fallback

Идеалната градска кола за малко над 5000 лева

Mini One/Cooper (R56) изглежда модерно и е особено приятно за каране

Искате малък, маневрен и сравнително икономичен автомобил, който също така да привлича вниманието, а и да не е скъп. Но е добре известно, че новите малки автомобили са безбожно скъпи в наши дни. Но в диапазона 5000 - 8000 лева можете да намерите една интересна употребявана градска кола. Става дума за Mini и по-конкретно за поколението му R56.

Този автомобил определено си има кусури от техническо естество, но пък е идеален за онези, които не искат бездушна кола, която просто да ги отведе от точка А до точка Б без никакви притеснения. Без значение дали сте студент, работещ в офис или просто автомобилен ентусиаст на непълен работен ден тази кола ще ви допадне, както с външен вид, така и с начина си на шофиране

Всеки, който мисли за готина градска кола, трябва да обърне внимание Mini One/Cooper (R56). За предпочитане са версиите Cooper или Cooper S, които ще ви заредят с добро настроение не само в центъра на града. Те са с мощност от 122 и 163 коня, съответно и доставят доста динамика. но пък и харчат повече. Средният им разход в града надхвърля 8 л/100 км.

Базовата версия Mini One Hatch определено е достатъчна за града, а стилът ѝ е същия и така или иначе е подходящ. Mini от 2009/2011, тоест преди фейслифта на R56, с пробег от около 100 000 километра и разумна история на поддръжка определено може да се купи и за 5000 лева. Тази кола има прилична техника и добро пътно поведение.

Но не избирайте най-базовият вариант. Ако е възможно, това трябва да бъде поне версията Mini One със 95 к.с. (98 к.с.) , защото Mini One First със 75 коня е доста слаб за средностатистическия български шофьор. Стандартното оборудване трябва да включва климатик, отопление на седалките, аудио уредба и алуминиеви джанти, като всички те трябва да работят.

Някои модели дори предлагат отопляеми кожени седалки, двуцветна металик боя или панорамен покрив и това отново за доста под 10 000 лева. Спортните седалки са добра опция, защото предлагат значително по-голяма странична опора и са по-удобни дори при по-дълги пътувания.

Не очаквайте обаче чудеса от наличното пространство. Сериозно, само двама души могат да се возят в тази кола. Задната седалка и товарното пространство са предназначени само за багаж. Ако това ви устройва, то R56 ще ви достави доста приятни моменти по време на шофиране.

Тази кола от серията R56 се счита за надеждна и няма значителни ръжда или технически проблеми; Въпреки това, при по-голям пробег трябва да се обърне внимание на обслужването на ангренажната верига. Тоест ако колата е над 100 000 километра, то трябва да се смени.

Принципно двигателите от серията Prince, съвместна разработка на BMW и Peugeot, си имат технически проблеми, но с редовно и правилно обслужване няма да ви създават особени главоболия, като най-препоръчителен е атмосферния вариант с мощност 122 конски сили, съчетан с механична скоростна кутия.

Това е т.нар. Mini Cooper, което е идеален компромис между икономичност, поддръжка и динамика. Дизелите не са препоръчителни, защото са тежки и разбиват окачването, а турбо версията S е доста по-сложна, капризна и скъпа за поддръжка. За базовите вече обяснихме - те пък не са достатъчно динамични.

fallback
  • #14
    Иван ( преди 2 месеца )
    2 години имам Mini One никакви проблеми. Двигателят е брониран, харчи 4л/100км градско
  • #13
    Шофьора ( преди 2 месеца )
    Това не е кола!Това е миникуфар!
  • #12
    Анализатор ( преди 2 месеца )
    пълен *** скъпо обслужване дървена возия въобще консервна кутия
  • #11
    Т-Рекс ( преди 2 месеца )
    Идеалната градска кола според една съседка е G класата дето й е купил *** ... Ако можеше и да се научи да кара и паркира, нямаше да е зле
  • #10
    Драгой ( преди 2 месеца )
    Ауууу, бягайте далече. Имах R56 JCW, страшен тиняк и постоянно беше в сервиза, едвам го докарах до някакво прилично състояние и много трудно го продадох, с голяма загуба естествено. Няма мотор 163 коня, той е на по-стария R52 и е с компресор, върви доста добре от ниските. Моята беше 192 коня с много хубав звук... като е здрава и не е в сервиза. Не си купувайте, майсторите не и разбират много и има доста странни решения в колата като две водни помпи например.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма такъв виц, като това да кажеш, че Мини е идеалната градска кола. Това недоразумение с форма на изцъклена жаба и табло наподобяващо водомер е такава смесица от проблеми, че свят ще ви се завие. Ако не вярвате погледнете колко струват, като нови и вижте, колко са евтини втора употреба. Определено има причина това да е така и да има подобно огромно обезценяване.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Една Хонда Джаз е много по-практична и надежна от тоя боклуук!
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    4-ти .. да, предимно всякакви хипита и млади таланти, дошли да си търсят късмета в големия град. И докато са соло и морето е до колене само глупости са им в главата. Ама като се задомят и се появятн аследните, много бързо им минат "зелените".Жовота в града си има + и - и ако не можеш да ги приемеш - селото винаги е опция.
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Идеалната градска малка-голяма кола е Опел Мерива.Казват че не е много неповреждаща се и частите са скъпички понякога разни дребни неща струват доста пари но вътрешният обем е много голям а всъщност става въпрос за малко автомобилче.Поколение Б след 2011 дори има красив дизайн и забележително внимание отделено на ергономията и комфортът. Мини-то е друга бира. То е за хора които искат не просто автомобил а стил.Подобно на чифт скъпи слънчеви очила или луксозен шал за 1000 лв.
  • #5
    Иван ( преди 2 месеца )
    Много проблеми с двигателя и въобще. Имам една същата и е на сервиз от пет месеца. С една дума ***.
fallback
Последни