IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Половината от шофьорите на електрички имат втора кола за дълъг път

Купувачите все повече налитат на SUV-модели точно заради семейните пътувания

Повечето шофьори на електрически коли не ги използват за дълъг път. Нещо повече, половината от собствениците на EV имат втори автомобил – дизелов или бензинов. Това показва проучване сред 2800 шофьори в един от най-развитите пазари на електрички – този във Великобритания. Над 1 милион са регистрираните там коли на ток, като 500 000 са на името на индивидуални клиенти.
 
 
Ауди

Оказва се, че техните собственици не им вярват, когато трябва да изминат над 100 километра. Организаторите на анкетата са на мнение, че резултатите могат да забавят развитието на пазара на електрически коли. Вече има и данни в тази посока. Регистрираните през януари нови електрички бележат спад с 25 процента, изчислено на годишна база.

По-малко от една пета от попитаните имат смелостта да тръгнат на дълъг път с електричката, рискувайки чакане по зарядните станции. Затова и 51 процента  от притежателите на лични електрически автомобили държат в гаража и по една бензинка или дизелка. 73 процента от същите са категорични, че скоро не предвиждат да се разделят с колата, разчитаща на традиционните горива.

Половината от собствениците на електрически автомобили ги подкарват, когато планират да пътуват не повече от 50 километра. И едва 18 процента смело палят на дълъг път.  Четвърт от анкетираните не са убедени, че електричката ще ги откара до далечна цел, като най-честото оправдание е липсата на достатъчно сигурно зареждане по пътищата (36%), докато 34 процента изпитват безпокойство от посочения пробег. Тоест, много не са убедени в него. 25 процента от собствениците директно отговарят, че реалният пробег на електричката им е по-малък от посочения в документите. Подобен е процентът на изстрадалите със зареждането на публични места, като то не е отговарило на стандартите им.

Прочуването показва, че все пак 86% от шофьорите на електрички не възнамеряват за нищо на света да се връщат към бензина или дизела. Абсолютно същият процент анкетирани са убедени, че инфраструктурата ще се подобри значително през следващите три години, което ще им позволи дълги пътувания.

Друг интересен извод от проучването е, че електрическите SUV набират все по-голяма популярност сред купувачите. Шофьорите са посочили 26 различни модели в своете гаражи. Две от петте най-популярни автомобила са Kia e-Niro/Niro EV и Audi E-tron. Причината се крие в по-големия пробег не SUV електричките. Иначе безспорен фаворит сред всички EV остава Tesla, макар да се наблюдава намаляване на процента автомобили от тази марка.

Организаторите на проучването са категорични, че трябва да бъде отложен поне с 5 години срокът за преминаване изцяло към електрически автомобили на Острова (сега е 2030 г.) Причината е най-вече в липсата на бързи зарядни по пътищата и противоречивата информация относно шофирането на електрически автомобили.

Оптимизмът, характерен за първите собственици на електрички, започва осезаемо да намалява.  И това се дължи точно на пробега, макар все повече британци да яхнат големи SUV модели. Типичната семейна кола обаче все още не е електрическата.
 

0 от 500
  • #22
    7 rate up comment 5 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 2 месеца )
    Pashov, аз имам електричка и дизелов в гаража. Извън града се кара само дизеловата. Да, имаме семейни пътувания с електричката на разстояния до около 100 км от дома, но не са много. Харесва ми управлението на тази кола, ускорението, тишината, но за дълъг път стресът от постоянното следене на заряда на батерията и следенето на скоростта ми разваля удоволствието от шофирането.
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората"
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ""Ако не могат да атакуват мисълта, атакуват мислителя. Пол Валери"
  • #19
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А казва се че всеки път когато ти кажат процент, те лъжат. Ако имаше топки, щеше да имаш и собствено мнение, като всеки нормален човек включително от женски пол, което да споделиш тук. След като нямаш собствено мнение, което да изразиш каква точно е причината да пишеш? Моето мнение е че в края на тази година ще са продадени 2 милиона повече електромобили, отколкото миналата година и този ръст ще се запази до 2030. Ти имаш ли мисъл или идея която да обсъдим или ще продължиш да обсъждаш хора?.
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "За януари 25% спад на електрокарите. НЕ ГИ РАЗБИРАМ ЕЛЕКТРИЧАРИТЕ.Да дадеш 100 хилки за електрокар,пък после си щял да пестиш от ток.Чакам адреналинката - електричка да РАЗЯСНИ КАЗУСА""НЕ ГИ РАЗБИРАМ ЕЛЕКТРИЧАРИТЕ....да РАЗЯСНИ КАЗУСА" . След като сам си признаваш че не разбираш и няма как да разбереш, защо някой трябва да си губи времето в разяснения? Поне най-накрая си РАЗБРАЛ, че НЯМА ДА РАЗБЕРЕШ, ДОРИ ДА ТИ ГО РАЗЯСНЯТ.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Разбирам хората, които харесват електромобили. Разбирам и хората, които си харесват автомобилите с ДВГ. Но не мога да разбера хората, които от дъното на душата си мрази каквото и било без никога да са имали допирни точки с него и не са длъжни да имат , както е твоя случай с електромобилите. Такава омраза, злоба и агресия не съм виждал дори в родители, чиито децата са били убити от някого по особено жесток начин и имат пълното право на такива емоции към убиеца. От какво са породени твоите?
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ThePashov ( преди 2 месеца )
    Платена статия! Откакто имам ЕV , не съм карал коката с ДВГ, м. Март и свършва лизинга и ше я продам. Колите са Волво V 90 CC цена като нова139.хил. лв 2019 г. и EV C40 128 хил. нова. На ток си заслузажа ако има къде да я зареждаш в къщи. По обществените зарядни е скъпо. Нямат подръжка почти никаква и е много приятно и релаксиращо за каране. Зимата прожега пада ди към 350 км, но над 15 гр. си минава 500 без проблеми. Да заредя батерията 82 кв на нощната тарифа ми струва 12-13 лв.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 2 месеца )
    И така да е - всекидневно 100км до работа са по 1000 км на седмица - не 60 000 като Виктор безделника, а 52 000км за работещ човек само да ходи на работа. Това ли имаше предвид? А като сложиш и 5-6 кратки пътувания по 500км за които трябва да спреш за 10-15 мин зареждане и станали 60 000км "градско" За дългите пътувания по 5000 км - другия автомобил да не висиш по зарядните.
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    И като даваме примери с някакви хора, я дайде примери с Ваньо Алексиев и неговото Бугати. Колко зарежда, къде зарежда, колко километра минава?! А нямате такава представа? Защото хората, които имат пари, не се хвалят публично колко са спестили или какво са направили с колите си. Значи този, дето не дава пари за гориво за Тесла, навярно има причина да се набутва в публичното пространство и да говори залагалки.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    И този, дето все дава това безплатно зареждане от Парадайз мол, я да го запитам, като стигне Златните има ли енергия да се върне до София или зарежда нейде от глокорта?! Защото все се дава за пример до Златни. Мен ме интерува само обратната посока - защото тогава навярно се дават парите за зареждане. Колко излиза ЗЛатните - София или Варна - София. В тази посока... То бива да няма капацитет, ама чак така...