Редица производители по света започнаха да преоценяват първоначалния си оптимизъм по отношение на електромобилите и съответно променят своите планове и стратегии. Ford например преразгледа очаквания си за пикапа F-150 Lightning, GM намалява плановете си за производство на EV пикапи, а Genesis обяви, че ще забави стратегията си и ще пусне хибридни версии на своите модели.
Подобни изявления направиха и европейски производители като Volvo и Mercedes, които признаха, че ще продължат да развиват своите ДВГ. А това подказва, че забавянето на темповете на електрификация и съответно на продажба на автомобили, задвижвани изцяло на ток определено е изненадало много от ръководителите в индустрията.
Оказва се обаче, че това не важи за Япония. Там Toyota отдавна изразява скептицизма си към плановете на правителствата и конкурентите за намаляване на вредните емисии единствено с помощта на електромобили. В същото време други марки - Honda, Subaru, Nissan и Mazda, се оказват подготвени за случващото се и не смятат да променят плановете си.
Според информация на Bloomberg това се дължи на факта, че лидерите на японската автомобилна индустрия са имали предположения за забавянето на електрификацията и не смятат тома за изненада.
„Клиентът решава скоростта на електрифицирането. Преминаването към електромобили не е не е линеен растеж, а права линия. То ще върви нагоре и надолу, но в дългосрочен план ще расте“, коментира Стивън Ма.
Настроенията на Ма потвърждават, че въпреки забавянето Nissan не отслабва губи фокуса си върху електрифицираното бъдеще. Компанията се фокусира върху това, което потребителите искат, но ще продължи да развива 5-годишния си план за развитие на EV, който беше обявен през 2021 г. и в който бяха инвестирали 13,2 млрд долара.
Nissan не е изключение от случващото се. Говорейки за плановете на компанията, финансовият директор на Honda - Ейджи Фуджимура, каза, че въпреки прогнозите за възможно забавяне на растежа на пазара на EV, автомобилният производител ще продължи да върви напред със своите електромобили. По подобен начин реагира и изпълнителният вицепрезидент на Subaru - Томоаки Емори. Той посочи, че е било обмислено плато на растеж, когато компанията е създала свой план за електрификация на стойност 9,9 милиарда долара.
В същото време Toyota се представя повече от добре, записвайки рекордни продажби на своите автомобили с хибридно задвижване. А това се случва на фона на скандалите с манипулирани двигатели на дизелови двигатели. Най-големият производител планира да продаде над 5 млн хибрида през тази година.
Въпреки този успех, финансовият директор на Toyota - Йоичи Миядзаки, е категоричен, че компанията ще продължи да инвестира в електромобили на фона на стратегията си за преследване на пълна гама, която се състои от електрически, plug-in хибридни и водородни задвижвания.