IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Половината от шофьорите на електрички имат втора кола за дълъг път

Купувачите все повече налитат на SUV-модели точно заради семейните пътувания

Повечето шофьори на електрически коли не ги използват за дълъг път. Нещо повече, половината от собствениците на EV имат втори автомобил – дизелов или бензинов. Това показва проучване сред 2800 шофьори в един от най-развитите пазари на електрички – този във Великобритания. Над 1 милион са регистрираните там коли на ток, като 500 000 са на името на индивидуални клиенти.
 
 
Ауди

Оказва се, че техните собственици не им вярват, когато трябва да изминат над 100 километра. Организаторите на анкетата са на мнение, че резултатите могат да забавят развитието на пазара на електрически коли. Вече има и данни в тази посока. Регистрираните през януари нови електрички бележат спад с 25 процента, изчислено на годишна база.

По-малко от една пета от попитаните имат смелостта да тръгнат на дълъг път с електричката, рискувайки чакане по зарядните станции. Затова и 51 процента  от притежателите на лични електрически автомобили държат в гаража и по една бензинка или дизелка. 73 процента от същите са категорични, че скоро не предвиждат да се разделят с колата, разчитаща на традиционните горива.

Половината от собствениците на електрически автомобили ги подкарват, когато планират да пътуват не повече от 50 километра. И едва 18 процента смело палят на дълъг път.  Четвърт от анкетираните не са убедени, че електричката ще ги откара до далечна цел, като най-честото оправдание е липсата на достатъчно сигурно зареждане по пътищата (36%), докато 34 процента изпитват безпокойство от посочения пробег. Тоест, много не са убедени в него. 25 процента от собствениците директно отговарят, че реалният пробег на електричката им е по-малък от посочения в документите. Подобен е процентът на изстрадалите със зареждането на публични места, като то не е отговарило на стандартите им.

Прочуването показва, че все пак 86% от шофьорите на електрички не възнамеряват за нищо на света да се връщат към бензина или дизела. Абсолютно същият процент анкетирани са убедени, че инфраструктурата ще се подобри значително през следващите три години, което ще им позволи дълги пътувания.

Друг интересен извод от проучването е, че електрическите SUV набират все по-голяма популярност сред купувачите. Шофьорите са посочили 26 различни модели в своете гаражи. Две от петте най-популярни автомобила са Kia e-Niro/Niro EV и Audi E-tron. Причината се крие в по-големия пробег не SUV електричките. Иначе безспорен фаворит сред всички EV остава Tesla, макар да се наблюдава намаляване на процента автомобили от тази марка.

Организаторите на проучването са категорични, че трябва да бъде отложен поне с 5 години срокът за преминаване изцяло към електрически автомобили на Острова (сега е 2030 г.) Причината е най-вече в липсата на бързи зарядни по пътищата и противоречивата информация относно шофирането на електрически автомобили.

Оптимизмът, характерен за първите собственици на електрички, започва осезаемо да намалява.  И това се дължи точно на пробега, макар все повече британци да яхнат големи SUV модели. Типичната семейна кола обаче все още не е електрическата.
 

0 от 500
  • #41
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Колю ( преди 8 месеца )
    Пичове, знаете ли кое е най-дразнещото? Тая мания на всички да проповядват и да набутват на сила своите "правилни" виждания за живота. Непушачи, вегани, въздържатели всякакви и т.н.Абе взел си си решението за себе си. Харесал си си било електричка, било дизел, било метан, водород, уран-235 - твоя си работа. Карай си я със здраве. Защо се чувстваш длъжен да зарибяваш хората със собственото си мнение и да ги вкарваш в "правия" път? Досадно и тъпо е...
  • #40
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Бабата ( преди 8 месеца )
    :) колко много писане. Аз карам електрическа кола. Втората вече. Минавам 400 км с 80% заряд. Докарах си я от Хамбург и беше супер яко. Това е!
  • #39
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    Спри да пишеш с разтроението на личността, защото тези 3 различни личности не знаят какво пише другата. Едната до преди малко обясняваше как 100 километра са прекалено малко за дневно пътуване и затова електрическите не стават, а сегашната личност обяснява, че са много и никой не пътува толкова? Я първо се разбери със себе си, пък после ела да се обясняваш на останалите. Защото в момента си по зле фурнаджийска лопата , защото тя поне има само 2 страни , а ти 3 РАЗЛИЧНИ мнения по въпроса
  • #38
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До Дизела ( преди 8 месеца )
    Тези хуморески ги разправяй на някой друг. Шефът ти още преди три-четири години щеше да е купил електрически баничарки С 400 км реален пробег и 250 киловата зареждане и досега да си е избил разликата в цената, ако съществуваха такива баничарки с пробега и времето на зареждане на съвременен електромобил. Така че въобще не ми обяснявай, че тази година се отказал от тези баничарки. Такава баничарка не съществува и ще стане хит в момента в който започнат да я произвеждат.
  • #37
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Дизела ( преди 8 месеца )
    Шефа се усети овреме и се отказа да минаваме на електрички със смешен сто километров пробег.Чакаме новите дизелови Кадита към края на 2024 г.
  • #36
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Адреналинка - електричка,кой в България работи на 100 км от къщата си?Ще ти мине живота в пътуване,по добре си вземи квартира.Говоря ти за пътуване на дълго разстояние,с автономност 100 км си за никъде.
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 41 ( преди 8 месеца )
    При 50 000 км на година така или иначе гаранцията ще изтече на четвъртата година независимо дали е 160 или 200 000 км.
  • #34
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 41 ( преди 8 месеца )
    Това също включва процес на мислене преди избора на електромобил, защото след покупката е вече късно. Вече има достатъчно информация, за да си подбереш правилния автомобил. Например информация, че ако питаш представител на hyundai или kia, Колко струва смяната на батерията, До преди две години беше масова практика да отговарят че ще струва около 6000 долара, въпреки че имаха вътрешна информация че всъщност смяната струва 50-60 000, а гаранцията отпада при надраскване на капака на батерията
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 39 ( преди 8 месеца )
    Е няма да е в гаранция защото повечето електромобили са с до 160К км гаранция макар да има и немалко с по 200+К км или обикновено 8, но има и такива с по 10 години гаранция и съответните километри
  • #32
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Адреналинката - електрик с големите топки кара дизел." Браво моето момче, на 35 години е първият ти успешен опит за мислене. Видя ли че не е чак толкова страшно за живота! Абсолютно правилно си отбелязал че адреналинките и дори петгодишните момиченца имат по-големи топки от тебе и могат ясно и категорично да заявят мнението си, защото го имат. А след това да си го отстояват. Учи се от дъщеря си!