fallback

Renault 5 се завърна с шикозен дизайн и впечатляващи характеристики

Електрическият хечбек ще се предлага с избор от две батерии и в два варианта на мощност

Очакваната с най-голям интерес премиера на автомобилното изложение в Женева несъмнено е възроденото Renault 5. Легендарният хечбек официално се завръща като електромобил в Европа, след като беше спрян от производство през 1996 г.

Серийната версия на модела беше показана официално две години след премиерата на концептуалната версия. Електрическото супермини, чието пълно име е Renault 5 E-Tech Electric, приема ретро-футуристично дизайн, чиято цел е да придаде съвременен вид на автомобила, но същевременно да запазип връзката с неговите предци.

Фарове и вертикалните задни светлини са намигване към оригиналното Renault 5, като същото важи и за изпъкналите калници. Дизайнерите на Renault са интегрирали дръжките на задните врати в основата на С-колоните, за да създаде илюзията за стил на купето с три врати, подобен на класическия модел. И докато първите две поколения предлагаха избор между три или пет врати, новият модел е само с пет врати.

Интериорът също препраща към предшествениците. Вертикалните шевове на арматурното табло напомнят за старите модели, както и правоъгълните вентилационни отвори. Голямата рамка за цифровото табло с инструменти и информационно-развлекателната система представляват връщане към блоковото табло на стария модел. Дисплеят на водача е с размери 7 или 10 инча в зависимост от версията, докато сензорният екран винаги е с 10-инчов диагонал.

Новото Renault 5 е дълго 3,92 метра, широко - 1,77 метра и високо 1,5 метра д междуосие от 2,54 метра и товарен капацитет от 326 литра. Въпреки малките си размери хечбекът е качен на 18-цолови джанти с гуми 195/55 R18. Новият EV е по-голям от Twingo, но по-малък от Clio и е първият модел, който се вози на платформата AmpR Small – известна преди като CMF-B EV.

Най-леката версия е с по-малката батерия - 40 кВт/ч, като тежи 1350 кг. Вариантът с батерия с 52 кВт/ч има тегло от 1450 кг. В първия случай има два варианта на мощност - 95 к.с. и 215 Нм или 120 к.с. и 225 Нм. При по-мощната батерия електромоторът разполага със 150 к.с. и 245 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 8 секунди. Максималната скорост на топ-версията е 150 км/ч.

Базовата батерия осигурява 300 км пробег в комбинирания цикъл WLTP, докато по-голямата има 400 км. Максималната мощност на зареждане с променлив ток (AC) е 11 кВт, а при постоянен ток (DC) малката батерия поддържа 80 кВт, а по-голямата - 100 кВт. При използване на постоянен ток зареждането на двете батерии от 15 до 80% отнема половин час. Базовото Renault 5 с 95 к.с. не предлага зареждане с постоянен ток.

Новото Renault 5 има многозвенно задно независимо окачване. Електрическата кола разполага с функция за двупосочно зареждане за захранване на домакински уреди, термопомпа за бързо затопляне на купето и рекуперация на спирачна енергия за захранване на батерията.

Цените на модела в Европа ще бъдат около 25 000 евро, като това е първият от трите нови компактни електромобила на френската марка. Той ще бъде последван от Renault 4 и ново Twingo, предлагано само в електрически вариант. Те ще се появят на пазара съответно през 2025 г. и 2026 г.

Още снимки на серийното Renault 5 - вижте в галерията:

fallback
  • #33
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Малък пробег и малко коне искате миксери ето ви миксери
  • #32
    Жицата ( преди 8 месеца )
    Това Рено е пробив. Зойката започва от 65к това е драстично надолу. Въпроса е какво получаваме за тези пари. Термопомпа? Водно или въздушно темпериране на батерията? LFP батерия? Но така или иначе цените вървят надолу. Изравнението на цените с аналогични ДВГ ще го видим до няколко години и от европейските производители.
  • #31
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 10,ти понеже си красавец и правиш супер лукс и екстравагантни автомобили не се усещаш как малко прекаляваш с изказванията.
  • #30
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 1 иранските 5-ици бяха с мощност от около 50 к.с. и си поддържаха скорост от 140 км/ч без проблем,на газ да е някъде 130,аз с Рено 8 с 45 к.с. без проблем си поддържам 120-130км/ч и никакви тирове и камиони не са ми проблем.
  • #29
    Ужас ( преди 8 месеца )
    Най-смотаната кола която съм карал беше рено 5, а съм карал стотици коли
  • #28
    Докторът ( преди 8 месеца )
    Искам да се извиня пред Дачия за предишния си коментар. Всъщност Садерото е много по-добър автомобил от тази електрическа тротинетка за хора с нарушена подвижност
  • #27
    Докторът ( преди 8 месеца )
    Ужас. Това е Дачия Сандеро. С тези характеристика на автомобил от 1960 година.150 км максимална скорост?
  • #26
    Факт ( преди 8 месеца )
    Дизеловите пушилници са чао електрификацията дойде
  • #25
    Пенчо ( преди 8 месеца )
    Единствен плюс - красиво е.От там нататък почват само минуси.На практика това си е Дачия Спринг в други дрехи. Даже интериорйт е същия като на последната им версия.Тоя пробвг, дето го пишат, е само ако е качено на хенга... иначе на практика е точно наполовина (карам служебно Зое и знам от опит). Освен ако са открили друг физичен закон някакъв... Цената ...с оглед на цените на колите в момента.. ако е около 50 хил. лв за базов модел, го наюирам за нормално.
  • #24
    Еми ( преди 8 месеца )
    Верно ли!!? Че аз с тротонетката ускорявам доста по-бързичко! Ноо ...рено, какво да го правиш.
fallback
Последни