поемат повече въглероден диоксид, но тяхното поставяне в пътнически превозни средства е много трудно. Разполагането им обаче в търговски превозни средства, като например камиони Hino, може да улесни напредъка на тази технология.

Има и друг проблем - как безопасно да се борави с течността, която съдържа CO2. Освен това технологията в момента е доста неудобна. В GR Corolla Toyota, използвана за тестването му, филтрите трябва да се сменят ръчно по време на всяко спиране в бокса, което води и до въпроси относно отпадъците.

fallback
  • #29
    до 26 ( преди 8 месеца )
    Леле! Ти собствените си чиса не можеш да интерпретираш, пък камо ли нещо по-сложно. Оплел си се като куче в каишка.
  • #28
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    "Защо мислиш се дърпа toyota от евро 7?" Това е някаква твоя фантазия. Евро 7 е много по-проблемо за електромобилите, т.е. Тесла ФВ и Рено, защото вкарва измерване на финни частици от гуми и спирачки и ще лъсне че електромобилите имат дори по-високи вредни емисии от ДВГ. За сравнение, според Евро 6 електромобилите нямат никакви емисии.
  • #27
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    При това, 10-те допълнителни тона СО2 за производството на батерията се правими че ги няма, ама те са си там. И след 10-тина години като се скапе батерията ще трябват още толкова.
  • #26
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    "Интензитета на СО2 e 232g (gCO2eq/kWh).." Ха-ха, работиш с числа от вчера по обяд, само че средно за 2023 е 388 gCO2eq/kWh. Това прави 8 кг/100 км за електромобил. 7.5 литра бензин правят 22 кг (обикновен ДВГ), а 5 литра бензин правят 15 кг за хибрид. И за пореден път установяваме че 2 хибрида = 1 електромобил + 1 ДВГ, т.е. 2 хибрида пестят емисии колкото 1 електромобил.
  • #25
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Също след няколко години, ще лъсне хибрид gate защото при euro 7 няма да има промяна на изискванията за емисии от ауспуха. Ще си останат същите но няма да се измерват на стенд от самите производители, а ще бъдат измервани в реални условия от апаратура закачена за ауспуха на автомобил в движение. Тогава ми е много интересно как ще постигнат 1,5 литра на 100 за да защитят съответстващият му въглероден отпечатък и най-вече отровните вредни емисии? Защо мислиш се дърпа toyota от евро 7?
  • #24
    анонимен ( преди 8 месеца )
    За разлика от тебе аз работя с числа и мога да дам източници откъде ги взимам. Ето например за вчерашната дата :" Интензитета на СО2 e 232g (gCO2eq/kWh) за България към момента на публикуването на информацията. За сравнение в Полша - 789, Чехия - 486g, Германия - 533g, Румъния - 304g, Гърция - 282g, а най-нисък e във Франция - 41g, Португалия - 46g, Испания - 72g, Швейцария - 72g."Искаш ли да обсъдим и детайлите? Например че след години масовия източник на ток ще са фотоволтаиците върху парки ...
  • #23
    анонимен ( преди 8 месеца )
    За разлика от тебе аз работя с числа и мога да дам източници откъде ги взимам. Ето например за вчерашната дата :" Интензитета на СО2 e 232g (gCO
  • #22
    до 18 ( преди 8 месеца )
    И толкова не улавя. Въглеродният отпечатък за материалите, производството, смяната, извозването и рециклирането на този филтър със сигурност са първите повече, отколкото улавя. В момента основната цел на Тойотка е да хвърля прах в очите на неуките, за да си защитава още поне 10-на години продажбите на мръсни коли-убийци, обещавайки невъзможни неща.
  • #21
    До 21 ( преди 8 месеца )
    И как точно ще стане това да зареждаш с въглищен ток, след като въглишните централи до няколко години ще фалират в болшинството си? Не случайно те питам за източници на информация, като например какъв беше въглеродния отпечатък на произведената в България енергия вчера онзи ден или когато си избереш? Да не те питам през лятото колко е? Колко пъти да ти казвам да не задаваш въпроси на които не можеш да понесеш отговора?
  • #20
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    До 16: "Ти може да ми докажеш и че един хибрид спестява повече въглеродния мисии от 10 електромобила." Разбира се че мога - ако ги зареждаш от ТЕЦ с 1050 грСО2/кВтч. Реалността е комплексна система, не опростачения модел който ограничения ти тесльофренския мозък побира.
fallback
Последни