Ателието Brabus представи нов вариант на най-мощния автомобил в своята история. Сега това е лифтбекът Brabus Rocket 1000, базиран на хибрида Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance, съобщават от компанията.
Под капака на автомобила е поставен двигател 4.5 V8, който заменя предишния 4.0. Лифтбекът има пренастроено въздушно окачване, персонализиран бодикит от въглеродни влакна и напълно преустроен интериор. Brabus Rocket 1000 ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди - с 0,3 по-бързо от оригиналния GT 63 S E-Performance. Цената на такъв автомобил е повече от половин милион евро.
Всъщност, това е вторият опит на Brabus за доработка на хибридния лифтбек Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance. Brabus 930, представен миналата пролет. Тогава автомобилът имаше 930 к.с. сили и 1550 Нм въртящ момент, но новата версия развива 1000 к.с. и 1820 Нм, които обаче са ограничени до 1620 Нм, за да може трансмисията да се справи. Обемът на двигателя V8 е увеличен от 4,0 на 4,5 литра, добавени са по-ефективни турбокомпресори, а налягането при пълнене е увеличено до 1,4 бара.
Електрическата част на системата остана непроменена. Електрическият мотор, захранван от батерия с мощност 6,1 кВт/ч, произвежда 204 к.с. сили и задвижва задните колела. Работейки в тандем с двигателя с вътрешно горене, електрическият мотор ускорява лифтбека до 100 км/ч за 2,6 секунди (времето на Btabus 900 е 2,8 секунди, а на обикновения GT 63 S E-Performance - 2,9 секунди). Ускорението до 200 км/ч отнема 9,7 секунди, а до 300 км/ч - 23,9 секунди. Максималната скорост е 316 км/ч.
Външно лифтбекът се отличава с каросерия, разширена с 67 мм, динамични въздухозаборници, разположени от двете страни на радиаторната решетка, както и уголемен спойлер с крила и „остриета“ в предната броня в стила на оригиналния Brabus от 2006 г.
В задната част вниманието привлича композитното крило от въглеродни влакна и масивния дифузьор. Колелата Monoblock P с централна гайка са с различни размери: 21-цолови отпред, 22-цолови отзад. Благодарение на модула за въздушно окачване SportXtra, лифтбекът може да бъде притиснат към земята с 20 мм, така че изглежда по-бърз и динамичен.
Интериорът на Brabus Masterpiece е тапициран с най-фината кожа Dino Black с шарка Ellipse, а отделни елементи (части от седалките и сенниците) са украсени с шарка Heritage под формата на две релефни седем - препратка към годината от основаването на Brabus.
Декоративните елементи в Brabus Rocket 1000 са изработени от въглеродни влакна с лъскав лак, таванът е тапициран с черен микрофибър Dinamica. Тези, които обърнат внимание, ще забележат също алкантара и анодизиран алуминий.
Ще бъдат произведени общо 25 такива лифтбека. Цената в Германия е от 535 500 евро.
Още снимки на най-новата ракета на Brabus - вижте в галерията: