fallback

Три прости трика при смяна на маслото

Тези действия ще увеличат живота на двигателя

Добре известно е, че редовната и правилна смяна на маслото на двигателя увеличава неговия експлоатационен живот. Има обаче и някои допълнителни действия при това обслужване, които ще помогнат за подобряване на ресурса на задвижващия агрегат, както и на автомобила като цяло, категорични са експерти и посочват някои от от тях.

Много от шофьорите, например, подценяват важността на цялостното почистване на маслената система при смяна на маслото. В случая се препоръчва използването на специални помпи, които могат ефективно да отстранят остатъците от масло през каналите на щеката за измерване на маслото. Проблемът е, че този метод може да изисква допълнителни разходи и има по-прости трикове за постигане на същата цел.

Първият е колата да бъде повдигната от едната страна. Изборът на страна зависи от конкретния модел автомобил и местоположението на пробката за източване на маслото. Важно е да се отбележи, че трябва да се следвате инструкциите на производителя и да се уверите, че превозното средство е здраво закрепено на крика, за да осигурите безопасност при работа под него.

Вторият метод включва използването на компресор. Първо е важно да отворите капачката, пред която се налива моторното масло. След това трябва да затворите дупката с ръка и да поставите цевта на пистолета между дланта и гърловината, като постепенно вкарвате въздух. Под налягане остатъчното масло ще изтече от дренажния отвор. Този метод може да изисква известен финес. Важно е да внимавате да избегнете попадането на маслото върху кожата или други повърхности.

Третият метод включва създаването на помпено устройство със собствените си ръце. За да направите това, вземете голяма спринцовка и термоустойчива тръба и ги сглобете заедно, като поставите тръбата върху дюзата на спринцовката и я нагреете. След това затегнете тръбата, за да не се измъква. По този начин ще можете да премахнете старото масло през отвора за измервателната пръчка. В случая също трябва да се работи много внимателно.

fallback
  • #15
    До 14 ( преди 8 месеца )
    В един идеален свят. В реалния, не точно. И това е валидно далеч не е само в "нашата скапана държава".
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Трите трика:1. Отивате в сервиза според срока/пробега предписан от производителя.2. Давате ключовете от колата и изчаквате времето за смяна на маслото..3. Плащате и прибирате колата.
  • #13
    Хфх ( преди 8 месеца )
    Аз го пробвам на вкус (:
  • #12
    Хахах ( преди 8 месеца )
    Да, а разплисканото масло из двигателя, ще го попия със салфетка!
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    официален сервиз и обучени кадри в едно изречение там трудно четат и пишат автомобил ще им дадеш масло се сменя на количество заредено гориво ако имаш разход 10 на сто зареждаш 1 000 литра и смена на филтри масла с водородно почистване и задължително промивка на двигателя
  • #10
    До 5 ( преди 8 месеца )
    И да, и не. Производителите не искат двигателите да се скапят, поне не и по време на гаранцията. Същевременно искат да изтъкнат ниски експлоатационни разходи и гордо казват смяна на масло на ХХхкм при пудренето в рекламата. И двигателя все ще изкара 120-150хил.км. Те и много автоматични скоростни кутии се водят "необслужваеми" според производителите, но практиката показва, че това далеч не е така.
  • #9
    Achtung ( преди 8 месеца )
    Във всички книжки за експлоатация освен пробега за смяна на маслото от примерно 30 000км има и белязки, че при тежки условия( много студени стартове, каране на къси разстояния, запрашен въздух, гориво с високо съдържание на сяра) срока на смяна на маслото се скъсява на половина.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Искате да кажете, че методът с измукването на отработеното масло през отворът за щеката е по-ефикасен ? Ами не, това се прави с цел по-бързо да ти сменят маслото и да не се налага да повдигат автомобилът. Ако масленият филтър е отдолу, то така или иначе ще се наложи да се повдигне автомобилът. По-големият проблем, за който Петърчо не ви споменава, е че с този метод помпата не успява да измуче всичкото масло от картерът, т.е. остава повече отработено масло спрямо методът с пробката.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Обслужвайте си двигателя по предписание и не го ръчкайте излишно с големи скорости и резки ускорения. Това е рецептата според мен.
  • #6
    Турбо ( преди 8 месеца )
    На един съвременен дизел, маслото 5w30 се сменя на 25-30 х.км.по предписание на проиводителя.На бензинов дават на 15 х.км. смяна.
fallback
Последни