fallback

Теглото на бъдещото M5 притеснява BMW

Спортният седан ще тежи с 450 кг повече от предшественика си

Независимо дали става въпрос за за седани, купета, хечбеци или SUV, почти всяка нова кола на пазара е по-голяма и по-тежка от своя предшественик. Нейният производител добавя конски сили и и въртящ момент, за да се опита частично да компенсира увеличението на теглото, като точно това се случва и с новото BMW M5, съобщава Bimmer Post.

Изданието разкрива някои интересни технически спецификации на модела с кодово име G90. Суперседанът ще получи плъгин хибридния V8 от XM, като в случая мощността на задвижващата система ще бъде 718 к.с. Твърди се, че 4,4-литровият бензинов двигател с две турбини ще развива 577 к.с. и 750 Нм, докато електрическият мотор е с мощност 194 к.с. и 280 Нм.

Тези характеристики са наистина впечатляващи, но въпреки това има известни опасения и те се дължат на теглото на автомобила. Твърди се, че новото BMW M5 тежи колосалните 2435 кг. За сравнение новото Porsche Panamera Turbo E-Hybrid има същото тегло заедно с водача. И ако това е вярно, новото M5 е с 453 кг по-тежко от своя предшественик F90.

Логичният въпрос е защо BMW не предотврати това, като използва само V8 двигател. Така седанът ще е по-лек, тъй като ще избегне хибридната система. Проблемът обаче е с все по-строгите разпоредби за емисиите, особено в страните от Европейския съюз. И M5 само с ДВГ няма да може да ги покрие.

Въпреки това, plug-in хибридната настройка е ефективна, само ако собственикът редовно зарежда батерията. В противен случай колата носи допълнително тегло и ефективно увеличава разхода на гориво в сравнение с еквивалентен автомобил, оборудван с чист ДВГ. Батерията на M5 също добавя тегло, въпреки че тя е по-малка от тази на XM - 18,6 кВт/ч срещу 25,7 кВт/ч на големия SUV.

Като цяло, новото M5 ще бъде огромен автомобил. Според информацията той ще бъде с 36 мм по-дълъг и със 70 мм по-широк от обикновеното 5-Series. Това означава дължина от 5096 мм и широчина от 1970 мм за седана, като разстоянието между двете оси ще надхвърли 2995 мм. А не бива да се забравя, че ще има и комби - M5 Touring, което ще бъде не само по-голямо, но и по-тежко.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Спортният седан ще тежи с 450 кг повече от предшественика си" спортен в кой спорт? Вдигане на тежести? Този слон как ще взима завоите с тези 2435 кг.? Електромобилите и тях ги няма никакви в завоите, но поне на правите отсечки нямат да стигане. Този спортист не може да се справи ни направо ни "накриво" и още на ниво проект е проектиран за губещ. Единственото успокоение е, че все пак ще е v8, а не са го направили трицилиндров с четири турбини.
  • #2
    carpe_diem ( преди 8 месеца )
    Това тежи повече от електричка с тия размери... и разпоредбите на ЕС не са причината - всички производители се уливат супер много с теглото и размерите като цяло, и не се опитват изобщо да направят нещо по въпроса... и накрая всички коли ще са 3 тона самосвали... Е-сегментът беше около 4.80 м преди време, сега минава 5 метра и тия коли са по-дълги от S-сегмента преди 20-ина години, защо? Х3-ката е по-голяма от предишните Х5, един куп примери има.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Еми...безумие е това Предимно от ЕС с глупави разпоредби и директиви. Уж за еко, но какво еко има в една 2.5т кола? И като бонус... глокс за кат С..
fallback
Последни