IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японските производители отново се оказаха по-подготвени

Докато по света вече натискат спирачки на електрификацията, местните компании продължават по план

Редица производители по света започнаха да преоценяват първоначалния си оптимизъм по отношение на електромобилите и съответно променят своите планове и стратегии. Ford например преразгледа очаквания си за пикапа F-150 Lightning, GM намалява плановете си за производство на EV пикапи, а Genesis обяви, че ще забави стратегията си и ще пусне хибридни версии на своите модели.


Toyota


Подобни изявления направиха и европейски производители като Volvo и Mercedes, които признаха, че ще продължат да развиват своите ДВГ. А това подказва, че забавянето на темповете на електрификация и съответно на продажба на автомобили, задвижвани изцяло на ток определено е изненадало много от ръководителите в индустрията.

Оказва се обаче, че това не важи за Япония. Там Toyota отдавна изразява скептицизма си към плановете на правителствата и конкурентите за намаляване на вредните емисии единствено с помощта на електромобили. В същото време други марки - Honda, Subaru, Nissan и Mazda, се оказват подготвени за случващото се и не смятат да променят плановете си.


Япония електро


Според информация на Bloomberg това се дължи на факта, че лидерите на японската автомобилна индустрия са имали предположения за забавянето на електрификацията и не смятат тома за изненада.

„Клиентът решава скоростта на електрифицирането. Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж, а права линия. То ще върви нагоре и надолу, но в дългосрочен план ще расте“, коментира Стивън Ма.

Настроенията на Ма потвърждават, че въпреки забавянето Nissan не отслабва губи фокуса си върху електрифицираното бъдеще. Компанията се фокусира върху това, което потребителите искат, но ще продължи да развива 5-годишния си план за развитие на EV, който беше обявен през 2021 г. и в който бяха инвестирали 13,2 млрд долара.


Япония електро


Nissan не е изключение от случващото се. Говорейки за плановете на компанията, финансовият директор на Honda - Ейджи Фуджимура, каза, че въпреки прогнозите за възможно забавяне на растежа на пазара на EV, автомобилният производител ще продължи да върви напред със своите електромобили. По подобен начин реагира и изпълнителният вицепрезидент на Subaru - Томоаки Емори. Той посочи, че е било обмислено плато на растеж, когато компанията е създала свой план за електрификация на стойност 9,9 милиарда долара.

В същото време Toyota се представя повече от добре, записвайки рекордни продажби на своите автомобили с хибридно задвижване. А това се случва на фона на скандалите с манипулирани двигатели на дизелови двигатели. Най-големият производител планира да продаде над 5 млн хибрида през тази година.

Въпреки този успех, финансовият директор на Toyota - Йоичи Миядзаки, е категоричен, че компанията ще продължи да инвестира в електромобили на фона на стратегията си за преследване на пълна гама, която се състои от електрически, plug-in хибридни и водородни задвижвания.


0 от 500
  • #4
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Адреналинката ( преди 2 месеца )
    електричка без топки, наречен още Митбъстъра,гост, безниковия, многониковия,още не е разбрал.Господин Тойода имаше резерви към електричките и предложи да се заложи на хибриди,а не на електрички.
  • #3
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Електрификацията се забавя,няма кой да купува миксери.
  • #2
    4 rate up comment 19 rate down comment
    До адреналинката ( преди 2 месеца )
    Адреналинке без топки (гостенино ), да задам поредния си риторичен въпрос на който няма да имаш топки да отговориш. Вярно ли говори този японец или нещо не съм го разбрал правилно? И защо повтаря думите на Илон Мъск и в това за 50% ръст, което ви говоря от години "Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж....То ще върви нагоре и надолу, но в дългосрочен план ще расте, коментира Стивън ***.
  • #1
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж, а права линия. "Все си мислех че сте изкопали под дъното до максималната възможна дълбочина, но всеки ден ме изненадвате с нови висоти в журналистиката. Упс, дълбочини, ама не на мисълта, А под дъното!