fallback

Renault 5 се завърна с шикозен дизайн и впечатляващи характеристики

Електрическият хечбек ще се предлага с избор от две батерии и в два варианта на мощност

Очакваната с най-голям интерес премиера на автомобилното изложение в Женева несъмнено е възроденото Renault 5. Легендарният хечбек официално се завръща като електромобил в Европа, след като беше спрян от производство през 1996 г.

Серийната версия на модела беше показана официално две години след премиерата на концептуалната версия. Електрическото супермини, чието пълно име е Renault 5 E-Tech Electric, приема ретро-футуристично дизайн, чиято цел е да придаде съвременен вид на автомобила, но същевременно да запазип връзката с неговите предци.

Фарове и вертикалните задни светлини са намигване към оригиналното Renault 5, като същото важи и за изпъкналите калници. Дизайнерите на Renault са интегрирали дръжките на задните врати в основата на С-колоните, за да създаде илюзията за стил на купето с три врати, подобен на класическия модел. И докато първите две поколения предлагаха избор между три или пет врати, новият модел е само с пет врати.

Интериорът също препраща към предшествениците. Вертикалните шевове на арматурното табло напомнят за старите модели, както и правоъгълните вентилационни отвори. Голямата рамка за цифровото табло с инструменти и информационно-развлекателната система представляват връщане към блоковото табло на стария модел. Дисплеят на водача е с размери 7 или 10 инча в зависимост от версията, докато сензорният екран винаги е с 10-инчов диагонал.

Новото Renault 5 е дълго 3,92 метра, широко - 1,77 метра и високо 1,5 метра д междуосие от 2,54 метра и товарен капацитет от 326 литра. Въпреки малките си размери хечбекът е качен на 18-цолови джанти с гуми 195/55 R18. Новият EV е по-голям от Twingo, но по-малък от Clio и е първият модел, който се вози на платформата AmpR Small – известна преди като CMF-B EV.

Най-леката версия е с по-малката батерия - 40 кВт/ч, като тежи 1350 кг. Вариантът с батерия с 52 кВт/ч има тегло от 1450 кг. В първия случай има два варианта на мощност - 95 к.с. и 215 Нм или 120 к.с. и 225 Нм. При по-мощната батерия електромоторът разполага със 150 к.с. и 245 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 8 секунди. Максималната скорост на топ-версията е 150 км/ч.

Базовата батерия осигурява 300 км пробег в комбинирания цикъл WLTP, докато по-голямата има 400 км. Максималната мощност на зареждане с променлив ток (AC) е 11 кВт, а при постоянен ток (DC) малката батерия поддържа 80 кВт, а по-голямата - 100 кВт. При използване на постоянен ток зареждането на двете батерии от 15 до 80% отнема половин час. Базовото Renault 5 с 95 к.с. не предлага зареждане с постоянен ток.

Новото Renault 5 има многозвенно задно независимо окачване. Електрическата кола разполага с функция за двупосочно зареждане за захранване на домакински уреди, термопомпа за бързо затопляне на купето и рекуперация на спирачна енергия за захранване на батерията.

Цените на модела в Европа ще бъдат около 25 000 евро, като това е първият от трите нови компактни електромобила на френската марка. Той ще бъде последван от Renault 4 и ново Twingo, предлагано само в електрически вариант. Те ще се появят на пазара съответно през 2025 г. и 2026 г.

Още снимки на серийното Renault 5 - вижте в галерията:

fallback
  • #13
    Менте ( преди 8 месеца )
    Това не става,това не е кола,а джендърски електрокар без тръпка и звук.Пореден провал.Жалко как една компания създава коли със стойност и практичност като Дачия и как абсолютни *** като това.Но ако има търсене от джендърите от 58 мия пол,е разбираемо
  • #12
    Дзвер ( преди 8 месеца )
    Високо е 1.5 м. Тия сериозни ли са?! Отново домашния пазар ще им спасява кожата на франзелови.
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    всички съвременни автомобили да си гледаш по автосалоните и до там пускат производителите пускат бета версии и липсата на сервизи ги прави паметници за поколенията
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Малко, грозно, скъпо изобщо тези които са го пуснали в производство са за уволнение.
  • #9
    До 1 ( преди 8 месеца )
    Аз пък имам приятни спомени от Рено 5 дизелче като млад шофьор. Едно приятелче имаше и си вървеше в прилично. Трябва да е било модел около 1990, че моята беше горе-долу на същите години и заедно ги прибрахме от Холандия. Ами не е като да сме го чакали някъде. Даже все напред бягаше, а аз карах доста по-голям и мощен автомобил.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Значи докато стигне до пазара в България ще е за скрап.
  • #7
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Зависи, ако правиш 40 000 км годишно може и да не издържи 10 години
  • #6
    Джендър ( преди 8 месеца )
    Ах, това е сладка колица само за мен! В нея ще се връткам ...опс, но има ли място за връткане!?
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тази батерия дали ще издържи 10 години?
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Зои много вероятно ще го спрат за семтка на това. Но не можеш да ме убедиш, че 25к Евро за Туинго е евтино... или 30к за Зои
fallback
Последни