IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Танцуващата" суперкола на BYD излезе на пазара на космическа цена

Електрическата YangWang U9 има 1305 к.с. и струва 430 000 лева (ВИДЕО)

Китайският производител BYD обяви, че стартира продажбите на суперколата си YangWang U9. Вторият модел на новия луксозен бранда има способността да танцува, което също е сред причините за космическата му цена.


BYD Yangwang U9


Електрическият U9 е изграден на платформата E⁴, която разделя с SUV-модела U8. Суперколата се задвижва от 4 електромотора, LFP-батерия, осигуряваща до 465 км пробег с едно зареждане и има „танцуващо“ окачване. Електромоторите са разположени по един на всяка колело, като всички заедно развиват 1305 к.с. и 1680 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,36 секунди, а разстоянието от 400 метра се изминава за 9,78 секунди. Максималната скорост е повече от 309 км/ч.

Задвижването се захранва от литиево-фосфатната батерия от BYD с капацитет 89 кВт/ч, достатъчна за 465 км. Зареждането от 30 до 80% отнема 10 минути, като то може да се осъществява от два терминала едновременно. Теглото на U9 е 2475 кт, като 633 се падат на батерията. Размерите са дължина 4966 мм, широчина - 2029 и височина - 1295, с междуосие 2900 мм. Стандартно суперколата получава 21-цолови джанти с гуми Pirelli P-Zero.


BYD Yangwang U9


Автомобилът разполага с окачване Disus-X, което представлява подобрена версия на Hydropneumatic Disus-P на модела U8. Системата е в състояние да повдигне и понижи всяка ос със скорост от 50 см в секунда, така че електрическият автомобил е по-малко чувствителен към неравности на пътя и е в състояние да танцува. В допълнение колата може да завива на място (като танк) и да паркира сама.

В кабината на YangWang U9 има три LCD дисплея. В центъра е поставен вертикален 12,3-инчов екран, а още два 10,25-инчови са разположени пред водача и пътника. Медийната система се нарича DILINK и е оборудвана с чип на BYD и Qualcomm.



Продажбите на U9 вече стартираха, като първите бройки ще бъдат доставени на клиентите в средата на годината. Цената, както стана дума, е повече от сериозна - 1,2 млн юана, което прави 430 000 лева. Желаещите да притежават автомобила трябва да платят капаро от 300 000 юана (75 000 лева), което не се връща в случай на отказ.

Следващият, трети нов модел на YangWang ще бъде седанът U7 със същата задвижваща система с 4 електромотора. Въпреки числото и името той ще е по-голям от U9, като размерите му ще бъдат подобни на Mercedes-Benz EQS. Батерията му също е забележимо по-голяма - 135 кВт/ч.


Още снимки на суперколата - вижте в галерията:


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    exmachina ( преди 1 седмица )
    Да колата танцува и светлините имат функцията цветомузика, изглежда впечатляващо на пръв поглед но само толкова китайските ,,екстри" са ясни, ако има следващ модел сигурно ще прави други неща. Китайската, философия за автомобил е да впечатлява, със екстри но сигурността е слабата страна на тези коли затова трудно пробиват извън Китай инай вече във ЕС.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Китайче за половин милион очаквам да стане най продаваната кола за годината
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    За всеки влак си има пътници. Тук купуваш опаковка, а не съдържание. Теслата няма такива врати, толкова страхотен външен вид и не може да танцува. Ако искаш добър външен вид купуваш това, ако искаш да си много бърз в ежедневието купуваш Тесла, ако искаш да направиш компромис с бързината в ежедневието но държиш да поставяш рекорди на писта и всяка секунда спестена в обиколка ти е важна, си купуваш porsche. Всеки автомобил си има силните и слабите страни и всеки решава какъв компромис да направи.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Всичо добре, но защо е по скъпа от PLAID, а макар и с повече конски сили не ускорява по-бързо! Затова че е с две седалки по- малко ли трябва да се плати повече ???
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Geo ( преди 1 месец )
    1,82 милиона юана не са 430 000 лв а са 306 000лв
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Уникално е ( преди 1 месец )
    Единствено фаровете ми идват малко в повече ,иначе няма разлика с Mclaren. А и на фона на някой коли за милиони с по-малка мощност- това си е супер !
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ken ( преди 1 месец )
    Така е. Прав си. Грешката е моя.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има разлика, но ти не я правиш. За да може да отскочи и да се отдели от земята този 2,5 т автомобил, няма как да го направи със скорост 50 мм в секунда. При примерно 10 см ход на окачването, Ще са необходими две секунди за да стигне от най-ниската до най-високата точка, което е практически неизползваемо дори за компенсиране на неравностите по пътя. В случая времето е 10 пъти по-малко - 0,2 секунди. Автомобилът буквално може да скочи на място и да си отдели гумите от асфалта.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ken ( преди 1 месец )
    "Системата е в състояние да повдигне и понижи всяка ос със скорост от 50 см в секунда" явно няма разлика между сантиметри и милиметри.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Еджбж ( преди 1 месец )
    И евтините китайски автомобили, които ще превземат света, отново се отлагат за "друг път".