fallback

Renault 5 се завърна с шикозен дизайн и впечатляващи характеристики

Електрическият хечбек ще се предлага с избор от две батерии и в два варианта на мощност

Очакваната с най-голям интерес премиера на автомобилното изложение в Женева несъмнено е възроденото Renault 5. Легендарният хечбек официално се завръща като електромобил в Европа, след като беше спрян от производство през 1996 г.

Серийната версия на модела беше показана официално две години след премиерата на концептуалната версия. Електрическото супермини, чието пълно име е Renault 5 E-Tech Electric, приема ретро-футуристично дизайн, чиято цел е да придаде съвременен вид на автомобила, но същевременно да запазип връзката с неговите предци.

Фарове и вертикалните задни светлини са намигване към оригиналното Renault 5, като същото важи и за изпъкналите калници. Дизайнерите на Renault са интегрирали дръжките на задните врати в основата на С-колоните, за да създаде илюзията за стил на купето с три врати, подобен на класическия модел. И докато първите две поколения предлагаха избор между три или пет врати, новият модел е само с пет врати.

Интериорът също препраща към предшествениците. Вертикалните шевове на арматурното табло напомнят за старите модели, както и правоъгълните вентилационни отвори. Голямата рамка за цифровото табло с инструменти и информационно-развлекателната система представляват връщане към блоковото табло на стария модел. Дисплеят на водача е с размери 7 или 10 инча в зависимост от версията, докато сензорният екран винаги е с 10-инчов диагонал.

Новото Renault 5 е дълго 3,92 метра, широко - 1,77 метра и високо 1,5 метра д междуосие от 2,54 метра и товарен капацитет от 326 литра. Въпреки малките си размери хечбекът е качен на 18-цолови джанти с гуми 195/55 R18. Новият EV е по-голям от Twingo, но по-малък от Clio и е първият модел, който се вози на платформата AmpR Small – известна преди като CMF-B EV.

Най-леката версия е с по-малката батерия - 40 кВт/ч, като тежи 1350 кг. Вариантът с батерия с 52 кВт/ч има тегло от 1450 кг. В първия случай има два варианта на мощност - 95 к.с. и 215 Нм или 120 к.с. и 225 Нм. При по-мощната батерия електромоторът разполага със 150 к.с. и 245 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 8 секунди. Максималната скорост на топ-версията е 150 км/ч.

Базовата батерия осигурява 300 км пробег в комбинирания цикъл WLTP, докато по-голямата има 400 км. Максималната мощност на зареждане с променлив ток (AC) е 11 кВт, а при постоянен ток (DC) малката батерия поддържа 80 кВт, а по-голямата - 100 кВт. При използване на постоянен ток зареждането на двете батерии от 15 до 80% отнема половин час. Базовото Renault 5 с 95 к.с. не предлага зареждане с постоянен ток.

Новото Renault 5 има многозвенно задно независимо окачване. Електрическата кола разполага с функция за двупосочно зареждане за захранване на домакински уреди, термопомпа за бързо затопляне на купето и рекуперация на спирачна енергия за захранване на батерията.

Цените на модела в Европа ще бъдат около 25 000 евро, като това е първият от трите нови компактни електромобила на френската марка. Той ще бъде последван от Renault 4 и ново Twingo, предлагано само в електрически вариант. Те ще се появят на пазара съответно през 2025 г. и 2026 г.

Още снимки на серийното Renault 5 - вижте в галерията:

fallback
  • #3
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Викаш къде по-евтино е Зои от над 30К евро базово и така 25К идва скъпо :D
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    За такива пари, трудно ще се продава. По добре да не го пускат изобщо
  • #1
    Лудория ( преди 8 месеца )
    На Рено 5 се научих да карам автомобил. Беше забавен автомобил, но дори ТИР-овете ме изправарваха по малките пътища - 40-50 к.с. с LPG. Мъка му бе ускорението, но за сметка на това разхода бе около 5-6 литра LPG на 100. Веднъж по едно надолнище по магистралата успях да вдигна 120 км/ч (по километраж, инак навярно около 110) и жена ми ми вика - намали, че май се разпада...
fallback
Последни