IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Митове, легенди, но и истини за това как да пестим гориво (ЧАСТ II)

Важно е да знаете кои от тях са най-безопасни, както за вас, така и за колата ви

Вероятно няма нито един шофьор, който поне веднъж в живота си да не се е замислял за икономията на гориво. Този проблем е особено актуален за собствениците на автомобили от среден и икономичен клас, тъй като техните разходи са склонни да надвишават доходите им, а цените на бензина непрекъснато растат.


пестене на гориво


Въпреки това, в никакъв случай не трябва да се отчайвате и да поставите колата "на трупчета". Има редица прости и ефективни начини за значително спестяване на гориво. В първата част ви разказахме ви за тях, а сега нека видим и страничните фактори, които влияят върху разхода на гориво.

Свързани фактори

Разходът на гориво се влияе не само от стила на шофиране, но и от редица обстоятелства, на които водачът също трябва да обръща внимание. Ако искате да спестите пари, разтоварете всичко ненужно от багажника. Същото важи и за всички видове включено електрическо оборудване. Да ги използвате ненужно означава да плащате за излишен бензин. Само климатикът увеличава консумацията с около 15%, отоплението на задното стъкло с 1 процент и т.н.


климатик, икономия


Някои шофьори, в желанието си да спестят пари, понякога стигат до странни крайности. Една от тях е да не се свалят прозорците, тъй като това се отразява зле на аеродинамиката, създава нежелани въздушни завихряния и увеличава съпротивлението на автомобила. Всъщност това е така, обаче, излишъкът от потреблението на бензин в този случай е само по-малко от 1%. Дали си заслужава непоносимата задуха в салона на колата, преценете сами.

Между другото, водата на пътя влияе върху разхода на гориво не по-малко от въздушните потоци. Дори малките локви забележимо забавят колата, следователно, ако сте напълно пропити с идеята за икономия на гориво, опитайте се да избягвате пътуванията при силен дъжд.

Въпрос на технология

И последно по ред, но не по важност, е чисто техническата част от съвети за икономия на гориво. Много шофьори понякога забравят да следят налягането в гумите, но намаляване на налягането в четирите колела само с 0.1 атмосфери увеличава консумацията с 2-3%. Колкото по-ниско е налягането, толкова по-голяма е консумацията, но не трябва да си играете и с налягането. При 2.5 атмосфери колата ще изглежда по-"твърда" на малки неравности, а ако повишите налягането до 3 атмосфери, спирачният път ще се увеличи значително, а това вече е опасно, особено на мокър и хлъзгав път.


гуми


Между другото, много производители на автомобилни гуми уверяват, че техните революционни дизайни на протектора и състава на каучуковите смеси също помагат за спестяване на гориво. За съжаление не можем да проверим истинността на подобни твърдения, нито можем да ги опровергаем. Но знаем със сигурност, че дефектният катализатор и мръсният въздушен филтър имат изключително негативен ефект върху разхода на гориво. В допълнение, двигателят ще стане по-малко ненаситен, ако използвате масло с нисък вискозитет за неговото смазване, като синтетичното е за предпочитане.

Като препоръка някои експерти предлагат намаляване на оборотите на празен ход на двигателя от 900-1000 на 500-600. Ако вярвате на тези "майстори", това няма да навреди на силовия агрегат и икономия ще бъде постигната, особено в големите градове, където автомобилите прекарват много време в задръствания. Но този метод не е приложим за повечето съвременни двигатели, тъй като те няма да могат да работят стабилно при толкова ниски обороти, тоест двигателят често ще гасне.


обороти


С други думи, методът е много противоречив, въпреки факта, че има още по-съмнителни средства за икономия на гориво. Като магнитни активатори, чиято реклама вече може да се види в Интернет. Производителите на тези чудотворни устройства уверяват, че е достатъчно да закрепите специален магнит към горивопровода и разходът ще намалее с цели 30%. Предполага се, че когато горивото преминава през електромагнитно поле, неговите молекули се подреждат, благодарение на което горивото гори с по-голяма ефективност. Специалисти от авторитетния немски автоклуб ADAC обаче са сигурни, че това е чисто шарлатанство.

Техните независими изследвания показват, че магнитите не могат да окажат никакво влияние върху качеството на изгаряне на горивото, тъй като неговата топлопроводимост зависи изключително от броя на въглеродните и водородните атоми. Тоест, само промяна в състава на горивната смес може да повлияе на характеристиките на двигателя и това няма нищо общо с магнитните активатори.


бензин


Смята се, че значителни икономии могат да бъдат постигнати чрез използване на бензин с по-високо октаново число. Разбира се, такова гориво е по-скъпо, а икономията от него е много съмнителна. Но не е добре октановото число да е по-ниско. Да, тогава горивото е по-евтино, но е факт, че без изключение производителите на автомобили редовно се стремят да увеличат ефективността на своите двигатели и това води до увеличаване на степента на компресия и повишаване на работната температура на силовия агрегат.

А използването на бензин с по-ниско октаново число от предписаното от производителя води до увеличаване на вероятността от неговото спонтанно запалване, прегряване и повишено износване на частите на двигателя и скъпия му ремонт.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имам. Колко струва смяната на батерия, на ел. мотор/двигател, колко струва калибрирането на камерите, на автопилота и т.н.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Носачът струва 200 лв и можеш да го смениш в кварталния гараж без това да наруши гаранцията на Тесла. Годишното сервизно обслужване се състои в смяна на филтрите на купето и доливане на течност за чистачки. Също така е препоръчително веднъж годишно да минеш през кварталния вулканизатор да завърта гумите да се износват равномерно. Други въпроси имаш ли?
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До #5 ( преди 1 месец )
    А колко са ти ремонтите.Защото бензина е скъпичък, вярно е. Сигурно и теслата струва 2лв на 100 км за ток, ама като се счупи нещичко, как е джобарата?
  • #5
    4 rate up comment 16 rate down comment
    PLAID ( преди 1 месец )
    Пестете, пестете. Икономията е майка на мизерията. Играчите карат P100D 800 коня на 2 моста за 2лв/100
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-много се пести като не се кара без нужда, пълно е с клошове без работа по паркингите на повечето магазини, човек не може да си свърши работа заради тях.
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мдааа, ще си изкюча климатикът и ще сваля прозорците... Как ли пък не.
  • #2
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Карам на гаС, така че ми е все тая колко харчи (а тя си харчи, но и върви).
  • #1
    21 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На първо място като си купим икономичен автомобил, от там нататък е всичко останало ...