Ако ви трябва висок автомобил с практичен салон и относително добра проходимост, Toyota RAV4 е един от очевидните избори. Всъщност толкова очевиден, че в последните няколко години това е вторият най-продаван SUV втора ръка в България, отстъпвайки само на Honda CR-V. Само през миналата година към тукашния автопарк са се прибавили 2504 бройки RAV4, а през януари 2024 има още 233 регистрации. Близо три четвърти от тях се падат на третото поколение на модела, произвеждана от ноември 2005 до декември 2012.
Третата генерация на RAV4, с вътрешнозаводско означение ХA30, се правеше в Япония за европейския и азиатския пазар, и в Канада за северноамериканския. Появата на модела окончателно сложи край на по-ранния вариант на RAV4 с две врати. За сметка на това се появиха две версии с по пет врати - къса и удължена, като дори интериорът им беше различен. През 2009 дойде първият фейслифт - почти незабележим. Понеже той не повлия достатъчно добре на продажбите, година по-късно късият RAV4 бе освежен по-сериозно, с нови светлини, броня и решетка.
Най-често срещани у нас са 2.2-литровият дизел с 4 цилиндъра и двулитровият бензин, но освен тях има и доста агрегати, предназначени основно за американския и азиатските пазари, но стигнали и до България - 2.4 бензин, 2.5 бензин и дори 3.5-литров V6, който по нашите ширини ще видите задължително с добавена газова уредба. Какво трябва да знаете за различните версии?
Плюсовете и минусите на Toyota RAV4 (ГАЛЕРИЯ):
При по-малките бензинови мотори обикновено се среща 4-степенният автомат Aisin U140F - грубоват и бавен, но иначе доста здрав. При американските мотори има петстепенен автоматик, а при дизеловите версии се среща и 6-степенен.
Във всичките си варианти трансмисията на Aisin ще изкара четвърт милион километра, а най-примитивната 4-степенна издържа и над 400,000 км. Разбира се, за целта трябва да се сменя маслото на всеки 60 до 80 хиляди.