fallback

Stellantis хвърля 30 милиарда евро в битка на търговски автомобили

Една трета от печалбата на компанията идва от този пазар, бензинът и дизелът остават водещи

Stellantis вече е по средата на мащабна акция по завладяване на пазара на търговски автомобили, откъдето идват една трета от приходите. Целта е да бъде избегната „кървавата баня“, както беше определена заплахата от навлизането на евтините китайски конкуренти. Засега преминаването към електрически автомобили носи предимно загуби на производителите.    

Преминаването към печалба е основна цел на консорциума. Така се роди Stellantis Pro One , проект на стойност 30 милиарда евро. Неговата цел е да бъдат обновени едновременно 12 модела лекотоварни коли. Шест марки (Vauxhall, Citroën, Peugeot, Opel и Ram) се консолидират за тази цел. Сега Stellantis има почти половината от търговския пазарен дял на товарни електрички в Испания, например, (35,2% за тези с ДВГ), но искат повече. Затова и започва тотално обновяване на предлаганата тама, популяризирайки Citroën, Fiat Professional, Opel и Peugeot. А търговските превозни средства са много важна част за консорциума, тъй като едно на всеки три евро, които печели компанията, идва от това подразделение.

На Стария континент търговското предложение на Stellantis Pro One е разгърнато в четири сегмента: компактни ванове, произвеждани във Виго (Citroën Berlingo, Fiat Doblò, Opel Combo и Peugeot Partner), средно големи ванове (Citroën Jumpy, Fiat Scudo). , Opel Vivaro и Peugeot Expert) и големи ванове (Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano и Peugeot Boxer). Този конгломерат е спечелил на групата 10 милиона продадени бройки.

Конкуренцията е жестока на процъфтяващ пазар, в който Iveco водеше миналата година с продажби микробуси между 2,8 и 3,5 тона. Според данни на Anfac търговските превозни средства са приключили 2023 г. с увеличение на регистрациите от 22% в сравнение с 2022 г. Въпреки това, при ванове между 2,8 и 3,5 тона Renault изпревари Ford като най-продавана марка и също така е лидер в микробуси до 2 тона.

Пробегът на електрическите търговски превозни средства варира от 230 км до 420 км, като планът обхваща платформите K9, K0 и големите ванове. Разбира се, в Stellantis са наясно, че дизелите и бензинките продължават да бъдат основен стълб и няма да се откажат от тях.

За какво ще отидат толкова пари? Разбира се, в увеличаване на пробега на колите, използвани за търговия, с около 140 километра. Също и с по-бързо зареждане на батерията.

Целта на консорциума е средните и големи ванове на Stellantis да бъдат налични в някои европейски страни с водородна версия от 2025 г. Но това е вечното обещание, което все се отлага заради липсата на инфраструктура. Поради тази причина модели като Citroën Berlingo, Fiat Doblò, Opel Combo и Peugeot Rifter ще останат със 100% електрическа технология. От Stellantis обаче уверяват, че имат капацитет да  произвеждат масово търговски автомобили на водород, стига да има кой да ги поръча. Явно няма мераклии.

Във всички сегменти, в които се конкурират, групата и нейните марки предлагат избор - затворен ван, комби, двойна кабина, кемпер база до превоз на хора и т.н..Предстои да видим дали тази страхотна офанзива ще донесе на групата очакваните резултати и ще избегне  "кървавата баня".  

fallback
  • #16
    До 18 ( преди 8 месеца )
    Няма нощна тарифа, но цената на тока падна! Освен това, за фирмите няма нощна тарифа от преди 4-5 години, така че това по никакъв начин не ги засяга.
  • #15
    аре чао ( преди 8 месеца )
    вече няма да има нощна тарифа за тока така че ми е все едно за електричките
  • #14
    Бляк ( преди 8 месеца )
    ще се конглокират с неудачия и т.н. марки с баничарки
  • #13
    До 15 ( преди 8 месеца )
    И ти започна като антиелектриците за които времето за зареждане на резервоар е най-важният параметър за избор на автомобил, защото с един резервоар минават По 1400 км и го зареждат само за пет минути. Карат по два резервоара на ден и нямат време за зареждане, Но в същото време минават по-малко от 10 000 км на година. Твоят служебен автомобил на колко години и колко километра е? Че като те слушам, всеки минава най-малко 2400 км на седмица, 125 000 км на година, 1 милион км на 8 години?
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Работя точно това и от 10 до 17 навъртам не повече от 200 км като имаш в предвид че не е разнос само в общинския център и най-далечното село е на около 65км. Колегите които обикалят в района е рядкост да прескочат 150км. Така че бус с РЕАЛНИ 250-300км е ок
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Турбо ( преди 10 часа )В сегмента лекотоварни автомобили и бусове използвани за търговия, електрическата мобилност не върши работа със смешния си пробег и скоростта на зареждане." Абсолютно вярно изказване. Който направи електромобил с приличен пробег и бързо зареждане на прилична цена в който и да е сегмент на търговските автомобили, ще разбие пазара. Лично аз очаквам, че търговските превози ще са първите, които ще се електрифицират над 50% в Европа и САЩ, защото това е бизнес.
  • #10
    22М4 ( преди 8 месеца )
    Цялата конгломератщина под европейско шефство е идиотщина и изглежда ще е винаги на крачка от крах. За Fiat ми е жал в бъркотията, професионалната им гама по лични наблюдения е /била технически чук. Франсетата са зле а сега с тази объркана EV история ще станат още по забатачени. Искат по 9млн бонусчета да вземат а марките да се продават горещо в 'прецакай клиента' версия. Балъците обаче не купуват вече. Fiat баничарка 1.4 турбо 120к.с. смляха го от каране и не е мръднал технически без от ...
  • #9
    До долния ( преди 8 месеца )
    А ми 14 стинки квтч сррщу 2.80 литъра как ти се виждат
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 7: А токът е без пари. От въздуха ли ще зареждат електричките или от луната за без пари?
  • #7
    Факт ( преди 8 месеца )
    Добре де за в град какъв е проблема баничарката да е електрическа или хибрид и да регенерира енергията при спиране в задръстванията.За чйи ти е тоя дизел в града с разход 10/100 с тия цени
fallback
Последни