Изпълнителният директор на Mercedes-Benz - Ола Калениус, ще представи на акционерите солидни финансови резултати за 2023 година, но гледайки напред към настоящата година, производителят на премиум-автомобили е изправен пред няколко сериозни предизвикателства. И Калениус ще има тежката задача да се изправи срещу тях, категорични са експерти от автомобилната индустрия.
По-рано този месец Mercedes отчете приходи от 11,3 милиарда евро за 2023 г., което е доста над пазарните очаквания. За да продължи да бъде успешен, германският концерн ще трябва да се справи с няколко проблема - от забавяне на растежа в Китай и нарастващи разходи за развитие до глобална икономическа несигурност.
Големите предизвикателства пред Mercedes-Benz (ГАЛЕРИЯ):
За да увеличи рентабилността, Mercedes се фокусира върху най-печелившите си модели като S-Class G-Class, спортните модели AMG и луксозните Maybach, докато колите от среден клас и най-вече базовият сегмент вероятно няма да растат толкова силно в дългосрочен план.
По време на пандемията от коронавирус тази стратегия работи добре, тъй като недостигът на части и логистичните проблеми доведоха до недостиг на доставки и цените можеха да се увеличават. Сега обаче пазарът обръща и се очертава безпрецедентна битка за отстъпки, особено за електромобилите.
Въпреки опитите си, Mercedes няма как да избяга от „ценовите войни“. Компанията продължава да се фокусира върху растежа с добавяне на стойност, но в дългосрочен план това може да се окаже проблем, категорични са експерти. Те смятат, че луксът е част от Mercedes, но не трябва да се разчита само на това. Много важни са качеството и безопасността, които излизат на преден план.
„Позиционирането като луксозен производител с високи маржове е важно, но по-ниските класове превозни средства не трябва да се изоставят, особено с оглед на привличането на нови купувачи, които не са клиенти на марката. Убеден съм, че най-късно до няколко години Mercedes ще трябва отново да ухажва купувачи, търсещи модели от начален клас", категоричен е анализаторът Швопе.