fallback

И Mercedes се предаде - връща се към ДВГ и забавя електрификацията

Вместо 100% колите на ток до 2030 година ще заемат само 50% от гамата

Поредният голям производител промени плановете си за електрификация. Това е Mercedes-Benz, който обяви, че ще актуализира гамата си от двигатели с вътрешно горене, за да може те да се използват и през следващото десетилетие.

Обявената по-рано стратегия на компанията от Щутгарт предвиждаше от 2030 г. тя да продава само електрифицирани автомобили. Сега обаче тя обяви, че очаква електрифицираните продажби, включително тези на хибриди, да представляват до 50% от общите в края на десетилетието.

Още в края на миналата година изпълнителният директор Ола Каелениус предупреди, че Европа вероятно няма да е готова до 2030 г. за преминаване към пълна електрификация. А основните причини са липса на инфраструктура за зареждане, както и привлекателни електрически модели на пазара.

Сега Калениус посочва, че за Mercedes-Benz най-важно е клиентите и инвеститорите да знаят, че компанията в добра позиция да продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене и е готова да актуализира технологията през следващото десетилетие.

„Плановете ни предвиждат през 2027 г. да разполагаме с почти изцяло нова гама модели, които ще използваме дълго време след 2030 г.", обясни Калениус, като посочи и проблемите, с които Mercedes трябва да се справи в следващите месеци и години.

Сред тях са по-бавният икономически растеж, сътресенията във веригата за доставки и търговските напрежения между Китай и САЩ и Европейския съюз. Всичко това ще доведе до намаляване на продажбите на автомобили и ванове, като през първото тримесечие те ще бъдат под нивата на тези от миналата година.

fallback
  • #20
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Аз мисля,че забраната за продажба на автомобили с двг в Европа след 2035 г. ще падне.Електричката не върши работа за всички хора,ще има хибриди и автомобили с двг за фирмите и хората, които пътуват на големи разстояния.
  • #19
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Просто повечето страни производители на петрол като САЩ, С. Арабия и т.н. ще са с ДВГ малко по-дълго макар, че даже в САЩ между самите щати има голяма разлика в навлизането на електромобили между щатите имащи петрол като Тексас и щатите вносители като Калифорния
  • #18
    анонимен ( преди 8 месеца )
    50% глобално обаче в Европа и Китай по-близо до 100%
  • #17
    До 11 ( преди 8 месеца )
    Защото реално можеш да разглобиш оловна батерия и да сортираш материалите. Литиевата можеш само да я смелиш или стопиш и после да се мъчиш да пресяваш някак останките.
  • #16
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Също така фактите показват, че най-големият проблем на рециклиращите предприятия е че са прекалено много и няма достатъчно батерии които да рециклират и не могат да работят на пълен капацитет. Това Как се връзва с твоите 5% рециклирани батерии? Нали се сещаш че ги броят на бройка. Примерно при 95 батерии за дистанционно ААА с общо тегло 1 кг които не са рециклирани и 5 батерии за електромобил с общо тегло над 3 тона, по статистика са рециклирани 5% от батериите.
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Вярно е, за потребителите подробностите не са важни и това не е от никакво значение при избора на автомобил. Още повече че тази батерия ще се рециклира след 10-15 години, следователно няма никакво значение какво е положението в момента. Но пък ти трябваше да се интересуваш преди да се опитваш да манипулираш неуспешно. Защото фактите показват, че към момента съществуват технологии които извличат над 90% от ПОЛЕЗНИТЕ материали, като останалите 10% са силиконови уплътнители и подобни материали.
  • #14
    До 14 ( преди 8 месеца )
    За нас като потребители подробностите не са от значение. Казвам го просто за информация ако на някой му е интересно да се разрови. Имате търсачки, търсете и четете. Информацията е налична. Ако ви интересуват детайлите, кое колко процента е. Важното в случая е че към момента не се рециклират ефективно и няма никакви изгледи това да се промени в близките 20 години.
  • #13
    До 12 ( преди 8 месеца )
    Всеки път когато някой те излъже за процент, защото обикновено ти говорят в проценти когато искат да те излъжат, винаги питай процент от какво? Искаш ли да се обзаложим че това не е процент от бракуваните батерии от електромобили, а е процент от бройките батерии? И ако за антиматематиците това не е от толкова голямо значение, то в реалността има огромно значение. Да не говорим как те лъжат за процентите възстановени материали. Процент от какво? От никела или от цялата батерия, включително опако
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Мерцедес без дизел не е Мерцедес, както и всяка немска кола, освен това технологично изостават все повече за жалост вече няма немски телевизори и телефони ще стане същото и с колите.
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    От литиевите батерии в момента се рециклират само 5% от общия обем в света. Останалите се трупат на сметища. При самото рециклиране загубата на материал е около 30% което е много зле в сравнение с оловно киселинните батерии при които загубата е само 0.7%.
fallback
Последни