fallback

Три прости трика при смяна на маслото

Тези действия ще увеличат живота на двигателя

Добре известно е, че редовната и правилна смяна на маслото на двигателя увеличава неговия експлоатационен живот. Има обаче и някои допълнителни действия при това обслужване, които ще помогнат за подобряване на ресурса на задвижващия агрегат, както и на автомобила като цяло, категорични са експерти и посочват някои от от тях.

Много от шофьорите, например, подценяват важността на цялостното почистване на маслената система при смяна на маслото. В случая се препоръчва използването на специални помпи, които могат ефективно да отстранят остатъците от масло през каналите на щеката за измерване на маслото. Проблемът е, че този метод може да изисква допълнителни разходи и има по-прости трикове за постигане на същата цел.

Първият е колата да бъде повдигната от едната страна. Изборът на страна зависи от конкретния модел автомобил и местоположението на пробката за източване на маслото. Важно е да се отбележи, че трябва да се следвате инструкциите на производителя и да се уверите, че превозното средство е здраво закрепено на крика, за да осигурите безопасност при работа под него.

Вторият метод включва използването на компресор. Първо е важно да отворите капачката, пред която се налива моторното масло. След това трябва да затворите дупката с ръка и да поставите цевта на пистолета между дланта и гърловината, като постепенно вкарвате въздух. Под налягане остатъчното масло ще изтече от дренажния отвор. Този метод може да изисква известен финес. Важно е да внимавате да избегнете попадането на маслото върху кожата или други повърхности.

Третият метод включва създаването на помпено устройство със собствените си ръце. За да направите това, вземете голяма спринцовка и термоустойчива тръба и ги сглобете заедно, като поставите тръбата върху дюзата на спринцовката и я нагреете. След това затегнете тръбата, за да не се измъква. По този начин ще можете да премахнете старото масло през отвора за измервателната пръчка. В случая също трябва да се работи много внимателно.

fallback
  • #5
    До 1 ( преди 8 месеца )
    И как го сметна този пробег? Периодът на смяна на масло зависи от двигателя, от маслото, от начина на експлоатация, от работните часове и оборотите в тях. Може да варира от 5 до 50 000 км! И как реши, че производителят няма интерес да те вкарва на обслужване по-често, а има интерес да ти скапе двигателя. Мислете малко с тия тикви!
  • #4
    popa ot razgrad ( преди 8 месеца )
    от 30 години карам кола и никога не съм се интересувал от такива неща...оставям техническата част на професионалистите...те знаят какво трябва да правят...като казвам професионалисти имам предвид оторизирани сервизи с обучени и опитни кадри а не някакви самозвани автомонтьори...
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Абсолютни глупости
  • #2
    Едно време ( преди 8 месеца )
    Без да претендирам за представителност на наблюденията ми, но ми се струва, че в последните години да се случи разпределитен вал да е с износване и язви вече е нещо нормално. Със сигурност навремето това беше по-скоро изключение и най-често в следствие на запушен маслен канал.
  • #1
    и защо ( преди 8 месеца )
    е всичкото това? да си намираме работа? сменяйте маслото на 5-7-10 хиляди км според книжката за спортните автомобили или на макс 10 хиляди за всички останали и ядове няма да имате! Удължен пробег 15 хил, 20 хил, 30 хил - това са трикове и скапват съвременните двигателчета така че да си изкарат гаранцията и после новия модел от магазина.
fallback
Последни