fallback

Теглото на бъдещото M5 притеснява BMW

Спортният седан ще тежи с 450 кг повече от предшественика си

Независимо дали става въпрос за за седани, купета, хечбеци или SUV, почти всяка нова кола на пазара е по-голяма и по-тежка от своя предшественик. Нейният производител добавя конски сили и и въртящ момент, за да се опита частично да компенсира увеличението на теглото, като точно това се случва и с новото BMW M5, съобщава Bimmer Post.

Изданието разкрива някои интересни технически спецификации на модела с кодово име G90. Суперседанът ще получи плъгин хибридния V8 от XM, като в случая мощността на задвижващата система ще бъде 718 к.с. Твърди се, че 4,4-литровият бензинов двигател с две турбини ще развива 577 к.с. и 750 Нм, докато електрическият мотор е с мощност 194 к.с. и 280 Нм.

Тези характеристики са наистина впечатляващи, но въпреки това има известни опасения и те се дължат на теглото на автомобила. Твърди се, че новото BMW M5 тежи колосалните 2435 кг. За сравнение новото Porsche Panamera Turbo E-Hybrid има същото тегло заедно с водача. И ако това е вярно, новото M5 е с 453 кг по-тежко от своя предшественик F90.

Логичният въпрос е защо BMW не предотврати това, като използва само V8 двигател. Така седанът ще е по-лек, тъй като ще избегне хибридната система. Проблемът обаче е с все по-строгите разпоредби за емисиите, особено в страните от Европейския съюз. И M5 само с ДВГ няма да може да ги покрие.

Въпреки това, plug-in хибридната настройка е ефективна, само ако собственикът редовно зарежда батерията. В противен случай колата носи допълнително тегло и ефективно увеличава разхода на гориво в сравнение с еквивалентен автомобил, оборудван с чист ДВГ. Батерията на M5 също добавя тегло, въпреки че тя е по-малка от тази на XM - 18,6 кВт/ч срещу 25,7 кВт/ч на големия SUV.

Като цяло, новото M5 ще бъде огромен автомобил. Според информацията той ще бъде с 36 мм по-дълъг и със 70 мм по-широк от обикновеното 5-Series. Това означава дължина от 5096 мм и широчина от 1970 мм за седана, като разстоянието между двете оси ще надхвърли 2995 мм. А не бива да се забравя, че ще има и комби - M5 Touring, което ще бъде не само по-голямо, но и по-тежко.

fallback
  • #13
    AAV ( преди 8 месеца )
    Собствениците на подобни превозни средства трябва да бъдат товарени със зверски данъци... още при купуване а после и ежегодно, нарастващи с всяка година!
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Има огромна разлика с електромобилите. За всеки килограм изхвърлени финни прахови частици от гумите на средностатистически електромобил. Това BMW ще е изхвърлило 1,5 кг фини прахови частици от гумите и няколко тона въглероден диоксид от ауспуха плюс няколко килограма чисти отрови
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Като гледам теглото на това животно, то почти няма електромобили които да са по-тежки от него. Но пък светът се е затревожил колко тежки са електромобилите и колко замърсяват заради износените гуми. Това BMW със сигурност ще износва гумите по-бързо от който и да е електромобил.
  • #10
    Последния Софиянец ( преди 8 месеца )
    Напускане на гадния ЕС и преминаване към расиа . Така няма да се тормозим с мерцедеси и БМВ-та , ще караме Москвич , Лада , и Жигула ! Е верно че масквичУ е китайски със 1,2 мотор , ладата се чуди накъде да хване , а жигулката е мъртва отвсякъде ! Но важното е гадния ЕС да не ни тормози . И заплати и пенсии като в сибириА , 300-500лв максимум , повече не ни трябват :):):)
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    7-ми, донякъде си прав, но само донякъде. Г60 на БМВ си е сразмер на 7-*** серия от преди 5-7г Та сегашната 3-ка дори е като 5-та серия отпреди 10г. НАмери снимки из нета има бол да видиш конкренто за БМВ, че единствено променият междуосието, друто е почети не променено. Но пък.. трябва да оправдаят и по-високата цена, затова - едва ли не ти казват - ето пробутваме ти по висок клас кола. нормален семеен автомобил от кл. Е се постига и под 5м. оттам нагоре са ЕС-класи, 7ма сериа, А8...
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тия батерии съсипаха автомобилостроенето.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    разгледай през годините как се променят разстоянията между предна и задна ос в един и същи клас като и надвес на предна ос и задна ос с малко е но като се сумират и трите величини и получаваш клас Е над пет метра което е нармално за представителен семеен автомобил
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    2-ри, я пак си помисли дали ЕС да не е сред причините? -..." Проблемът обаче е с все по-строгите разпоредби за емисиите..." Натоварването на батерия, ел. мотори и кабели - та само от тука са поне 200-250кг ако не и повече. Останалите идват от това, че новата 5 са се уляли с тези 5м. Вчера ми попадна дори, че и новата С63 на МБ е едни 2-300кг по тежка от старото поколение и много се усеща в завои (тест от профи пилот)
  • #5
    До 4 ( преди 8 месеца )
    В случая няма нищо общо с написаните от тебе неща. Достатъчно е да видиш само този метър и половина преден капак, за да спреш да говориш, че този автомобил е пет метра заради вътрешното пространство.
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    нормално е автомобилите да стават по дълги има зони за сигурност зони за комфорт на возещите се на задните седалки както и за багаж реално погледнато автомобил под 5 метра е две плюс две места
fallback
Последни