IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия застраховките за електромобили скачат с над 30%

Причината - скъпите ремонти и високите цени на батериите

Електрическите превозни средства имат по-ниски разходи за поддръжка и обслужване от тези с ДВГ. Но ремонтът при инцидент може да бъде скъп - особено ако повредата на батерията е покрита от пълна застраховка. Затова и цените на каското са с между 30 и 35% по-скъпи, съобщава Auto Motor & Sport.


електромобили каско


Изданието посочва, че в момента застрахователните премии за електрически превозни средства скачат до небето, като причината са по-високите разходи за ремонт на електрически превозни средства в сравнение с автомобилите с ДВГ.

„В случаите с пълно каско за електромобили, което покрива и щети по батерията, полиците вече са много по-скъпи в сравнение с модели с двигатели с вътрешно горене. Това се отнася за електромобили като Fiat 500, Hyundai Kona и Renault Kangoo“, съобщава изданието.

Забележителното е, че когато става въпрос за застраховка „Гражданска отговорност“ на моторните превозни средства, електрическите автомобили причиняват средно 5-10% по-малко злополуки от сравнимите модели с ДВГ. При пълното застраховате тя е дори с около 20%, съобщава Германската асоциация на застрахователите (GDV).


Tesla пожар


Проблемът в случая е, че размерът на щетите по превозно средство очевидно е значително по-висок. GDV сравнява 37 модела с ДВГ с подобни електромобили, за да установи, че разходите за ремонт на електрическите превозни средства са средно с 30 до 35% по-високи от тези на техните колеги с двигатели с вътрешно горене.

Като цяло разходите за ремонт на нови автомобили са нараснали рязко, отчасти защото в днешните модели се монтират все повече сензори и системи за подпомагане. Например, ако предна маска трябва да бъде сменена дори след лека катастрофа, това вече не засяга само обичайните ултразвукови сензори на системата за помощ при паркиране, но вероятно и скъпата радарна или лидарна технология за асистентите за самостоятелно шофиране. Предно стъкло с камери, прикрепени зад него, причинява повече разходи и усилия при смяна, тъй като камерата трябва да бъде усилено повторно калибрирана.

Това развитие засяга всички нови автомобили, включително тези с двигатели с вътрешно горене. При електрическите автомобили обаче има допълнителен разходен фактор, който е изключително скъп, а именно - батерията. Според GDV несигурността при работа с повредени електрически автомобили води до високи разходи, „защото някои от тях се съхраняват под карантина за много дълго време.


батерия


Батериите в повредените електрически автомобили трябва да бъдат проверени бързо, рисковете от пожар трябва да бъдат изключени рано и периодите на карантинно съхранение трябва да бъдат възможно най-кратки“, каза Хайнц Гресел, председател на комитета за автомобилно застраховане на GDV.

Повредените литиево-йонни батерии представляват риск от пожар, поради което прагът на инхибиране за смяната им е доста нисък от съображения за безопасност. Застрахователите съобщават, че сервизите не винаги могат да разчетат данните за батерията, а причината е, че производителите ще трябва да осигурят по-добър достъп до тях.

Така се стига да ситуация, при която в някои случаи може да не се налага смяна на батерията. В същото време обаче ремонтирано електрическо превозно средство с предишни повреди, но без резервна батерия, е много по-трудно за продажба в сравнение с ремонтиран автомобил с ДВГ.


електромобили каско


В допълнение към батериите има още една специална характеристика, която увеличава разходите, особено за електрическите превозни средства - тенденцията да се произвеждат големи части от каросерията в едно парче. Все повече компании - Toyota, Hyundai, Ford и отскоро Volvo, последваха Tesla и разчитат на Giga-Casting. Така те спестяват производствени разходи, но в същото време увеличават разходите за ремонт в сервизите.

Застрахователните експерти очакват застрахователните премии за електрически превозни средства да продължат да растат, което в крайна сметка може да застраши масовото навлизане на технологията. Няколко компании за коли под наем наскоро обявиха, че ще намалят запасите си от електрически превозни средства. Те оправдаха решението си с несигурни перспективи за остатъчна стойност и по-високи разходи за ремонт в сравнение с колите с двигателите с вътрешно горене.

По информация на Focus.de, първите шофьори на електромобили вече отчитат увеличение на премиите за превозните си средства. Собствениците на коли на ток обаче не трябва непременно да се примиряват с това, тъй като увеличението на премията им позволява веднага да прекратят полицата. В същото време някои застрахователи вече предлагат премии специално за електрически превозни средства.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Факти 24.07.23."Вижте каква е цената за смяна на батерията на Тесла". 20 к.долара плюс труда,а труда е колкото струва батерията.
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 9 месеца )
    Абе хора, стига глупости - застрахователите били некомпетенти - те питат сервизите с които работят колко ще им искат и колко са чести дадени ремонти. Тези който правят ЗаСтрахУловки не са вчерашни и знаят какво правят
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Не съм 14 ( преди 9 месеца )
    Поправи ме ако греша, но смяната за 12 000 на батерията на Тесла модел 3 не включва ли и труд? Интересно тогава защо все давате Тесла за пример за скъпи батерии при положение че от hyundai искат 60 хиляди долара за смяна на батерия на автомобил за 50 000? Дали застраховката на двата автомобила ще е една и съща, при положение че тесла модел три струва под 40 000 долара, защото само за година свалиха цените с 25%? Интересно защо тогава статията слага всички електромобили под общ знаменател?
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мун_чо митичен,искат 50 к.долара с вложения труд за смяна на батерията.Батерия под 20 к. долара няма,труда е по скъп от батерията.
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Да, има статистика от 10 години - на Нисан Лийф. 1 модел, който е пълна щета още като нов. Как ще има 10 годишна статистика за модел, излязъл преди 2? Как ще има статистика за LFP, като първият западен производител започна да ги използва преди 3 г? Освен това статистиката е безсмислена, когато от Хюндай поискат на застрахователите 50 хил. долара за батерия, при положение, че Тесла иска 12 хил. Яко спекула има, която тръгва още от производителите и се трупа на всяко следващо ниво.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Честито електричари.Опорките на Мун_чо се сриват една по една.Евтините ремонти,висока остатъчна стойност, ниската застраховка.Точно наобратно е.На снимката тази Тесла гори много красиво.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Все още е доста хазартно да притежаваш електромобил и откъм застрахователни рискове (удар > смяна на батерия, удар > запалване, самозапалване) и откъм битово-финансови такива (вдигане цената на тока/на застраховките, премахване на привилегии от тип синя зона/безплатно зареждане, увеличаване на броя забрани за фериботи/подземни паркинги/др.)
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    застрахователите си знаят бизнеса и не обичат да губят. Има вече статистики за електрически коли - все пак ги има от над 10 години. Не мисля че ще падат застраховките занапред - най-много да вдигнат и другите (за двг) по-късно.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 9 месеца )
    Ти се подигравай колкото искаш, но автомобилните компании напоследък се доверяват повече за реклама на ютубъри, отколкото на официалните медии, защото официалните медии са откровено по некомпетентни от ютубърите. Ако не вярваш прочети някоя друга статия тук и се опитах да направиш статистика на обективните статии без абсурдни грешки? Аз вече като чета статия тук, първата ми мисъл е "я да видя какво се опитват да ме излъжат този път?" И открий 10-те разлики между статията и заглавието.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 9 месеца )
    Бинго! Имаме участник познал верния резултат. Застрахователите работят със статистики, А за електромобилите все още няма статистики и те се презастраховат с по-високи такси. Ремонта на електромобилите не е по-скъп, но обучението и инструментите за ремонта на автомобили са по-скъпи, но за сметка на това се използват по-рядко и инвестицията се възвръща с по-високи такси за обслужване. Напълно нормални неща, които ще отшумят с времето и опита както на застрахователите така и на сервизите.