Корейският производител Hyundai обяви, че спира предлагането в Европа на спортните версии - N, на своите модели, оборудвани с ДВГ. Така компанията вече ще продава на континента само N-модели, задвижвани с електричество.
Конкурентът на VW Golf GTI - Hyundai i30 N и неговият по-малък „брат“, i20 N, който се конкурираше с модели на Ford Fiesta ST, отпадат от гамата на марката. И двата автомобила бяха приети добре от публиката, като i30 N помогна много за утвърждаването както на марката „N“, така и за повишаване на доверието в Hyundai като цяло.
Хот-хечът i30 N се появи през 2017 г., като се предлагаше с избор от 2,0-литрови двигатели с турбокомпресор с 250 и 280 к.с. Същата година Hyundai се насочи и към достъпния пазар на хот-хечове, пуска по-малкия i20 N, задвижван от 1,6-литров турбомотор с 204 к.с.
„Производството на моделите N с ДВГ за европейския пазар е спряно от февруари, в съответствие с ангажимента ни да предложим гама с нулеви емисии на нашите клиенти до 2035 г. и да работим 100 процента въглеродно неутрално до 2045 г.“, обявиха официално от Hyundai.